Gå til innhold

Kryptovaluta Ethereum


Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Master Card, Cisco, Scotiabank og staten Andhra Prandesh (+30 andre navn) har nettopp annonsert sitt medlemskap i Ethereum Alliance. 

 

Tror vi kan vente oss noen interessante svingninger i markedet de kommende dagene. :) 

 

SegWit er fortsatt lurkende og skaper uro så vi kan nok ikke forvente oss en månelanding helt ennå, men dette er definitivt gode nyheter. 

 

https://entethalliance.org/enterprise-ethereum-alliance-becomes-worlds-largest-open-source-blockchain-initiative/

Lenke til kommentar

Master Card, Cisco, Scotiabank og staten Andhra Prandesh (+30 andre navn) har nettopp annonsert sitt medlemskap i Ethereum Alliance. 

 

Tror vi kan vente oss noen interessante svingninger i markedet de kommende dagene. :)

 

SegWit er fortsatt lurkende og skaper uro så vi kan nok ikke forvente oss en månelanding helt ennå, men dette er definitivt gode nyheter. 

 

https://entethalliance.org/enterprise-ethereum-alliance-becomes-worlds-largest-open-source-blockchain-initiative/

For min del kunne det drøyd noen dager til før den nyheten kom, hadde planer om å kjøpe mere ETH i helga. Menmen, får vel være glad for at det man har stiger :)

Endret av Sending!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor mye koster det å sende ETH? Hvis jeg kjøper 10 ETH, kan jeg sende disse til 10 forskjellige wallets slik at jeg ikke mister alle pengene hvis én av dem blir borte, eller er forsvinner mye da i transaksjonsavgifter?

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

 

Riktig. Du vil da betale 10x GAS pris. Det tryggeste er å heller ta flere kopier av èn walllet, enten det er papir eller USB-brikke.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

 

 

Hvor mye koster det å sende ETH? Hvis jeg kjøper 10 ETH, kan jeg sende disse til 10 forskjellige wallets slik at jeg ikke mister alle pengene hvis én av dem blir borte, eller er forsvinner mye da i transaksjonsavgifter?

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

 

Riktig. Du vil da betale 10x GAS pris. Det tryggeste er å heller ta flere kopier av èn walllet, enten det er papir eller USB-brikke.

 

 

Hva er GAS pris per i dag? 

 

Med tanke på senere salg kan det kanskje være trygt å ikke ha alle pengene i én wallet? Særlig hvis man bruker paper wallet, for da må man vel ta pengene online for så å sende restbeløpet (det man ikke vil selge) tilbake til en ny wallet? 

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvor mye koster det å sende ETH? Hvis jeg kjøper 10 ETH, kan jeg sende disse til 10 forskjellige wallets slik at jeg ikke mister alle pengene hvis én av dem blir borte, eller er forsvinner mye da i transaksjonsavgifter?

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

 

Riktig. Du vil da betale 10x GAS pris. Det tryggeste er å heller ta flere kopier av èn walllet, enten det er papir eller USB-brikke.

 

 

Hva er GAS pris per i dag? 

 

Med tanke på senere salg kan det kanskje være trygt å ikke ha alle pengene i én wallet? Særlig hvis man bruker paper wallet, for da må man vel ta pengene online for så å sende restbeløpet (det man ikke vil selge) tilbake til en ny wallet? 

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

 

Ser overhode ingen grunn til å ha flere wallets. Se på det som en lommebok IRL. Pengene er i prinsippet aldri "online" om du bruker USB-brikke eller paperwallet. Du må inn på internett for å gjøre overføringene ja, men det må du jo uansett. Så forstår ikke helt hva du mener?

 

Du går inn på din wallet, sender beløpet som skal selges, og ferdig med det. Tilgangen til denne wallet'n er det som er viktig å lagre en plass utenfor PC'n din og internett.

 

GAS kan du lese om her:

https://myetherwallet.groovehq.com/knowledge_base/topics/what-is-gas

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvor mye koster det å sende ETH? Hvis jeg kjøper 10 ETH, kan jeg sende disse til 10 forskjellige wallets slik at jeg ikke mister alle pengene hvis én av dem blir borte, eller er forsvinner mye da i transaksjonsavgifter?

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

 

Riktig. Du vil da betale 10x GAS pris. Det tryggeste er å heller ta flere kopier av èn walllet, enten det er papir eller USB-brikke.

 

 

Hva er GAS pris per i dag? 

 

Med tanke på senere salg kan det kanskje være trygt å ikke ha alle pengene i én wallet? Særlig hvis man bruker paper wallet, for da må man vel ta pengene online for så å sende restbeløpet (det man ikke vil selge) tilbake til en ny wallet? 

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

 

Ser overhode ingen grunn til å ha flere wallets. Se på det som en lommebok IRL. Pengene er i prinsippet aldri "online" om du bruker USB-brikke eller paperwallet. Du må inn på internett for å gjøre overføringene ja, men det må du jo uansett. Så forstår ikke helt hva du mener?

 

Du går inn på din wallet, sender beløpet som skal selges, og ferdig med det. Tilgangen til denne wallet'n er det som er viktig å lagre en plass utenfor PC'n din og internett.

 

 

Det jeg mener er at siden det er sikrere å ha pengene offline så er det bedre å kun sende de pengene man faktisk skal bruke til en online wallet. Si at jeg har 10 ETH men kun vil selge 1 ETH. Da må jeg først importere private key i en ETH-app, deretter sende 1 ETH til en side hvor man kan selge ETH, og deretter sende 9 ETH tilbake til en ny paper wallet/USB-wallet. I løpet av alle disse stegene kan det skje feil, og man kan til og med bli hacket. Eller er jeg på bærtur?

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hvor mye koster det å sende ETH? Hvis jeg kjøper 10 ETH, kan jeg sende disse til 10 forskjellige wallets slik at jeg ikke mister alle pengene hvis én av dem blir borte, eller er forsvinner mye da i transaksjonsavgifter?

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

 

Riktig. Du vil da betale 10x GAS pris. Det tryggeste er å heller ta flere kopier av èn walllet, enten det er papir eller USB-brikke.

 

 

Hva er GAS pris per i dag? 

 

Med tanke på senere salg kan det kanskje være trygt å ikke ha alle pengene i én wallet? Særlig hvis man bruker paper wallet, for da må man vel ta pengene online for så å sende restbeløpet (det man ikke vil selge) tilbake til en ny wallet? 

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

 

Ser overhode ingen grunn til å ha flere wallets. Se på det som en lommebok IRL. Pengene er i prinsippet aldri "online" om du bruker USB-brikke eller paperwallet. Du må inn på internett for å gjøre overføringene ja, men det må du jo uansett. Så forstår ikke helt hva du mener?

 

Du går inn på din wallet, sender beløpet som skal selges, og ferdig med det. Tilgangen til denne wallet'n er det som er viktig å lagre en plass utenfor PC'n din og internett.

 

 

Det jeg mener er at siden det er sikrere å ha pengene offline så er det bedre å kun sende de pengene man faktisk skal bruke til en online wallet. Si at jeg har 10 ETH men kun vil selge 1 ETH. Da må jeg først importere private key i en ETH-app, deretter sende 1 ETH til en side hvor man kan selge ETH, og deretter sende 9 ETH tilbake til en ny paper wallet/USB-wallet. I løpet av alle disse stegene kan det skje feil, og man kan til og med bli hacket. Eller er jeg på bærtur?

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

 

Det er mulig du har rett i noe uten at jeg plukker det opp, da jeg aldri har brukt noe annet enn myetherwallet. Jeg lagrer min key-fil på forskjellige USB-brikker som jeg setter passord på. For å få tilgang til den wallet'n må man ha den USB-brikken og kunne passordet mitt på både den og myetherwallet. 

 

Om du mener det kan bli borte noe når du da logger inn på myetherwallet for å sende en transaksjon, så er ikke det mulig med mindre du sender til feil adresse. 

Lenke til kommentar

 

 

Du går inn på din wallet, sender beløpet som skal selges, og ferdig med det. 

 

 

Hvordan kan man gå inn på en paper wallet? Trodde man måtte importere den. Det er i hvert fall sånn det fungerte med Bitcoin i gamle dager. 

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

 

Som jeg skrev over så har jeg aldri hatt paper wallet selv, så er ikke helt sikker på det akkurat det dessverre. Men ser ingen grunn til paper wallet, da USB-brikke eller Nano S gjør jobben.

Lenke til kommentar

 

Kan det ikke komme virus på USB-brikken/Nano S?

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

 

Nei, den er kryptert med passord. Da må hackeren vite passordet mitt, og samtidig rekke å gjøre det på de 5-10 sekundene den står i PC'n for at jeg skal få logget inn.

 

Vet at noen også bruker ny USB-brikke hver gang, og formaterer den de nettop har brukt. Roterer mellom 2-3 stk.

Lenke til kommentar

Nano S er umulig å få tak i for tiden, da de ikke klare å produsere nok ifh etterspørselen. Er en ventetid på flere mnd.
Har aldri brukt det heller, så skal ikke svare for sikkert på hvordan den fungerer. Men ved bruk av USB-brikke så må man passe på den fysiske brikken, da den inneholder fila man bruker for å logge inn. Mister man den, så er vel eneste vei inn via 12 ords koden som man får når man oppretter wallet'n. Det er denne koden jeg ville printet og brukt som paper-wallet evt, men mulig det ikke er det som faktisk kalles "paper-wallet".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...