Gå til innhold

bruke telefon i Eu


Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på hvordan fri bruk Eu virker. 

Når jeg er i Sverige så får jeg melding om at det koster følgende.

0.49 min motta samtale

0.11 min sende sms

019 sende mms

0.49 motta sms

0.49 data.

Så jeg trude det hva fri bruk. Og kunne ringe sende melding bruke data akkurat så mye du ville?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Inkluderer abonnementet ditt fri bruk i EU, da?

Ikke alle abonnement gjør det, men det blir lovpålagt om en måned.

Det står at det skal være det. På denne telefonen så er det hello. Med rollover og roam like home.

Så mulig dette ikke innføres før neste måned som du sier da :)

Lenke til kommentar

Kanskje du har et eldre abonnement, som ikke lengre er i salg?

Alle de abonnementene som Hello nå selger ser ut til å inkludere Roam like home.

 

Kanskje du burde ringe dem og sjekke.

 

Når jeg reiser til utlandet (innenfor EU) med mitt Telia-abonnement får jeg også en sånn velkomstmelding, bare at de presiserer at det er gratis å bruke i dette landet.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Fra Hello sine sider:

 

I utlandet

 

 

Ringe

Pr. minutt 0,49,-

Motta samtaler

Pr. minutt 0,11,-

SMS

Pr. stk. 0,19,-

MMS

Pr. stk.0,49,-

Data 

Pr. MB. 0,49,-

 

Fra 1. mai er trafikk i EU/EØS inkludert i alle våre abonnementer med Roam Like Home.

 

Dette betyr at det skal være inkludert fom. 01.05.2017, men kan være greit å sjekke som @Mannen med ljåen skriver :)

 

EDIT: Tabellen dette sto i ble fucked, tar med kun sone 1 (EU/EØS)

Endret av Lund.
Lenke til kommentar

Jeg tror det er varslingen som går via Telenor som ikke klarer å se at abonnementet ditt har inkludert bruk i EU/EØS enda, samme problemstilling skjer hos Talkmore med deres EU-abonnement hvor Telenor også sperrer for bruk etter en stund basert på prisene uten bruk inkludert i EU/EØS. Ser det skaper litt påtrykk om dette på Facebook-veggen til Talkmore og det er nok samme som skjer her.

Lenke til kommentar

Aha. Så det var det jeg opplevde i fjor sommer da jeg hadde Chili mobil med bruk i EU/EØS. Jeg trodde det var de som var amatører, men da er det et generelt Telenor-problem som henger litt etter i tiden..

 

Jeg måtte sende en SMS med bekreftelse på at jeg ønsket å ha mer kostnader pga. overforbruk over 500 kr i juli i fjor, men jeg ble aldri fakturert for noe som helst da jeg var i Tyskland, Nederland og Sverige samme måned.

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...