Gå til innhold

Kryptovaluta Ethereum


Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har så vidt startet å mine litt på 2 stk 1060 kort jeg har. Bestilte nå 2 stk 1070 kort.

 

Men hvordan blir dette med skatt når vi veksler ut (selger) ETH til NOK? 29,8% av fortjeneste (etter fratrekk for strøm og kjøp av kort)? Eller 29,8% av hele NOK  beløpet jeg sitter igjen med etter salg (null fratrekk for strøm og utstyr)?

Hvilken hashrate oppnår du når du miner med dine 2 stk 1060?

 

 

 

 

 

Har så vidt startet å mine litt på 2 stk 1060 kort jeg har. Bestilte nå 2 stk 1070 kort.

 

Men hvordan blir dette med skatt når vi veksler ut (selger) ETH til NOK? 29,8% av fortjeneste (etter fratrekk for strøm og kjøp av kort)? Eller 29,8% av hele NOK  beløpet jeg sitter igjen med etter salg (null fratrekk for strøm og utstyr)?

Hvilken hashrate oppnår du når du miner med dine 2 stk 1060?

 

Det ene er ett GTX 1060 6GB og det andre 1060 3GB. Ikke overklokka. https://eth.nanopool.org/account/0x9c12c2707dcf963cdb9144fcc4fe7a13e4ae66bf

 

CA 18-20 pr kort.

 

Gir ikke et GTX 1070 rundt 22?

 

1060: +/- 23

1070: +/- 30

Dette med riktig clocking såklart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å investere i Ethereum for å holde i lang tid er jo ekstremt risikabelt når prisen er såppas høy, og spesielt siden veksten har vært så enorm.

I mitt hode ville jeg nok bare daytrada ethereum og heller langsiktig investert i altcoins som ikke er verd mer enn et par 100 satoshi...

Slettes ikke utenkelig at det blir å kræsje en gang i fremtiden, men spørsmålet blir om verdien lander på 1500 kr eller 10 000. ETH har hvertfall en ganske sterk support. Verdien har ligget jevnt på rundt 3k i mange dager nå, noe som jo er veldig sunt. Ser for meg at verdien kan stige til værs igjen om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar

Prisene går opp, og prisene går ned. Det kommer alltid korreksjoner, og man møtes på midten.

Zoomer man litt ut, ser man at akkurat det samme skjedde for litt under en måned siden. Regner man ut prosentvis fall på de to er det så å si akkurat samme sell-off. De store hvalene skal hente inn litt profitt før de kjøper seg inn igjen på en lavere sum.

 

Vi må fortsatt huske at vi fortsatt har en ~165% stigning på siste måneden, så man er dømt til å ha noen store selloffs av og til.

Men det har ikke kommet noen dårlige nyheter i det siste. Tvert imot, så jeg mister ikke akkurat nattesøvnen av dette fallet. :)lebLbEP.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Ethereum-prisen hos Coinbase gikk nesten ned i null i dag. Noen panikksolgte faktisk sine ether for 10 dollar. Tragisk.

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

Var neppe panikksalg. Prisen alle andre steder har jo vært stabil i 300 området. Bruker ethnews appen. Der er laveste i dag 295 dollar. Om noen solgte for 10 dollar gjorde de en gedigen tabbe.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

 

Ethereum-prisen hos Coinbase gikk nesten ned i null i dag. Noen panikksolgte faktisk sine ether for 10 dollar. Tragisk.

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

Var neppe panikksalg. Prisen alle andre steder har jo vært stabil i 300 området. Bruker ethnews appen. Der er laveste i dag 295 dollar. Om noen solgte for 10 dollar gjorde de en gedigen tabbe.

 

 

Hvorfor tror du ikke det var panikksalg? Amatører som nylig har kastet seg på bølgen har gjerne ikke så mye kunnskap verken om kryptovalutaer eller markedet generelt. 

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

 

 

Ethereum-prisen hos Coinbase gikk nesten ned i null i dag. Noen panikksolgte faktisk sine ether for 10 dollar. Tragisk.

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

Var neppe panikksalg. Prisen alle andre steder har jo vært stabil i 300 området. Bruker ethnews appen. Der er laveste i dag 295 dollar. Om noen solgte for 10 dollar gjorde de en gedigen tabbe.

Hvorfor tror du ikke det var panikksalg? Amatører som nylig har kastet seg på bølgen har gjerne ikke så mye kunnskap verken om kryptovalutaer eller markedet generelt.

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

Det står i artikkelen at grunnen til at det gikk så lavt var at veldig mange stop loss ordre ble trigget. De som hadde satt slike stop loss ordre hadde neppe hensikt å selge for 10 dollar. De fleste som solgte var sikkert ikke engang pålogget. Men ja, du har rett i at det er amatører. Som setter stop loss på kontoen sin i det hele tatt...

 

Ser at mange spør seg selv om coinbase er involvert her. Noen fikk jo store kvantum av eth her til spottpris.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Det står i artikkelen at grunnen til at det gikk så lavt var at veldig mange stop loss ordre ble trigget. De som hadde satt slike stop loss ordre hadde neppe hensikt å selge for 10 dollar. De fleste som solgte var sikkert ikke engang pålogget. Men ja, du har rett i at det er amatører. Som setter stop loss på kontoen sin i det hele tatt...

Ser at mange spør seg selv om coinbase er involvert her. Noen fikk jo store kvantum av eth her til spottpris.

 

 

Stop loss er bare tull. Det er i slike tilfeller man må kjøpe, ikke selge. Og veldig dumt å oppbevare store summer hos en børs. 

 

Anonymous poster hash: 51c17...7b0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...