Gå til innhold

Din favoritt intro/åpningssekvens i et spill.

Anbefalte innlegg

Ahh, mye bra her! The Last of Us er kanskje min favoritt gjennom tidene. Ble helt sjukt dratt inn i det spillet. 

Slår et slag for Gamecube og tidlig 2000-tall her!

The Legend of Zelda: The Wind Waker (GC, 2002)

Legger ved HD-versjonen for your viewing pleasure. Selve åpningssekvensen begynner ca. 1:10 ut. Ikke verdens mest cinematiske, men denne er på kunstnerisk toppnivå og setter stemningen for spillet perfekt. Også musikken da.

Super Smash Bros: Melee (GC, 2001)

Nok et Gamecube-spill med en minneverdig intro. 

Metal Gear Solid: Twin Snakes (GC, 2004)

https://www.youtube.com/watch?v=aGgNQhbJMNM

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mega Man 2. Musikken gjør alt.

Full Throttle.Tidenes råeste intro.

Uprising: Join or Die. Fikk chills av å se denne igjen.

Heart of Darkness. Likte introen spesielt når jeg var et barn. Sikkert fordi den gir en disneyfølelse.

Age og Empire 2 Dette spiller ga meg dårlig samvittigheten når jeg var liten. Jeg fikk en ubehagelig følelse av å ha kastet borte hele dagen etter å sittet å spilt i flere timer.

Battlefield 1942 Første og beste Battlefieldspillet. Spillet som gjorde meg hekta på FPS-sjangeren.

SWTOR. Dette var en favoritt, husker jeg fikk chills når jeg så denne første gang.

Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer litt ann på hva man regner som åpningssekvens. Snakker vi ren CGI-intro er Final Fantasy X-2 høyt på listen min. Ja, vet det starter med Yuna som popstjerne, men klarer man å godta akkurat den biten tar det ikke lang tid før man (burde!) skjønne at ikke alt er som det skal. Er da heller ikke så lenge til Yuna, Rikku og Payne løper etter en fyr, og hele konserten viser seg å være tull.

Ellers har vi jo Final Fantasy 1. I starten skal man lete etter en slemming og redde en dame, eller noe sånt. Det er omtrent identisk med Dragon Quest 1, som kom året før. Eneste forskjellen er at i DQ1 har vi kun én person på laget, mens i FF1 har vi fire. Men da vi redder prinsessa i DQ1 er spillet over. I FF1 får vi derimot en "And so the journey beings...", og man innsert at det først er da selve spillet begynner. Det var stort på den tiden. :)

Lenke til kommentar

SoulBlade var et av mine tidligere møter med slossespill. Og har kanskje den beste introen for denne typen, ihvertfall som jeg har vært borti. Men det kan kanskje være nostalgibrillene som snakker :wow:

Endret av MuffinMatt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...