Gå til innhold

Kryptovaluta Ethereum


Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ETH er et betalingsmiddel brukt for å kjøpe komputeringstid i Ethereum VMen (EVM), derfor får den en verdi.

 

Det "folk" sier og mener er at det ikke skal være et generelt betalingsmiddel slik som Bitcoin og mange andre coins.

 

Men det går jo an å sende ETH på samme måte? Hvorfor skal det ikke kunne brukes?

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

Lenke til kommentar

BitCoin kan jo i det minste brukes til å handle noen steder, både fysisk og på nett. Hvordan er dette med andre kryptovalutaer..?

 

Du kan selge ETH for BTC og så bruke BTC til å handle. Det gir mer mening å holde ETH siden ETH øker raskere enn BTC. Så veksler du bare til BTC når du skal handle. 

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

Lenke til kommentar

 

ETH er et betalingsmiddel brukt for å kjøpe komputeringstid i Ethereum VMen (EVM), derfor får den en verdi.

 

Det "folk" sier og mener er at det ikke skal være et generelt betalingsmiddel slik som Bitcoin og mange andre coins.

 

Men det går jo an å sende ETH på samme måte? Hvorfor skal det ikke kunne brukes?

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

 

Det KAN brukes, men det er ikke designet rundt å være et betalingsmiddel. Det er muligheter rundt om kring å betale med ETH, akkurat som Bitcoin. Men tankegangen til utviklerne er ikke at valuta er ETH sitt hovedformål.

Lenke til kommentar

Oi der fikk den et godt byks over 300$

Sick... Sku ønske jeg hadde mer cash å spytte inn.

Bykset som har skjedd siste døgnet mistenker jeg er grunnet nyheten som kom ut i dag. Vi visste utviklerteamet var i dialog med Russland, men dette er første bekreftet nyhet rundt saken: Putin satser på Bitcoin-konkurrent

 

Nytter ikke å angre på det man ikke har kastet inn, men heller glede seg over det man har inne. Det er alltid en grunn til at man ikke investerer mer enn man gjør, og det er alltid det smarteste å ikke investere mer enn man har råd til å miste. :) 

Lenke til kommentar

Det holder å gjøre det på slutten av hvert år - det skal ikke beregnes av hver eneste transaksjon. Kun beholdningen av BTC ved årsskiftet - du kan da legge kursen ved årsskiftet til grunn.

 

Jo, man skal skatte av hver eneste transaksjon med bitcoin, ether eller andre kryptovalutaer. Derfor er det viktig å holde styr på alle transaksjonene, store som små (mange små transaksjoner blir i lengden store beløper). Kjøper du en kaffe på Kashab (café i Oslo som tar bitcoin) så skal du skatte på dette dersom Bitcoin har steget i verdi siden du mottok minet/kjøpte/mottok dine BTC. Tilsvarende kan du skrive det av dersom Bitcoin har gått ned i verdi. 

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

Lenke til kommentar

 

Oi der fikk den et godt byks over 300$

Sick... Sku ønske jeg hadde mer cash å spytte inn.

Bykset som har skjedd siste døgnet mistenker jeg er grunnet nyheten som kom ut i dag. Vi visste utviklerteamet var i dialog med Russland, men dette er første bekreftet nyhet rundt saken: Putin satser på Bitcoin-konkurrent

 

Nytter ikke å angre på det man ikke har kastet inn, men heller glede seg over det man har inne. Det er alltid en grunn til at man ikke investerer mer enn man gjør, og det er alltid det smarteste å ikke investere mer enn man har råd til å miste. :)

Det står ingenting om Ether der, det står at de kanskje vil benytte teknologien til å lage egne tokens. Igjen et eksempel på at både spekulanter og journalister blander Ether og Ethereumteknologien.

Lenke til kommentar

 

Faan... Nå er jeg merkelig litt sint på en bekjent av meg som spøtta inn 50k for 3mnd siden. Hvor mye har han tjent nå da? 500k?

 

Ingenting før han har cashet ut.

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

 

Hvorfor skulle ikke det gå?

500k, det er helvetta mye for oss som ikke har 5k på sparekontoen.

Lenke til kommentar

 

 

Faan... Nå er jeg merkelig litt sint på en bekjent av meg som spøtta inn 50k for 3mnd siden. Hvor mye har han tjent nå da? 500k?

 

Ingenting før han har cashet ut.

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

 

Hvorfor skulle ikke det gå?

500k, det er helvetta mye for oss som ikke har 5k på sparekontoen.

 

 

Det går, men da må han jo cashe ut. Hvis han venter kan prisen gå ned og verdien deretter. 

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

Lenke til kommentar

 

 

Oi der fikk den et godt byks over 300$

Sick... Sku ønske jeg hadde mer cash å spytte inn.

Bykset som har skjedd siste døgnet mistenker jeg er grunnet nyheten som kom ut i dag. Vi visste utviklerteamet var i dialog med Russland, men dette er første bekreftet nyhet rundt saken: Putin satser på Bitcoin-konkurrent

 

Nytter ikke å angre på det man ikke har kastet inn, men heller glede seg over det man har inne. Det er alltid en grunn til at man ikke investerer mer enn man gjør, og det er alltid det smarteste å ikke investere mer enn man har råd til å miste. :)

Det står ingenting om Ether der, det står at de kanskje vil benytte teknologien til å lage egne tokens. Igjen et eksempel på at både spekulanter og journalister blander Ether og Ethereumteknologien.

 

Jepp, de kommer nok til å lage sin egen chain, noe de andre store aktørene også kommer til å gjøre. 

Hvorfor er dette bra for ETH? Det er fordi de bygger sin private chain på toppen av Ethereum og vil trenge den offentlige chainen til å kommunisere med resten av verden. 

Man kan sammenligne det med dagens intranett-løsninger. Et privat nett hvor de holder sitt for seg, men som også har linker ut mot internett for å kommunisere med andre bedrifter og aktører. 

 

Kommer dette "internettet" til å være Ethereum? Det vet vi ikke helt 100% ennå, men utsiktene ser gode ut. :) 

Lenke til kommentar

 

Jeg skulle hørt på da folk anbefalte dette tidligere i år. Men bedre sent enn aldri, så nå skal jeg kjøpe meg hardt inn. Bør jeg kjøpe Ethereum eller Ethereum Classic?

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

Ethereum vel. Ethereum Classic var ment å gå i graven, men et fåtall personer bestemte seg for å holde det i live og nå er det masse forvirrede mennesker som kjøper seg inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...