Gå til innhold

Samlet strømregning - men for helvete!

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Etter å ha ventet et halvt år på samlet strømregning fra min strømleverandør og netteier (to forskjellige selskaper) så kastet jeg i dag inn håndkleet og skiftet strømleverandør til samme selskap som netteier. Jeg er overbevist om at jeg har betalt over en krone per Kwh i vinter, særlig siden jeg brukte 550 Kwh i april og fikk regning på totalt 700 kroner.

Til HELVETE med AGVA KRAFT!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

AGVA kraft grenser til svindel. De klarer ikke engang å innhente korrekt målerstand fra netteier, og om de gjør det legges ikke tallene til grunn i faktura. Så bytter de abonnement til noe annet enn du bestilte fordi du bestilte kampanje som har gått ut på dato osv. Så selv om man egentlig skap betale etterskuddsvis så ender man opp med å betale forskuddsvis så det holder.

Lenke til kommentar

Det er greit å spørre om de har gjennomfakturering, så slipper man dette. Dog er det ikke så veldig problematisk å få to regninger utover at det er litt fordyrende siden man gjerne får to fakturagebyr om man ikke har en avtale med e-faktura og avtalegiro som eliminerer gebyrene.

Uansett, jeg har erfart at det er så lite å hente på strømpris hvis man er litt våken. I utgangspunktet avviser jeg alle som prøver å selge strøm. De avtalene de kommer med har som regel et fastbeløp som gjør at selv om du betaler 2 øre mindre pr. kWh så betaler du 49 kr ekstra hver måned. Det er 4900 øre, altså 2450 kWh du må bruke pr. måned for at fastbeløpet skal utligne redusert strømpris. Det tilsvarer strømforbruket i en ikke særlig energieffektiv enebolig en kald vintermåned.

Nå velger jeg heller å betale noen skarve øre ekstra til nettselskapet for strømmen. De sponser også idrettslag og foreninger her. Det gjør ikke Oslo Kraft, AGVA, Hafslund mfl.

Forøvrig: Oslo Kraft har spekulative avtaler og driver dels villedende markedsføring og det tar minst en uke å få svar på e-post hos dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Et velment råd: Gjør litt research før du velger strømleverandør, så slipper du å bli lurt.

Trollstorm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...