lasse_hansen87 Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Hei sann. Nettopp bygd ny pc, med hovedkortet Asus Maximus IX Hero, den viser vist noe sånn Q-Code på selve hovedkortet. Og jeg trudde det skulle så 00 når alt var i orden? Men den viser alltid A0, hva er dette? Og hvordan får jeg fiksa evt den "feilen"? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2027995/code-asus-maximus.html Lenke til kommentar
lasse_hansen87 Skrevet 26. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2017 Takker for svar. Har enda et spørsmål ang dette hovedkortet. Kjørte nettopp clean install av windows 10. Installerte da drivere for nvidia koretet manuelt, og det samme gjorde jeg med Intel® Management Engine Interface, som jeg lastet ned fra Asus sidene. Er det noe annet jeg MÅ laste ned manuelt? Ser ut som resten ble ordnet via Windows update!?! Og ang Asus AISuite3, er dette et program som anbefalles å legges inn? Evt med ASUS EZ Update? For å få oppdatert alt lissom? Tenkte på ACHI kontroller, osv? Eller er den som legges inn standard med Windows helt grei å bruke? Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 (endret) Takker for svar. Har enda et spørsmål ang dette hovedkortet. Kjørte nettopp clean install av windows 10. Installerte da drivere for nvidia koretet manuelt, og det samme gjorde jeg med Intel® Management Engine Interface, som jeg lastet ned fra Asus sidene. Er det noe annet jeg MÅ laste ned manuelt? Ser ut som resten ble ordnet via Windows update!?! Og ang Asus AISuite3, er dette et program som anbefalles å legges inn? Evt med ASUS EZ Update? For å få oppdatert alt lissom? Tenkte på ACHI kontroller, osv? Eller er den som legges inn standard med Windows helt grei å bruke? Jeg mener i hvert fall at AISuite er et ubrukelig program mtp. andre programmer er bedre på dens bruksområde som Corsair Link, CPU-Z og Afterburner. MEN så har ikke jeg brukt AIsuite på 6 år, så kanskje ting har endret seg... Pass på at XMP står på om du har RAM >2400MHz (i bios) Du finner nok fort ut om drivere og programmer mangler, og riggen din tar jo ikke akkurat noe skade om du venter noen dager med å finne hva som trengs. Endret 29. mai 2017 av Dudeliduu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå