Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Egg og appelsin diett.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal gå ned noen kg. En kamerat anbefaler egg og appelsin diett. Skal spise 20 egg og 4 appelsiner hver dag. Da får jeg i meg under 2000 kcal om dagen, holder meg mett hele tiden hvis jeg fordeler det riktig, får i meg det jeg skal av vitaminer og næring, og kroppen går visst ikke i sparemodus. Hva tror dere om denne dietten? Kan det være farlig? Tenkt å holde på i ca 2-3 måneder.

Anonymous poster hash: d520c...4ab

Lenke til kommentar

Det høyrest ikkje ut som noko spesielt lur diett. Kvifor akkurat egg og appelsiner? Et det du normalt gjer, men litt mindre, samt tren litt meir.

I tillegg er det vel fare for at du blir møkka lei egg ganske fort. Eg konsumerte ein periode ganske mykje egg og det vart for mykje av det gode.

Du får også hjerte og kar- sykdom og en tidlig død. Definitivt ikke sunt.

Kvifor får du det?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

En kamerat anbefaler egg og appelsin diett. Skal spise 20 egg og 4 appelsiner hver dag.

http://healthtipssource.com/2015/04/10/lose-30-pounds-for-only-15-days-with-oranges-and-eggs/

http://www.healthylifevision.com/the-boiled-eggs-diet-lose-11-kg-in-2-weeks/

http://healthierwayoflife.com/2015/09/most-effective-diet-oranges-and-eggs-every-morning/

Ikke 20 egg i noen av dem :)

Hvor fant du ut av 20 egg og 4 appelsiner egentlig?

Endret av 4 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Hærreguuuud... noen som har sett for mye på reklamen på TV der de sier at egg inneholder alle næringsstoffer man trenger utenom vitamin C og så viser de et egg og en appelsin...

Nei, spis normalt.

Lenke til kommentar

Hærreguuuud... noen som har sett for mye på reklamen på TV der de sier at egg inneholder alle næringsstoffer man trenger utenom vitamin C og så viser de et egg og en appelsin...

Nei, spis normalt.

Dette er fra FBI faktisk, var en professor som nok ikke tenkte seg så godt om før han kom med utsagnet, ev. kan man si at de som kommer med denne egg og appelsin-dietten er korttenkte. Skal si at ting sprer seg fort.

https://tv.nrk.no/serie/forbrukerinspektoerene#t=19m36s

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Nøkkelen er å spise mindre kalorier enn du forbrenner. En lett metode er å kutte ned på matvarer som har høy kalori innhold. Dvs ting med mye fett eller karbohydrater/sukker. Bytte til magrere varianter om det smaker greit nok.

Lenke til kommentar

Ser at du har fått gode råd her om hvordan kroppen mister vekt, så jeg bygger på dette.

Jeg ville ikke anbefalt spesielle dietter. Det finnes et mangfold med sunne alternativer for å gå ned i vekt. Det innebærer for det meste å bare spise sunt og ha et viss minimum av trening. Spis heller slikt som lapskaus, bare med rent kjøtt fremfor mye fett i gryta. Lag egen tomatsaus med base av grønnsaker (selleri, gulrøtter og løk) til dine egne kjøtboller osv. Unngå Toro og alt annet som kommer ferdig ut fra butikken. Se heller for at du selv er med på bygge måltidet fra bunnen av, uten at du bruker mye av mettet fett, sukker eller annet som kan ha negativ innvirkning på kostholdet ditt.

Det er svært viktig at du ikke utsetter kroppen din i denne prosessen. Kortsiktig så kan du i verste fall få vitaminmangel som kan ha stor innvirking på hverdagen din, hvor du kan oppleve misnøye med at du blant annet føler deg konstant trett og sliten. Samtidig så kan du utsette deg selv for et stort spektrum av sykdommer som kan inntreffe i fremtiden, hvorav hjerte- og kar sykdommer, og eventuelle krefttyper er en sannsynlighet.

Hvis du tar turen til Youtube finner du både gratis og gode råd for et sunt kosthold. Anbefaler dette.

Endret av Spectralian
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke prøve én uke? Jeg prøvde å være vegetarianer en uke. Gikk ned ganske mye på den ene uka, men følte meg sliten konstant. Har aldri spist en kvikk lunsj så fort som etter den uka ^^ Det var sikkert bra for kroppen min, men jeg ville ikke klart å leve sånn år etter år, tror jeg.

Prøv en uke og rapportér her :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...