JokerN_ Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Kan det ikke komme virus på USB-brikken/Nano S? Anonymous poster hash: 51c17...7b0 Nei, den er kryptert med passord. Åja, du snakker ikke om en vanlig USB-brikke? Anonymous poster hash: 51c17...7b0 Joda, vanlig USB-brikke. http://www.tomsguide.com/faq/id-2318737/encrypt-usb-flash-drive.html Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Nano S er umulig å få tak i for tiden, da de ikke klare å produsere nok ifh etterspørselen. Da får jeg gå for paper wallet inntil videre. Men at det er utsolgt lover jo godt for videre prisstigning. Her ser du hva en paper wallet er: Anonymous poster hash: 51c17...7b0 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Gasspris er 21 Gwei. Betyr det 21 nanoether? Det er jo ingenting! Selv med dagens pris (240 dollar) så blir det ikke engang et øre! Anonymous poster hash: 51c17...7b0 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Når man laster ned Keystore File på myetherwallet.com, vil den ikke bli lagret på datamaskinen? Det er vel ikke helt heldig? Anonymous poster hash: 51c17...7b0 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Jeg vet at man kan generere Ethereum-wallets med offline-versjonen av myetherwallet.com, men kan man også sende penger fra offline-versjonen? Eller må man da være koblet til internett? Anonymous poster hash: 51c17...7b0 Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 19. juli 2017 Del Skrevet 19. juli 2017 Siste spørsmål om Nano S: Fungerer det sånn at jeg har et passord jeg kan bruke til å få ETH tilbake dersom jeg mister Nano S? Det vil vel si at passordet er det viktigste å ta vare på, for hvis noen får tak i det så har de mine ETH, selv om jeg har Nano S? Anonymous poster hash: 51c17...7b0 For å bruke Nano S trenger de å vite PIN-koden du setter på den. Den tastes inn med fysiske knapper på selve nanoen når du skal bruke den, så hackere kan heller ikke hacke nanoen din når den er plugget i PC-en. Så med mindre noen har nanoen din, og har pin-koden din (som du igjen kun taster inn offline, så de kan ikke få tak i den via hacking) så er walleten sikker. Nanoen wiper seg selv hvis man taster feil pin 3 ganger, så de kan ikke brute force PIN-koden din heller. Når du starter Nano S får du presentert en rekke av 24 tilfeldig valgte ord i tilfeldig valgt rekkefølge. Den rekken av ord er din restore seed, og den må du ta vare på med livet. Med den seeden kan du restore walleten hvis du skulle miste Nanoen eller den blir stjålet. ALDRI skriv ned seeden på en PC, eller noe annet som er online. Det følger med et kort med 24 felt så du kan skrive det ned "analogt". Den seeden er den eneste garanterte tilgang til ETH-ene dine. Den private nøkkelen blir heller aldri gjort synlig på PC-en, så ingen kan plukke opp den heller når Nanoen er plugget i PC-en. Eiere av Nano S ser heller ikke sin egen private nøkkel, med mindre de bruker restore-ordene i en recovery tool som Ledger har lagt ut på sin hjemmeside. Så om du mister Nanoen, kan du også få tak i ETH-en uten å måtte kjøpe ny. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Masse ether stjålet. Vet ikke hva parity wallet er, men dette høres jo ikke bra ut. http://www.coindesk.com/30-million-ether-reported-stolen-parity-wallet-breach/ Anonymous poster hash: 51c17...7b0 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Kanskje det blir ny fork, eller at de pengene erklæres ugyldige på en eller annen måte? Anonymous poster hash: 51c17...7b0 Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Jeg tviler sterkt på at det blir en ny fork. Dette var en feil i én kontrakt og feilen eksisterer der alene, og ikke i Ethereum i seg selv. Hvis vi også sammenligner hacken med DAO-hacken, som var grunnen til forrige fork er dette en dråpe i havet, og særdeles vanskeligere å forke ut denne gangen. Denne hacken var på 150.000 ETH. DAO-hacken var på 3.600.000 ETH. ETH-en stjålet i denne hacken kan brukes med en gang, og mye av det er mest sannsynlig solgt allerede. En fork nå vil skape et Double-spending problem, som vil skape mer problemer. ETH-en stjålet i DAO-hacken var låst i 27 dager (en av mekanismene til funksjonen som ble hacket i The DAO) og en fork kunne gjennomføres uten double-spending. Det er fortsatt ikke bra for prisen til ETH, men jeg tror ikke de kan bli reddet av en fork, eller noe annet.. Men det overasker meg at prisen ikke har falt mer.. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. juli 2017 Del Skrevet 20. juli 2017 Jeg tviler sterkt på at det blir en ny fork. Dette var en feil i én kontrakt og feilen eksisterer der alene, og ikke i Ethereum i seg selv. Hvis vi også sammenligner hacken med DAO-hacken, som var grunnen til forrige fork er dette en dråpe i havet, og særdeles vanskeligere å forke ut denne gangen. Denne hacken var på 150.000 ETH. DAO-hacken var på 3.600.000 ETH. ETH-en stjålet i denne hacken kan brukes med en gang, og mye av det er mest sannsynlig solgt allerede. En fork nå vil skape et Double-spending problem, som vil skape mer problemer. ETH-en stjålet i DAO-hacken var låst i 27 dager (en av mekanismene til funksjonen som ble hacket i The DAO) og en fork kunne gjennomføres uten double-spending. Det er fortsatt ikke bra for prisen til ETH, men jeg tror ikke de kan bli reddet av en fork, eller noe annet.. Men det overasker meg at prisen ikke har falt mer.. Det du skriver virker fornuftig. Jeg tror du har rett. Anonymous poster hash: 51c17...7b0 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Det sies at ETH-konkurrenten EOS har millioner av ETH som de vil dumpe for å få ned prisen på ETH og ta over markedet. Er det noe i dette? Kan EOS være ETH-killeren? Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Tjah.. Hvis de klarer å gjennomføre det de sier de kan, så kan det være at EOS tar markedet. Men jeg tror ikke at ETH dør av den grunn. Den dagen de kommer med en fungerende løsning som løser alle problemene de har sett for seg å løse, så faller nok verdien på ETH, men slik det er nå er ETH milevis foran, og har plenty av tid til å løse de problemene på egen hånd. Ja, EOS kan være en stor aktør i markedet, men jeg tror ikke det er noen ETH-killer. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Hvorfor vil man egentlig ha ETH når det er inflasjon? Mye bedre med BTC som ikke har inflasjon? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Hvorfor vil man egentlig ha ETH når det er inflasjon? Mye bedre med BTC som ikke har inflasjon?Hvorfor er det mye bedre å ikke ha inflasjon? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Hvorfor vil man egentlig ha ETH når det er inflasjon? Mye bedre med BTC som ikke har inflasjon?Hvorfor er det mye bedre å ikke ha inflasjon? Fordi når det er inflasjon så blir dine ETH mindre unike. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Hvorfor vil man egentlig ha ETH når det er inflasjon? Mye bedre med BTC som ikke har inflasjon?Hvorfor er det mye bedre å ikke ha inflasjon? Fordi når det er inflasjon så blir dine ETH mindre unike. Inflasjon er et must i oppstartsfasen, så det er nok Eth til alle uten at prisen skyter rett opp i millionene, og ender opp med å skremme vekk nye investorer. Med inflasjon får man en mer stabil stigning (i den forstand krypto-prisene kan kalles stabile) og det er nok ETH til nye investorer. Samtidig ligger det også i fremtidsplanene til Ethereum at tilførsel av nye ETH i systemet kommer til å synke drastisk når de er ute av oppstartsfasen, og de ser for seg 0-2% tilførsel av nye coins, i forhold til ~15% som de ligger på nå. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Jeg begynte nettopp å mine Ethereum ETH. Får 19MH/s. Hvis jeg holder på slik får jeg omtrent 9 dollar i uka. http://ethpool.org/miners/b0180f5dc8bfec3cb3c11522f92e3b41b9cd7caa/blocks Spørs om jeg orker å gjøre det for så lite gevinst. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Hva er det som holder prisen nede? Bitcoin, NEO, IOTA, OMG og mange andre går i været. ETH har stagnert til tross for mange gode nyheter. Anonymous poster hash: 51c17...7b0 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Neo er ikke akkurat noe rakett for tia Lenke til kommentar
Knoyken Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Jeg begynte nettopp å mine Ethereum ETH. Får 19MH/s. Hvis jeg holder på slik får jeg omtrent 9 dollar i uka. http://ethpool.org/miners/b0180f5dc8bfec3cb3c11522f92e3b41b9cd7caa/blocks Spørs om jeg orker å gjøre det for så lite gevinst. Bruk heller http://ethermine.org Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå