Gå til innhold

Barskog...

Gjest Slettet+0987123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fine scener og mange lag i V1. Forgrunnen blir litt dominererende (min mening bare) men når bildet dekker hele skjermen (28") kommer bakgrunnen bedre frem.

V1 har bedre lysforhold og er klarere . I V2 blir kontraster og detaljer i bakrunnen visket ut pga. det vanskelige motlyset.

Tipper på at bildene ikke er tatt i Norge . . eller?

Sist, men ikke minst, hvordan har du fått moire-effekter på bildene dine? Er det via behandling du har gjort på pc-en?

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar

Fine scener og mange lag i V1. Forgrunnen blir litt dominererende (min mening bare) men når bildet dekker hele skjermen (28") kommer bakgrunnen bedre frem.

V1 har bedre lysforhold og er klarere . I V2 blir kontraster og detaljer i bakrunnen visket ut pga. det vanskelige motlyset.

Tipper på at bildene ikke er tatt i Norge . . eller?

Sist, men ikke minst, hvordan har du fått moire-effekter på bildene dine? Er det via behandling du har gjort på pc-en?

Mvh.Oddvar

Så ikke at du hadde nevnt at dette var tatt i sydspania. Sorry.

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Takker for hyggelige og positive kommentarer -

Oddvar , Helene ,, sussss , Fredrik N , Ragnar og Roar !

Det ble mer moire- effekter etter en minimal etterbehandling . Det var også spor av dette i originalen .Det kan virke som om etterarbeidet forsterker dette .

Alec

Lenke til kommentar

Takker for hyggelige og positive kommentarer -

Oddvar , Helene ,, sussss , Fredrik N , Ragnar og Roar !

Det ble mer moire- effekter etter en minimal etterbehandling . Det var også spor av dette i originalen .Det kan virke som om etterarbeidet forsterker dette .

Alec

Ser ut som den effekten bare fremkommer i området mellom furuene så da er det kanskje mulig å blure det ut selektivt.

Jeg som stort sett drar hardt i spakene får ofte slike bivirkninger som jeg må bruke tid på i etterkant.

De er nok der i utgangspunktet, men forsterkes som du sier i etterarbeidet.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...