Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kryptovaluta Ethereum

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Det er forsåvidt sant.. Men jeg ser det veldig urealistisk at noen skal kunne lage en plattform lik Ethereum og klare å få nok støtte og noder til å vippe Ethereum av tronen, slik det ser ut nå.

Ethereum har per nå over 33.000.000.000.000 hashes i sekundet (til sammenligning har bitcoin rett over 44, med 7 år mer på baken) noe som skal være ekstremt vanskelig å klare med en kopi. Skal noen klare å ta Ethereum og lansere en kopi som slår an må de komme med noe helt nytt på toppen.

Mange alt-coins har dukket opp og prøvd å vippe bitcoin av tronen, men ikke klart det fordi de prøver å være bitcoin. Ethereums suksess ligger i at de prøver ikke å være bitcoin. De er først og fremst en plattform, ikke en valuta, og inntil noen kommer med et alternativ som er bedre, vil ingen bytte.

Det holder ikke å bare lage en kopi, man må ha noe som får 2,3 millioner brukere til å synes at et bytte er en god ide..

Så med mindre Mercedes klarer å lage et eget veinett med minst like mange filer, og utvinne sin egen blyfri som er mer effektiv, er det smarteste for de å benytte seg av det veinettet og den bensinen som allerede er på plass, og heller konsentrere seg om å bygge bilene sine. :)

Edit; Jeg vil også få det klart at jeg sier ikke det er feil å investere i "mercedes". Det finns mange prosjekter der ute som kan gjøre stor suksess med ideene sine og kan være veldig gode investeringsmuligheter. Og jeg håper for all del at de lykkes. Hvis de lykkes med sine ideer, lykkes Ethereum. :)

https://coinmarketcap.com/currencies/ethereum-classic/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke investere i små altcoins fremfor ETH eller BTC?

Man er "for sent" ute når man leser "ETHEREUM DEN NYE BITCOIN" på facebook og sånt.

Med mindre man har mye kapital og vet hva man gjør.

Eller day trading.

Skal man ha ekstrem avkastning over tid er det jo antall coins som gir avkastning.

Jeg kan i dag kjøpe èn bitcoin for $2727.

Om prisen stiger $1000 i løpet av et år, så har jeg bare tjent $1000.

For samme sum som en bitcoin koster, kunne jeg kjøpt 1363500 stk av en nyoppstartet altcoin til f.eks $0.002 dollar per stykk.

Om den bare gikk opp til 1 dollar i løpet av, tja, 1-4 år, så har jeg jo tjent $1363500 uten å gjøre en dritt.

Sjansen for at man finner den "neste bitcoin" er svært liten.

Da lønner det seg å gjøre research, være en del av communitien, hjelpe til med å få det til å vokse sammen mange andre.

Har selv investert i XDN når det kosta 50 satoshi. Prisen har vært oppe i 315 satoshi. Nå er det noe ustabilt.

Det er fortsatt billig.

https://coinmarketcap.com/currencies/digitalnote/

Jeg kan ikke si "INVESTER I DET JEG INVESTERER I, DU BLIR RIK". (Selv om signaturen min sier det, det er en annen sak).

Finn en altcoin. Det kryr av dem. 30 dollar her, 40 dollar der. En av de tar av, så sier det pang.

Hvis man har trua på Ethereum-teknologien kan det nok være lurere å investere i Ethereum tokens som f.eks Golem, WeTrust osv. https://www.reddit.com/r/ethereum/comments/43exre/what_are_the_advantages_of_ethereum_over_other/czhtkmu/

Lenke til kommentar

Hvordan er ETC relevant for noe av det han sa?

At ETC er såpass stort at det fort kan vippe ETH av tronen.

ETC er resultatet av en hard fork for å unngå at hackere fikk tak i penger. ETC har noe ikke community, ikke noe utviklingsteam og ingen fremtid i den virkelige verden. Å kjøpe ETC er litt som å kjøpe Dogecoin, man gambler bare på pris. Endret av Relio
Lenke til kommentar

Man er "for sent" ute når man leser "ETHEREUM DEN NYE BITCOIN" på facebook og sånt.

Mannen i gata aner ikke hva Ethereum er. Jeg spår en tredobling ved årskifte, og vi er så vidt i gang.

Lenke til kommentar

Mannen i gata aner ikke hva Ethereum er. Jeg spår en tredobling ved årskifte, og vi er så vidt i gang.

Over halvparten av BTC verdien og mannen i gata benytter seg ikke av ETH heller. ETH må vise langvarig verdi utenom bare et investeringsobjekt. 

Lenke til kommentar

Over halvparten av BTC verdien og mannen i gata benytter seg ikke av ETH heller. ETH må vise langvarig verdi utenom bare et investeringsobjekt. 

Det er akkurat dette som er nøkkelen til Ethereums suksess.

Ether er ikke en valuta, det er et "drivstoff". Mannen i gata skal ikke benytte seg av Ether direkte, de skal benytte seg av systemer som benytter seg av Ether.

Så målet er f.eks. at når du logger inn på nettbanken din i fremtiden og sender xxx kroner fra din konto til din kamerat sin konto, så er det Ethereum som tar seg av transaksjonen.

Du sender fortsatt kroner til kameraten din, og bruker ikke Ether, men banken din bruker Ether til å verifisere overføringen og holde oversikt over hvilke penger som er hvor uten å måtte være avhengig av et stort driftsteam som holder liv i store isolerte datasentre, med enorme backupløsninger. De vil spare strøm, lønnsutgifter, driftsutgifter, vedlikeholdsutgifter, osv osv.

Jeg tror ikke vi har sett begynnelsen av verdien på ETH enda, og jeg tror det er langtfra for sent til å investere.

Når man ser på medlemslisten i Enterprise Ethereum Alliance ( https://entethalliance.org/members/ ) så ser man en haug med enorme navn, som akkurat nå jobber med å utvikle på Ethereum. De har valgt spesifikt Ethereum til å utvikle på..

Som sagt, det er veldig viktig å ikke se på Ethereum som en valuta. Det er først og fremst en plattform, en gigantisk virituell datamaskin, som bruker Blockchain til å utføre, sikre og verifisere kode. Og ETH er drivstoffet som driver hele plattformen. Man kan ikke kjøre kode på Ethereum uten å betale et transaksjonsgebyr med ETH.

Microsoft, Intel, Santander, JP Morgan, Airbus, Accenture, Deloitte, Toyota, og andre store navn vil kjøre sine fremtidige systemer på Ethereum, og vil trenge ETH til å kjøre det.. Om det ikke sier noe om langsiktig verdi, så vet ikke jeg.. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger man egentlig Bitcoin når man har Ethereum? Vil Bitcoinprisen etter hvert gå til null (utkonkurrert)?

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

Veldig uvisst å si hva som vil skje med Bitcoin, men de vil ikke gå dukken på grunn av Ethereum alene. De sikter seg inn på to vidt forskjellige markeder, så det blir litt som å sammenligne epler og pærer.

Ja, de er begge frukter, men de er i bunn og grunn helt forskjellige.

Bitcoin er en valuta. Ethereum er en plattform.

Endret av Smurstafa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt gal. Men jeg startet en konto på Etoro i går. I dag investerte jeg 1000 dollar (8668 NOK) i Ethereum - kryptovaluta. Dette er første gang jeg har investert noe på et aksjemarked med unntak av fond. :w00t:

Dæven du kjøpte på riktig tidspunkt!

Lenke til kommentar

Etoro har stengt muligheten for å kjøpe seg inn i Ethereum. Jeg tar det som et godt tegn :) De taper nok mye penger nå om det fungerer slik jeg har forstått. 

Det tror jeg ikke de gjør. Det er hvertfall ikke slik de CFD-brokerne jeg har brukt fungerer.

De tjener på commissions og spreads.

Og de inngår motsatt trade av det brukeren gjør, i det fleste tilfeller. Dette kalles hedging.

Sånn sett går de i 0 på selve traden, men tjener alltid spread og commission som du som bruker betaler hver gang du inngår eller vinner en trade.

En grunn til at de kan ha tatt det vekk er fordi mange kunder taper penger og ikke lenger vil trade. Dette markedet kan være svært volatilt og wipe ut mange kontoer. De tjener penger på at folk trader. Når folk vinner så er det bra for Etoro. Når folk taper er det også bra for Etoro, men det er ikke bra i lengden.

CFD er kjempeskummelt. Det tar veldig lang tid å bli flink i dette.

Det er snakk om forskjeller i pris på f.eks $0.2 som kan sette deg i pluss eller gi deg en såkalt margin call. (Da har du tapt alle pengene på CFD-kontoen, kan være mye mer enn beløpet du gikk inn med i traden)

Derfor man aller helst går inn med 1-2% av kapitalen på enhver trade.

Det beste med CFD er forøvrig at man kan shorte en eventuell bitcoin-kollaps.

Endret av DJ FROSK
Lenke til kommentar

Jeg er helt gal. Men jeg startet en konto på Etoro i går. I dag investerte jeg 1000 dollar (8668 NOK) i Ethereum - kryptovaluta. Dette er første gang jeg har investert noe på et aksjemarked med unntak av fond. :w00t:

Dæven du kjøpte på riktig tidspunkt!

Heldiggris, sier jeg bare!

Lenke til kommentar

Hmm.. Ingen plasser å oppdrive rx580. Er det mining som har blitt populært?

Forteller du meg at du ikke har kjøpt amd kort for å mine? Er jo gratis ETH hver dag. 

Som sagt så er jeg helt fersk på dette området. Jeg såg først igår på hvordan mining funker. Dessuten har jeg ikke cash til å kjøpe en extra data med 2x+ AMD kort ;) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...