gustæv Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Er det noen som har laget Feijoada selv ? Finner man alle ingrediensene på Meny foreksempel? Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Tørkede bønner finner du ikke på meny, men de har det i innvandrerbutikker. Kjøp sorte bønner. Dersom du vil gå all-in må du også innom slakteren for å kjøpe kjake, nese og ører av gris, samt noen gode innmatspølser. Resten klarer du nok å finne i vanlige butikker. Farofa tror jeg forresten du vil slite med å finne i norske butikker. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Farofa kan erstattes med couscous. Mega kan ha tørkede svarte bønner. Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Ris og couscous til feijoada høres bare rart ut. Lenke til kommentar
Tobias@Kristiansand Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Farofa kan erstattes med couscous. Mega kan ha tørkede svarte bønner. Farofa kan ikke erstattes med couscous, det er to helt forskjellige produkter og like langt fra hverandre som opprinnelselandene til disse produktene. Det er mange brasilianere i Norge, og leter du litt på nett finner du sikkert en fysisk butikk som selger det du trenger. Personlig hadde jeg ikke vært redd for å kjøpe det online. Lenke til kommentar
Tobias@Kristiansand Skrevet 23. mai 2017 Del Skrevet 23. mai 2017 Er det noen som har laget Feijoada selv ? Finner man alle ingrediensene på Meny foreksempel? Det begynner å bli 20-30 år siden jeg spiste feijoada, men jeg husker at det fulgte med en slags grønn "kål", den kan kanskje bli det vanskeligste å skaffe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå