zeebra Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Når jeg var i militæret reiste jeg med tog, med 90% rabatt. Resterende kostnad måtte vi sende inn til avdelingens kaptein med noe enkelt papirarbeid, så fikk vi det tilbake sammen "lønn". Lenke til kommentar
MT. Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Hei! Jeg skal da i militære om ikke så lenge, og jeg har da nettopp fått meg kjæreste. Ho vil jo ikke at jeg skal dra i det hele tatt. Jeg lurer på om dere har noen ord jeg kan forklare ho så det blir lettere at jeg drar? Kjenner at det blir ganske tungt selv og dra... Anonymous poster hash: dafd6...cd8 Du kan forklare at et år ikke er så veldig mye i den store sammenhengen. Vet at det kan kjennes ut som ganske mye når man er 18-20 år, der mange kanskje skal bo hjemmefra for første gang, men det går raskere enn man tror. De fleste får også flere andledninger til å komme hjem på perm, noe du også kan fortelle henne. Ellers er jo telefonsamtaler og videochat tingen for å holde kontakten gjennom det som for de fleste blir et avstandsforhold. Lenke til kommentar
marfo83 Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Hva er du kalt inn til? Jeg var i min tid i Kystvakten. Der seilte vi 2 perioder på ca. 3 uker, og hadde fri en. Altså tre uker fri hver niende uke (sånn ca. Litt lengre perioder på sommeren, bl.a.). Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 I førstegangstjenesten lærte jeg å runke lydløst og å bæsje i en pose. Begge deler er ting som ikke akkurat er uunværlig kunnskap i det sivile liv... 1 Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Tror ikke du vil angre på å reise i militæret. Hjemlengselen er størst i begynnelsen, men etterhvert som du begynner å bli kjent med gutta der og trivselen kommer, så blir det ikke noe problem og tiden du er inne vil gå raskere enn du hadde forestilt deg. Og nå i dag er det jo lett å holde kontakten med mobil og sånt, var litt annerledes da jeg var inne på tidlig 90 tallet. Men som sagt, en lærerik opplevelse og du blir kjent med mange mennesker. Jenta di vil nok forstå valget ditt. Lenke til kommentar
Kanal123 Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 Skal inn i sjøforsvaret. Ønsker å komme inn i kystvakta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå