Civix Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Hei, Har satt sammen 2 identiske pc'er. Hk er Abit IC7-MAX. På den ene pc'en kommer det alltid, i oppstarten: CPU IS UNWORKABLE OR HAS BEEN CHANGED Når jeg så trykker F1, fungerer alt som det skal... Er det noen som har noen tips om hvordan jeg kan få vekk feilmeldingen? PS: Har flashet bios uten at det hjalp noe.. Civix Endret 5. desember 2003 av Civix Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 oppdater bios og sjekk innstillingene i denne etterpå, hadde samme prob på asus P4 c 800.e forsvant etter biosoppdatering Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 jeg hadde det samme problemet på mitt ic7-g kort, jeg bare skrudde av halt on alle errors, så bare ignorerte pcn feilmeldingen, det forsvannt også til meg når jeg flasha biosen.. Lenke til kommentar
Civix Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 ok, men jeg har allerede flashet bios...uten at det hjalp...er det noe problem å flashe bios en gang til med samme versjon av bios software? Civix Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Hei sann, jeg får alltid denne feilmeldingen hvis jeg bytter CPU på hovedkortet. Det er ganske enkelt å gå inn i BIOS og gå ut igjen med å lagre endringene. Husker ikke helt, men mulig at jeg noen ganger måtte velge CPU hastighet på nytt i SoftMenu (evt. sett FSB manuelt hvis du ikke bruker automatic CPU/FSB innstillinger). Edit: Glemte å si at jeg har vanlig IC7, men det skulle vel være mye det samme. Endret 5. desember 2003 av trygvelo Lenke til kommentar
Yezz` Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Jeg hadde samme problemet på min forrige PC. Bare det at det kom ETTER at jeg hadde flasha biosen, ikke før. Det hadde vel bare verdt å hive inn den gamle versjonen av bios igjen, men det gidder jeg ikke siden nå er det noe mere galt med den. Lenke til kommentar
Peregrin Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hei jeg hadde samme problem på min IC7-G I tillegg til at jeg flashet BIOS trykket jeg DEL for å gå inn i BIOS-innstillingene. Under CPU SOFT MENU valgte jeg F7 for å få OPTIMIZED DEFAULTS. Etter det funket alt. Lenke til kommentar
Civix Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Takk for alle svar!! Da har jeg ihvertfall litt å gå videre på... Civix Lenke til kommentar
Ronnie Skrevet 6. desember 2003 Del Skrevet 6. desember 2003 Hei Jeg har ingen løsning for deg, men jeg har faktisk samme problem. Jeg har et ASUS P4C800-E Deluxe kort med en 3,0 Ghz P4 prossessor og 1Gb Corsair XMS 3200LL minnebrikker. Under hver oppstart stopper maskinen under post og sier at den har funnet en ny CPU og at jeg må trykke F1 for å gå inn i BIOS og konfigurere min nye CPU eller trykke F2 så loades default BIOS settinger og jeg kan fortsette. Problemet er at dette skjer hver gang jeg starter eller restarter maskinen. Jeg har også oppdatert med ny BIOS versjon 1014ed, men det har ikke hjulpet. CPU er bare noen måneder gammel, så jeg har kontaktet MPX som jeg har kjøpt den hos og antydet at jeg nok vil reklamere på den. Men selvfølgelig er det noem som har noen løsning på problemet tar jeg gjerne imot det. Det jeg også syns er litt rart er at denne problemstillingen har jeg lest lite av på dette forumet før akkurat i det siste da det har vært flere poster med denne problemstilling. Er hardwaren vi bytter i maskinene blitt mer kresne eller er det rent tilfeldig. Ronnie Lenke til kommentar
Civix Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Tilbakemelding: Etter å ha gjort som peregrin sa..trykket F7 for optimized defaults i bios, er feilmeldingen borte! Takk så meget for tipset. Civix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå