Nimrad Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Jeg skifter snart arbeidsgiver og kommer da fra en arbeidsgiver som har hatt maks sparing (7 og 25,1 %) og går til en som har betraktelig lavere. Tidligere arbeidsgiver er jo delvis i pensjonssparebransjen, så det var forventet, men jeg lurer på om det finnes noen konsensus om hva som er bra eller noen slags statistikk? Min fagorganisasjon har en veldig utfyllende lønnsstatistikk og -kalkulator, men lite informasjon om hva de ulike får slags pensjonsavtale. Det er jo så mye pensjonssnakk for tiden, burde det ikke være mulig å evaluere egen pensjonsavtale også da? Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Har pratet med en del folk i det private, og 2% (minstesats) over 1G er dessverre ganske utbredt. 5% er det en del som har (også fra 1G). Andre satser er etter mitt inntrykk sjeldnere. Det virker å være ganske få som gir pensjon fra første krone, noe som gjør meg irritert da dette straffer lavtlønnede ekstra. Jeg vil kanskje si at 5% fra første krone vil kvalifisere som "bra". 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 7. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2017 Takk for svar Ziff. Er det noen som har noe statistisk grunnlag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå