AnonymDiskusjon Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Jeg liker ikke kvinner i jobb der de har makt, hvis de er søppeldame er det greit, men jeg kommer ofte i kondlikt med de som jobber i stillinger der de har makt, og spessielt de kvinnene som er pene og jobber i stilling der de har makt. Men jeg har snakket med kvinner i jobb der de har makt, og klar det bra, men de var ikke så pene. Eksempel på en kvinne som jobber i en jobb der hun har makt, kan være psykiatri, barnevern, nav. Hva kommer dette av? Er dette sykdom? Isåfall hva heter sykdommen? Anonymous poster hash: bf898...d73 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 (endret) Det har vel opphav i et eller annet vanskelig forhold til kvinnelig rollemodell tidligere. En psykologisk "knute", som har oppstått på et tidligere tidspunkt. Det kan sikkert jobbes ut. Det kan være at du bare har møtt på hunkjønn med annerledes kjemi enn deg også, at du har vært uheldig. Nøyaktig diagnose må du til psykolog for å få svar på. Det normale er å se på alle arbeidere nøytralt, alle skal behandles med respekt, uansett kjønn, alder, opphav... jobb er jobb. Det er noe som heter kjemi, og det kan man umulig unngå fullstendig, men man kan jobbe med å være "nøytral" selv (profesjonell), og møte alle med respekt. Da har man et bra grunnlag for videre samarbeid. Men i min erfaring, er det mange som lar personlige konflikter gå utover samarbeidet, som ikke ser på jobb som en profesjonell arena for vekst og samarbeid, men heller som "det andre hjem". Det er trist. Da er det bare å finne ny arbeidsplass, hvis ikke ledelsen vil høre. Endret 23. mai 2017 av Taurean Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Du har ingen sykdom, men du har gjort en observasjon. Det er ikke umulig at du har rett, og det er lett å finne en grunn til at det er slik. Men vær også klar over at du lett kan komme til å legge spesielt godt merke til, framover, tilfeller som bekrefter din teori, og overse dem som ikke passer inn. Selv om du prøver, er det ikke lett å unngå den fella. Uansett er det snakk om en tendens, teorien kan ikke brukes på enkelttilfeller. Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Når det gjelder kjemi mellom mennesker så fins det ikke riktig svar på noe. Det bare er sånn. Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Vil anbefale en kvinnelig psykiater å snakke med om dette. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2017 Vil anbefale en kvinnelig psykiater å snakke med om dette. Hvorfor? Anonymous poster hash: bf898...d73 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Høres ut som du har et syndrom, drittsekk syndromet. 3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Det du har er fordommer og et syn på kvinner som underlegne. Det er ikke en sykdom, det er bare tegn på en hjerne som ikke takler at det andre kjønn er like bra og/eller bedre. Nesten så jeg må spørre om du er muslim 3 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Vil anbefale en kvinnelig psykiater å snakke med om dette. Hvorfor?Anonymous poster hash: bf898...d73 Det kunne utfordret fordommene litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå