Gjest Slettet+0987123 Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Barskog... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Fine scener og mange lag i V1. Forgrunnen blir litt dominererende (min mening bare) men når bildet dekker hele skjermen (28") kommer bakgrunnen bedre frem. V1 har bedre lysforhold og er klarere . I V2 blir kontraster og detaljer i bakrunnen visket ut pga. det vanskelige motlyset. Tipper på at bildene ikke er tatt i Norge . . eller? Sist, men ikke minst, hvordan har du fått moire-effekter på bildene dine? Er det via behandling du har gjort på pc-en? Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Fine scener og mange lag i V1. Forgrunnen blir litt dominererende (min mening bare) men når bildet dekker hele skjermen (28") kommer bakgrunnen bedre frem. V1 har bedre lysforhold og er klarere . I V2 blir kontraster og detaljer i bakrunnen visket ut pga. det vanskelige motlyset. Tipper på at bildene ikke er tatt i Norge . . eller? Sist, men ikke minst, hvordan har du fått moire-effekter på bildene dine? Er det via behandling du har gjort på pc-en? Mvh.Oddvar Så ikke at du hadde nevnt at dette var tatt i sydspania. Sorry. Mvh.Oddvar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Flotte bilder, men hva i huleste er det som skjer med himmelen? Lenke til kommentar
sussss Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Ser godt nok tørt ud her..I trænger vist til vand der hvor du er ...himmel er nævnt mystisk ser det ud..:-) Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 To flott bilder på tross av litt forvrengning av himmelen (V1). Hilsen Fredrik Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Fine naturbilder, og vel nokså typiske for den delen av Europa. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 To flotte versjoner her. Kanskje kunne du klona litt oppe i høyrehjørnet på V1, men noe stor greie er såvisst ikke det heller. Roar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Takker for hyggelige og positive kommentarer - Oddvar , Helene ,, sussss , Fredrik N , Ragnar og Roar ! Det ble mer moire- effekter etter en minimal etterbehandling . Det var også spor av dette i originalen .Det kan virke som om etterarbeidet forsterker dette . Alec Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Takker for hyggelige og positive kommentarer - Oddvar , Helene ,, sussss , Fredrik N , Ragnar og Roar ! Det ble mer moire- effekter etter en minimal etterbehandling . Det var også spor av dette i originalen .Det kan virke som om etterarbeidet forsterker dette . Alec Ser ut som den effekten bare fremkommer i området mellom furuene så da er det kanskje mulig å blure det ut selektivt. Jeg som stort sett drar hardt i spakene får ofte slike bivirkninger som jeg må bruke tid på i etterkant. De er nok der i utgangspunktet, men forsterkes som du sier i etterarbeidet. Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg