Gå til innhold

Anbefaling av bank?

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hvilken bank bruker dere, og hva gjør den bra?

Bruker selv Danske bank, men skulle gjerne ønske de hadde lengre åpningstid på supporten og noen småting som "mikrospar" osv.. Tenker på å bytte til Sparebank1, men har ikke bestemt meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville valgt Skandiabanken hver gang ... dessverre kan jeg ikke få det lånet jeg har nå hos de, så er hos Sparebank1 (som er helt ok, men det påløper noe gebyrer her og der, og renta er ikke den absolutt laveste)

Endret av kjetilkl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har Sparebank1, stort sett bare på grunn av at de har lokaler i nærheten her, ikke mye positivt å si om dem dessverre men ønsker å støtte opp om "lokale" bedrifter.

Har kontoer i 4 forskjellige banker, noe som er helt OK. Hvorfor skal en bare ha 1?

Det er da langt enklere å bare forholde seg til en bank...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Jeg er enig i at det er mye enklere å forholde seg til en bank. Ønsker ikke å hoppe mellom mange forskjellige banker når jeg skal sjekke og administrere kontoene mine..

Lenke til kommentar

Jeg bruker også flere banker. Realiteten er at jeg taper penger på å ikke gjøre det. For ting som sparekonto, som jeg nesten aldri trenger å logge inn på, så ser jeg ikke helt problemet med å bruke en annen bank til det. Får mye bedre rente ved å velge en som er god på akkurat sparekonto enn å bruke "dagligbanken".

Lenke til kommentar

Bruker DnB til boliglån, en annen bank til sparing, og Skandiabanken til alt annet.

Ville absolutt anbefalt Skandiabanken til det meste og som vanlig brukskonto. De er rimelige (ingen gebyr) og har en super nettbank og mobilbank, og lange åpningstider hos kundeservice. Har også enkel fondssparing og gunstig billån.

Men minuset er at de ser litt svart/hvitt på ting når du f.eks. skal ha lån. Ingen rom for forhandling. Har derfor boliglån i en annen bank. De har også lav rente på sparekonto så den har jeg også flyttet til noen andre.

DnB er de verste, styr unna dem om du kan! Elendig kundeservice og mange dyre gebyrer. Dessverre var de billige på boliglån, så jeg har derfor mer eller mindre ufrivillig blitt sittende med boliglånet her, da ingen andre banker kunne gi meg tilsvarende lav rente...

Lenke til kommentar

DNB er primærbank rett og slett fordi jeg har hatt de siden jeg var student og fremdeles har fordelene (ingen årsavgift på kort etc). De har ellers vært veldig greie å ha med og gjøre i forbindelse med boliglån. Sparing går gjennom andre banker. BSU og fondssparing har jeg hos KLP og ekstra boligsparing gjennom Nordea. Har forøvrig kredittkort gjennom DNB, Bank Norwegian, Komplett, YaBank og Trumf. Hvorfor? Hvert kort har sitt eget bruksområde og gir en del rabatter i løpet av et år. 

Lenke til kommentar

DNB er primærbank rett og slett fordi jeg har hatt de siden jeg var student og fremdeles har fordelene (ingen årsavgift på kort etc). De har ellers vært veldig greie å ha med og gjøre i forbindelse med boliglån. Sparing går gjennom andre banker. BSU og fondssparing har jeg hos KLP og ekstra boligsparing gjennom Nordea. Har forøvrig kredittkort gjennom DNB, Bank Norwegian, Komplett, YaBank og Trumf. Hvorfor? Hvert kort har sitt eget bruksområde og gir en del rabatter i løpet av et år. 

DnB har for øvrig den mest tungvinte nettbanken jeg har vært borti. Veldig uoversiktlig og rotete, vanskelig å finne fram.

Og de har heller ikke klart å utvikle en fungerende mobilbank til Andriod. Håpløst udugelig. 

Lenke til kommentar

DnB har for øvrig den mest tungvinte nettbanken jeg har vært borti. Veldig uoversiktlig og rotete, vanskelig å finne fram.

Og de har heller ikke klart å utvikle en fungerende mobilbank til Andriod. Håpløst udugelig. 

Da har du neppe brukt Sparebank1 sin. -Fullstendig misforstått ux-design og utrolig tungvinn å finne frem i. - DnB sin betalingsløsning med flere linjer der du kan legge inn flere ting er jo genial .... uten forsvar for DnB ellers...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg anbefaler Skandiabanken til bruksbank. Særlig pga. funksjonen som heter min økonomi, som gjør at du ser hvor pengene går. Litt som funksjonen danske bank tilbyr.

Når det gjelder lån og mulig endring av bolig/boliglån osv. er ikke Skandiabanken mye å skryte av.

Jeg hadde valgt banken på lavest rente på boliglån og evt. kombinert med andre banker og brukskonto/sparekonto der.

Personlig har jeg nydelig erfaring med kundeservice hos Landkreditt og deres personlige service, jeg aner ikke noe om nettbanken deres, men lån og mindre firkantede regler synes jeg de var gode på.

Ved neste bankbytte så kommer jeg til å velge banken med lavest lånerente, for deretter og benytte annen bruksbank. Om banken krever brukskonto vil jeg sette inn lønnen der og overføre videre til brukskonto og sparekonto, slik at brukskonto blir "hovedbanken". Man har ingenting å tjene på å være lojal lenger, annet enn om man har helt spesielle behov og bor på et lite og gjennomsiktig sted.

Når det er sagt bruker jeg kredittkort mer og mer. Jeg har mange som benyttes til hver sin ting, feks. bruker jeg ett kort på drivstoff og et annet på dagligvarer, et tredje på reise/ferie og et fjerde på klær osv. Dette for å holde lett oversikt samt dra nytte av kundefordeler/bonusordninger.

Lenke til kommentar

Er virkelig nettbanken til Dnb så gæren?

Jeg synes den er veldig enkel å finne frem i.

Må innrømme at jeg aldri har prøvd andre banker, og har alt av kontoer, fondsparing, BSU og boliglån hos dem.

De gangene det har vært noe har en kundebehandler fulgt meg opp helt upåklagelig, og de strakk seg langt for å gi meg lånet sist jeg søkte.

Så lenge jeg får en konkurransedyktig rente og er fornøyd ellers ser jeg egentlig ingen grunn til å bytte...

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat motsatt inntrykk. Av seks forskjellige banker(inkludert Skandiabanken) jeg har nettbank i, er DNB den beste. Mobilbanken på min android er også helt grei. Endret av Sir
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat motsatt inntrykk. Av seks forskjellige banker jeg har nettbank i, er DNB den beste. Mobilbanken på min android er også helt grei.

Mobilbanken er ikke "helt grei",  den er ikke-eksisterende.

Når du åpner DnBs mobilbank app og forsøker å logge inn, tar den deg bare videre til en webside i mobilbrowseren hvor du må logge inn via bank-ID.

Når andre banker har en fullt funksjonibel app med (nesten) alle funksjoner og enkel innlogging vha. fingeravtrykk, så fremstår DnBs app som gammel og utdatert.

Har for øvrig hørt at appen på iPhone er mye bedre, men at DnB ikke prioriterer Android :(

Lenke til kommentar

Har for øvrig hørt at appen på iPhone er mye bedre, men at DnB ikke prioriterer Android :(

Tror nok ikke det stemmer ... på min iPhone så åpner den web-banken så fort jeg skal noe annet enn å sjekke saldo, sperre kort eller overføre mellom egne kontoer (samt noen andre ikke-betalings-funksjoner)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Skandiabanken til bruksbank. Særlig pga. funksjonen som heter min økonomi, som gjør at du ser hvor pengene går. Litt som funksjonen danske bank tilbyr.

Og DNB.

Og Sparebank1, vil egentlig tro at alle banker har denne i en form eller en annen.

må alltid le litt når jeg ser dette i nettbanken min angående hva jeg bruker mest penger på:

post-6775-0-12376600-1495534753_thumb.png

Min største utgift er avgifter :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

DNB bør boikottes, uansett hvor bra man mener banken/nettbanken er. Dessuten er de glad i gebyrer, vil fjerne kontanter og løfter ikke en finger for kundene sine eller lemper på behandlingstider om det virkelig haster med noe.

DNB bør man sky som pesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...