Gå til innhold

[Løst] Windows Movie Maker - noen måte å oppjustere kvaliteten på filmene jeg setter sammen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om det er noen måte å oppjustere kvaliteten på filmene jeg setter sammen i windows Movie Maker?

Jeg kan laste opp en film fra mobiltelefonen på en størrelse rundt 100mb i Wmm - etter å ha jobbet litt med filmen der inne ser jeg at filmen som lagres er helt nedi 5-6kb :sick:

Tusen takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei du kan ikke "oppjustere kvalitet" på en videosnutt. Mulig dette kan la seg gjøre om noen år når maskinlæringa har kommet så langt at den kan gjette seg frem til opprinnelig innhold med noenlunde sikkerhet. Foreløpig så henviser jeg bare til CSI (tv-serie) der dette har vært dagligdags i mange år.

Det du trenger er rett og slett et annet program. Om du kun skal sette sammen og klippe kan du bruke AviDemux, da slipper du å miste kvalitet om du setter innstillingene riktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Neinei, tenkte naturligvis ikke oppjustere allerede dårlig kvalitet.

Forstår hvorfor du tror det er det jeg er ute etter når jeg leser trådstarten jeg laget - beklager.

Jeg har lett etter et lagringsformat som ikke nedskalerer opprinnelig kvalitet så til de grader som "save as..." gjør...tror jeg har funnet det etter en del googling, men har ikke fått prøvd det ennå :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ok.

Da vil jeg foreslå Avidemux. Kan ikke garantere at det vil fungere opp mot mindre vanlige video/container -formater, men det har egenskapene jeg tror du er ute etter.

Der kan du kutte og legge til videosnutter med samme koding uten kvalitetstap. Dette forutsetter jo at du ikke legger til ekstra effekter - da må jo nødvendigvis filmsekvensen enkodes en gang til uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for hjelpa Geir :)

Det viste seg at det fantes "save for high definition display" i settings i Movie Maker - så jeg fant ut av det.

Beklager at du kastet bort noen minutter her nå. Jeg skulle ha merket tråden som "løst", men jeg har rett og slett blandet tråden med en annen movie-maker tråd som ble løst rundt den samme tiden i mai.

Gir deg et par "+" som plaster på såret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...