Gå til innhold

Lodde på ekstra USB kontakt for og legge Unifying mottaker inni laptopen

Anbefalte innlegg

Hei!

Begynte å fundere på og bygge inn Unifying mottakeren inni laptopen for å frigjøre porten på den siden og slik at det ikke er noe som stikker ut (de er da små fra før da men..). Ser det er god plass for det og de 4 punktene jeg må lodde på er lett tilgjengelig, men..

Vil jeg da kunne bruke den USB porten som vanlig eller blir den "opptatt"? Eller må jeg legge en USB-hub med en kontroller inni der også? Porten sitter på et eget I/O kort med en USB2 kontakt og en kortleser i laptopen, på andre siden er det USB3 porter som ligger i hovedkortet.

Endret av MajoNess
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan ikke koble mer enn én ting i én USB-port. Parallellkobling på en seriebus vil ikke funke.

Tanker din er grei den! Men porten blir opptatt. Så enten må du la vær å bruke selve porten etter å ha loddet enheten på inni, eller så må du bygge inn en hub også. Spørs om der er plass til det....

EDIT: Hvis du har flaks, så er der allerede en hub på det I/O kortet med ubrukte "porter" på. Evt. at du kan bruke den "porten" som brukes av kortleseren hvis ikke du trenger minnekortleser...

Endret av ozone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...