xClaymanx Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Hei Har et problem jeg ikke klarer å helt finne ut av. Har en IIS Server (2008R2) hvor jeg har satt opp en side som benytter seg av SSL port 5000. SSL Sertifikat er lagt til på xxx.mittdomene.no Siden kan nås utenfra uten problemer men er ikke en sikker kobling, men så snart jeg legger til Https:// forran finner den ikke siden uten at jeg legger til port 5000 på slutten. Standard port 443 kan ikke benyttes. Jeg tenkte at løsningen måtte være en SRV record hos domenehosten min, men dette hjelper heller ikke. Noen som vet hva som må gjøres for å løse problemet? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Når tjenesten går på en annen port enn normalen vil man måtte angi hvilken port dette er. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 22. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2017 Skulle ikke DNS tjenesten hos domenehost ordne dette når det er spesifisert? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 http://support.simpledns.com/kb/a35/can-i-specify-a-tcp-ip-port-number-for-my-web-server-in-dns-other-than-the-standard-port-80.aspx Lenke til kommentar
process Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 (endret) Flytt serveren til en annen ip adresse eller flytt tjenesten til webserveren som allerede benytter 443. Dersom dette ikke er mulig må du benytte en revers webproxy (feks haproxy) som alle webserverene settes bak. Alternativt kan du hacke deg rundt det med redirects, men uff. SRV records er en annen hack som ser bedre ut på papiret. Endret 23. mai 2017 av process Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Som nevnt over så er ikke porter støttet i DNS-records, men du kan enkelt bruke URL-rewrite modulen på IIS-serveren til å gjøre dette: https://forums.iis.net/t/1178164.aspx?URL+rewrite+with+port+redirect Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 23. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2017 Hei og takk for svar.Jeg skal kikke litt på dette her, men det er mulig at vi gjør det så enkelt som å gå over til Server 2016 og ta i bruk SNI, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå