Gå til innhold

Kryptovaluta Ethereum

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Så det du sier er at jeg kunne blitt millionær på 10 sek om jeg kjøpte meg inn akkurat i krasjet?

Hvis du hadde vært super heldig og kjøpt akkurat i den den var nesten nede i 0, så kunne du sittet med store summer nå ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var flere som sikret seg noen gode ETH på billigsalg. De billigste gikk for 0,1$.

På GDAX (som er exchangen til coinbase), der kræsjen skjedde, kan man legge inn Limit orders. En limit order er at du setter din egen pris, og hvor mye du vil kjøpe for. Orderen går ikke igjennom før prisen er på den prisen du har satt, eller bedre, og det er noen andre som er "villig" til å selge.

Noen smarte hoder hadde visstnok lagt inn en haug med slike limit orders på lave summer i tilfelle det skulle skje noe som dette. Så da multimillionæren solgte alt han hadde, droppa prisen til ~260, som satte i gang en margin call-domino-effekt. Når en gruppe brukere ble margin called falt prisen som gjorde at andre ble margin called, osv. 

Denne rekken med tvangssalg fullførte absolutt hele ordreboken til GDAX, inkludert alle de som hadde lagt inn limitiordre på lave summer.

Største transaksjonen som er sett hittil var en som sikret seg 3809 ETH for 0,1$ per ETH. Det var en 1,1 mill $ fortjeneste på omtrent 5 minutter etter som ETH spratt opp til 300 igjen rett etterpå. :p

oKElGdi.png

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ska tru om noen klarte å kjøpe. Det var vell sikkert et sec eller noe?

Såklart,

vedkommende som solgte hadde ikke fått solgt om ingen kjøpte.

Garantert noen som lå inne med autokjøp på lave verdier som tradet automatisk i det den store orderen kom.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tjah, det spørs hva du mener med "i det siste"? Svingningene som har vært de siste ukene har gjort at jeg har satt meg rolig til rette og blitt med på turen. Har verken kjøpt eller solgt siden mai, så i det store bildet har det kommet noen fine summer, men på kort sikt har det vel gått motsatt vei. Men alt er jo bare monopol-penger helt til det selges ut noe. :)

Selv tror jeg Eth er i en høyt spekulativ fase akkurat nå mens vi venter på EEA3. Svingningene gjenspeiler ikke de andre nyhetene som har kommet, og jeg tror vi kan se alt fra $220 til $350 uten noe spesielt som utløser det.

Når EEA3 kommer derimot, tror jeg vi kan se en ny stigning, på lik linje som den vi hadde i begynnelsen av Juni, med ny all time high som mål.

Men så må vi også ta med Bitcoin-Segwit-biten, og usikkerheten som kommer til å være i markedet generelt frem til (og rett etter) 1.august.

Så konklusjonen er i grunn; det er litt texas nå, og ingen vet hvor vi går før neste store nyhet, og jeg tør ikke gamble på disse ulogiske svingningene. Så jeg sitter rolig i båten inntil videre, og og ser hvor elven tar meg. Men i det store bildet har det blitt tjent noen "big bucks", så lenge alt ikke kræsjer til 0. :)

Lenke til kommentar

Hva var det egentlig som gjorde at eth spiked opp til 400%?

Det var EEA2. Store gode nyheter får alltid en stor boost før prisen korrigerer seg igjen. Så jeg tror vi nå ligger rundt der prisen bør ligge når hysteriet ikke råder.

Vi så det skje etter EEA1 også, så jeg mistenker vi får et nytt boost når EEA3 kommer.

For de som ikke vet hva jeg prater om, så er det Enterprise Ethereum Alliance. En bunch av store aktører som skal samarbeide om å utvikle på Ethereum.

EEA1 og EEA2 er da de tidligere har lansert nye medlemsbedrifter i alliansen.

Microsoft, Intel, Santander, BP, Deloitte, J.P.Morgan, og Samsung SDS er noen av de mange store navnene som har hengt seg på.

Ryktene svirrer om at bl.a. Mastercard er på EEA3-listen.

Når kommer EEA3? Vi vet ikke.. Men i Mai sa de "next month", og etter som det ikke kom i Juni mistenker jeg de henger etter på papirarbeidet før de kan komme med listen.. Noe som kanskje betyr at det er flere store navn på listen? Eller kanskje listen er tom? Det vet vi ikke før nyheten er her. :)

Lenke til kommentar

Egentlig ingenting.. 

Men cryptomarkedet beveger seg litt i takt, hvor tilliten til de store coinene styrer tilliten investorene har til markedet generelt. 

Så vi ser mye usikkerhet i hele markedet nå som vi nærmer oss segwit og fremtiden til Bitcoin er litt usikker. Investorer tar ut pengene fra markedet, inkludert det de har i andre coins, og sitter utenfor til man vet litt mer hva man kan forvente. 

Et eksempel er da DAO-hacken skjedde i fjor sommer, og tilliten til Ethereum falt. Bitcoin falt på omtrent samme tid. 

Ser vi på grafene til Bitcoin og Ethereum de siste månedene, følger de hverandre ganske tett i svingningene. 

XMkLwJP.png

Men vi ser også at de har begynt å bevege seg litt mer på egen hånd og lever litt mer sitt eget liv. De er fortsatt påvirket av hverandre, men ikke like limt sammen som de var tidligere.

En annen faktor er at når det er mye penger i markedet, vil mye av investeringene flytte seg mellom coins, og ikke komme ferskt inn i markedet fra FIAT. Lykkes Segwit vil vi kanskje oppleve at ETH faller en liten periode fordi ETH selges for Bitcoin. På samme måte kan en feilende Segwit sørge for at ETH får en boost, etter som mange vil flykte til en sikrere havn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uten å ha altfor stor kjennskap til koden, så tror jeg det vanskelig lar seg gjøre.

Det har lenge vært diskusjoner om hvordan man skal kunne gjøre bitcoin helt anonymt og fjerne diverse info fra transaksjonsloggene, men det er visst ikke så enkelt slik Bitcoin-koden eksisterer nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...