Gå til innhold

nytt grafikkort..hvilket?

Athene

Anbefalte innlegg

For tiden har jeg et ræva gf4 mx440 kort, som langt fra holder mål med nyere spill. Så jeg vil ha et nytt grafikkort fort, for nå klikker kortet mitt stadig mer.. :no:

Jeg trenger et kort som skal brukes til mye pc spilling, noe grafikkediting og litt filmseing . Prisrammen ligger på ca 1600-2000kr.

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvilket kort som vil passe meg best?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Powercolor Radeon 9800 Pro + Zalman kjøler.

Tilsammen ca. 3000 kr, men da får du også et kort som kjører HL2 glatt. Er jo litt bittert å sitte med et nesten nytt kort som ikke kan kjøre de råeste spillene til våren...

Nå sa han/hun fra 1600-2000kr da...ikke 1600-3000kr... :ermm:

Endret av Gef
Lenke til kommentar

vet det, men han sier den skal brukes mye til spilling, og det er surt å sitte med 10 fps og 800x600 oppløsning når HL2 kommer... (ja, dette var å sette det på spissen). kan jo droppe zalman vifta, da er du vel nede i ca. 2800, men vifta på powercolour er kjent for å ryke etter kort tid.

Lenke til kommentar
Gef Skrevet 05/12/2003 : 13:41

Nå sa han fra 1600-2000kr da...ikke 1600-3000kr... 

Hvorfor antar du at det er en mann når det er en kvinne? :p

Men nok om det, til dere som sier at man trenger 9800pro for og kjøre hl2 glatt. Jeg renger med at de fleste er enige med meg når jeg sier at det ville vært suicide av valve og lage et spill som har så stort potensialet, hvis det skal være en så sinnsyk begrensning på det... Kommer seff til og kjøre bedre på det, men vil nok glatt dra spillet glatt med dårligere kort.

Tilbake til topic, ser ut som det gf fx kortet er det beste kjøpet for tiden, har nesten 9800pro ytelse, ikke fullt men neste, og prisen tatt i betraktning er det et god kjøp. Kan du ikke gå over 2k så er 9600xt kortet nevnt over her veldig bra alternativ

Lenke til kommentar
vet det, men han sier den skal brukes mye til spilling, og det er surt å sitte med 10 fps og 800x600 oppløsning når HL2 kommer... (ja, dette var å sette det på spissen). kan jo droppe zalman vifta, da er du vel nede i ca. 2800, men vifta på powercolour er kjent for å ryke etter kort tid.

Å si at et 9600XT ikke kan kjøre spill fint er så feil som det er mulig å bil. Det drar fint alle spill som er i dag, og vil klare med litt handicappa grafikk å kjøre nye fult ut DX9-spill.

Når han ikke har mer penger, så har han ikke mer penger..ingen vits i å foreslå noe høyere. Et 9600XT er uansett en annen verden i forhold til MX.

Lenke til kommentar

Var det en grunn til at jeg understreket at jeg satt det på spissen..? ;) Det var vel noe sånt jeg mente også, at du ikke kan utnytte dx9 spill fullt ut. Og det er ikke til å komme utenom at 9800 pro er noen hakk bedre, og Powercolor gir mye ytelse for pengene. Men så klart, har han/hun ikke mer penger, er det ingen vits, men hvis han/hun er villig til å strekke seg litt lenger (og har penger til det) så vil jeg anbefale det kortet. :)

Lenke til kommentar

Et PowerColor 9800Pro gir IKKE mer ytelse for pengene enn et 9600XT/Pro.

Da sier du at PowerColor alltid vil være neste 2 ganger raskere eller mer. Kort i High-end klassen gir aldri mest for pengene.

EDIT: Og ja, jeg fikk med meg at du satte det på spissen ;)

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...