Sound money Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 (endret) Da streiket plutselig batteriet i min 25 måneder gamle laptop. Batteriet vil ikke la seg lade og jeg må koble i laderen for å skru på pc-en. PC-en kostet 6500 kr. Spørsmålene er som følger: Jeg lurer på om det er mulighet for å reklamere på dette? PC-en er kjøpt på CDON og har en er synlig skade (bulk) fra en gang jeg mistet den ned i gulvet for lenge siden. Kan dette hindre reklamasjon på batteriet? Dersom jeg sender PC-en til CDON, kan jeg risikere å måtte betale for frakt frem og tilbake dersom reklamasjonen blir avslått? Endret 20. mai 2017 av Ilder23 Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Nei, jeg vil ikke si det. Batterier pleier å ha 2 års reklamasjonstid. De er og regnet som forbruksvare så hvis den har gått igjennom for mange sykluser gjelder ikke reklamasjonen. Hør med CDON om du kan kjøpe et nytt. Lenke til kommentar
member-378285 Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Du kan finne nyttig info om dette på cdons retningslinjer på nett eller ringe dem. Du kan sikkert spørre forbrukerrådet også. Jeg har ikke peiling selv desverre Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 25 måneder er mere enn 2 år som noen vil akseptere pc batteri reklamasjon for varighet. Mange opererer med 1 år garanti og reklamasjon på dødt batteri på 2 år. Men det kan også være pcen sin batteril ladekrets og logikk som er defekt. Og du har en selvforskyldt skade (falt i gulvet) Eks vedrørende batteri garanti og reklamasjon. http://www.dinside.no/okonomi/pc-batteriene-dine-skal-vare-i-opptil-tre-ar/61199240 Lenke til kommentar
Sound money Skrevet 20. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2017 Isolasjonen på laderen er også brutt i begge ender. Pc-en er fint brukt, så dette synes jeg er dårlig kvalitet. Regner med laderen slutter å fungere den også etter hvert. Samme skiten skjedde med forrige laptop jeg hadde også, da bestile jeg nytt batteri og lader fra Kina, men dette varte ikke lenge og pc-en havna i søpla 1 år senere. Hvis ikke jeg får dette på reklamasjon så blir det stasjonær pc neste gang! Lenke til kommentar
Sound money Skrevet 20. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2017 http://www.dinside.no/okonomi/pc-batteriene-dine-skal-vare-i-opptil-tre-ar/61199240 Denne artikkelen sier jo 2,5 - 3 års raklamasjonsfrist på pc-batterier. Er redd for at dersom jeg never bulken så vil de tvert nekte reklamasjon til tross for at dette ikke skulle ha noe som helst å si for batteriet. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Isolasjonen på laderen er også brutt i begge ender. Pc-en er fint brukt, så dette synes jeg er dårlig kvalitet. Regner med laderen slutter å fungere den også etter hvert. Samme skiten skjedde med forrige laptop jeg hadde også, da bestile jeg nytt batteri og lader fra Kina, men dette varte ikke lenge og pc-en havna i søpla 1 år senere. Hvis ikke jeg får dette på reklamasjon så blir det stasjonær pc neste gang! Batteriteknologien er ikke helt der enda desverre. Bedre å ha en stasjonær og en laptop man bare bruker av og til. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 http://www.dinside.no/okonomi/pc-batteriene-dine-skal-vare-i-opptil-tre-ar/61199240 Denne artikkelen sier jo 2,5 - 3 års raklamasjonsfrist på pc-batterier. Er redd for at dersom jeg never bulken så vil de tvert nekte reklamasjon til tross for at dette ikke skulle ha noe som helst å si for batteriet. Cdon er ikke akkurat kjent for kundeservice. Bare sjekk anmeldensene. 1 Lenke til kommentar
Sound money Skrevet 20. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2017 http://www.dinside.no/okonomi/pc-batteriene-dine-skal-vare-i-opptil-tre-ar/61199240 Denne artikkelen sier jo 2,5 - 3 års raklamasjonsfrist på pc-batterier. Er redd for at dersom jeg never bulken så vil de tvert nekte reklamasjon til tross for at dette ikke skulle ha noe som helst å si for batteriet. Cdon er ikke akkurat kjent for kundeservice. Bare sjekk anmeldensene. Du tar rett om anmeldelsene, burde sjekket dette når jeg kjøpe pc-en "20.april 2017 Advarsel!! Ventet på penger for en reklamasjon på en kaffemaskin i over 4!!! måneder. Var i kontakt med 6 forskjellige "kundebehandlere". Umulig å chatte- (det er det eneste alternativet) plutselig forlater bare "kundebehandleren" samtalen!" 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå