r2d290 Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 (endret) Hallo Driver å leker meg litt med REST API mod easypark.no ved bruk av Postman. Jeg har f.eks. fått til å bruke:GET https://epic.easyparksystem.net/epic-rest/v1/accounts/my som returnerer et JSON-objekt med informasjon om brukerkontoen min. Men dette krever at jeg går inn i Headers og legger til Authorization Bearer ae91.... Dette er jo da tokenet mitt som jeg henter ved å analysere responsen til Token under Network i Chrome's developer tool.Det jeg ønsker å få til er å hente ut dette tokenet ved hjelp av mitt brukernavn og passord. Jeg prøvde å gjøre dette ved å gå inn i Body i Postman, og velge x-www-form-urlencoded og legge inn grant_type, username og password. Da får jeg bare dette som respons. Noen som vet hva jeg må endre? { "error": "unauthorized", "error_description": "There is no client authentication. Try adding an appropriate authentication filter." } Endret 21. mai 2017 av r2d290 Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Prøv å send inn header Authorization = Basic auth Hvor auth er ditt brukernavn/passord som er base64 encoded i format brukernavn:passord Eksempel: Authorization: Basic YnJ1a2VybmF2bjpwYXNzb3Jk 1 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 19. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2017 Sent svar, ikke fått testet før nå. Men det så ut til å fungere som smør! Tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå