Djmolvi Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Jeg oppdaterte min Samsung s6 for underkant av en uke siden, etter at jeg fikk melding om det på mobilen. Følger at mobilen har blitt ekstremt treig etter det. Finnes det noe løsning for å rette det på? Lenke til kommentar
Djmolvi Skrevet 20. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2017 Printscreen fra mobilen min Lenke til kommentar
eriksp92 Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Anbefaler deg å ta backup av de dataene du trenger fra telefonen din for så å sette den tilbake til fabrikkinnstillinger. Da blir det fart i sakene skal du se. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 (endret) Gjør som nevnt over. Ta backup av alt og tilbakestill mobilen. Blir desværre ofte litt trøbbel når man har brukt en telefon lenge med masse apper, og får en så stor oppgradering som dette (Android 6 til 7). Skjer gjerne likens når man f.eks oppdaterer fra Windows 7 til Windows 10 på en pc. Må ryddes opp litt av å til. Google Photo er en app som gir deg ubegrenset automatisk skylagring av alle bildene dine forresten. Kan gjøre det litt enklere for deg. Endret 20. mai 2017 av Complexity 1 Lenke til kommentar
Djmolvi Skrevet 21. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2017 Takk for hjelpen. Er igang med det nå. Eneste som er irriterende etter på er å laste alle apper og plassere dem hvor de var ifht før. Men må jeg fikse mobil så må jeg gjennom alt det. Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Vil du ha mobilen rask som den var da den var ny, så la være å oppdatere. Den blir tregere å tregere fordi den får større programmer å behandle. Jeg har en Samsung S3 fra 2012, aldri oppdatert, den er like rask som da den var ny. 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Helt enig! Jeg "oppdaterer" aldri! Alt blir bare tregere og tregere da. Så sier mange: Jammen sikkerhetsfikser da? Da sier jeg: Ingen kjeltringer gidder å jobbe mot sikkerthetshull som allerede er "tettet" med oppdateringer, de går ut i fra at alle oppdaterer! På den måten får jeg beskyttelse ved at de fleste oppdaterer, og jeg kan fortsette med smooth og kjapp telefon Lenke til kommentar
Djmolvi Skrevet 21. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2017 Jeg klarer ikke å slette melding om å oppgradere. Vet at melding kan fjernes men har aldri orket å sette meg i det eller se på det. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Helt enig! Jeg "oppdaterer" aldri! Alt blir bare tregere og tregere da. Så sier mange: Jammen sikkerhetsfikser da? Da sier jeg: Ingen kjeltringer gidder å jobbe mot sikkerthetshull som allerede er "tettet" med oppdateringer, de går ut i fra at alle oppdaterer! På den måten får jeg beskyttelse ved at de fleste oppdaterer, og jeg kan fortsette med smooth og kjapp telefon Merkelig tankegang Android 7 bruker mindre batteri når telefonen ikke er i bruk så kan være greit å få inn den. Synes selv det er godt å få tømt telefonen av å til. Det trengs med gjevne mellomrom. 1 Lenke til kommentar
Djmolvi Skrevet 21. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2017 Gjør som nevnt over. Ta backup av alt og tilbakestill mobilen. Blir desværre ofte litt trøbbel når man har brukt en telefon lenge med masse apper, og får en så stor oppgradering som dette (Android 6 til 7). Skjer gjerne likens når man f.eks oppdaterer fra Windows 7 til Windows 10 på en pc. Må ryddes opp litt av å til. Google Photo er en app som gir deg ubegrenset automatisk skylagring av alle bildene dine forresten. Kan gjøre det litt enklere for deg. Måtte oppgradere google drive konto til 1TB. Den ble fult og var ikke nok plass for å ta backup av whatsup. Brkte opp 15GB som var med Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 (endret) Gjør som nevnt over. Ta backup av alt og tilbakestill mobilen. Blir desværre ofte litt trøbbel når man har brukt en telefon lenge med masse apper, og får en så stor oppgradering som dette (Android 6 til 7). Skjer gjerne likens når man f.eks oppdaterer fra Windows 7 til Windows 10 på en pc. Må ryddes opp litt av å til. Google Photo er en app som gir deg ubegrenset automatisk skylagring av alle bildene dine forresten. Kan gjøre det litt enklere for deg. Måtte oppgradere google drive konto til 1TB. Den ble fult og var ikke nok plass for å ta backup av whatsup. Brkte opp 15GB som var med Til bilder og video er det ubegrenset gratis. Last ned appen Google Photos. Media blir vel komprimert til 16mpx og Full HD men det er bra nok i massevis for ting tatt med en mobil. Endret 21. mai 2017 av Complexity Lenke til kommentar
Djmolvi Skrevet 21. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2017 Gjør som nevnt over. Ta backup av alt og tilbakestill mobilen. Blir desværre ofte litt trøbbel når man har brukt en telefon lenge med masse apper, og får en så stor oppgradering som dette (Android 6 til 7). Skjer gjerne likens når man f.eks oppdaterer fra Windows 7 til Windows 10 på en pc. Må ryddes opp litt av å til. Google Photo er en app som gir deg ubegrenset automatisk skylagring av alle bildene dine forresten. Kan gjøre det litt enklere for deg. Måtte oppgradere google drive konto til 1TB. Den ble fult og var ikke nok plass for å ta backup av whatsup. Brkte opp 15GB som var med Til bilder og video er det ubegrenset gratis. Last ned appen Google Photos. Media blir vel komprimert til 16mpx og Full HD men det er bra nok i massevis for ting tatt med en mobil. Min google driver viser: Disk: 11,97 GB Gmail: 0,15 GB Google foto: 7,3 GB Det er etter at jeg har oppdatert min konto til 1 TB. Det viser seg at google foto opptar den plassen Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 (endret) Gjør som nevnt over. Ta backup av alt og tilbakestill mobilen. Blir desværre ofte litt trøbbel når man har brukt en telefon lenge med masse apper, og får en så stor oppgradering som dette (Android 6 til 7). Skjer gjerne likens når man f.eks oppdaterer fra Windows 7 til Windows 10 på en pc. Må ryddes opp litt av å til. Google Photo er en app som gir deg ubegrenset automatisk skylagring av alle bildene dine forresten. Kan gjøre det litt enklere for deg. Måtte oppgradere google drive konto til 1TB. Den ble fult og var ikke nok plass for å ta backup av whatsup. Brkte opp 15GB som var medTil bilder og video er det ubegrenset gratis.Last ned appen Google Photos. Media blir vel komprimert til 16mpx og Full HD men det er bra nok i massevis for ting tatt med en mobil. Min google driver viser: Disk: 11,97 GB Gmail: 0,15 GB Google foto: 7,3 GB Det er etter at jeg har oppdatert min konto til 1 TB. Det viser seg at google foto opptar den plassen Ja da gjør du noe feil for det er som sakt ubegrenset lagring av bilder og video. Bruk appen Google Photos istede for Google Drive. https://support.google.com/photos/answer/6220791?hl=en High quality. Endret 21. mai 2017 av Complexity Lenke til kommentar
eriksp92 Skrevet 21. mai 2017 Del Skrevet 21. mai 2017 Du må velge "høy kvalitet" i stedet for "original under innstillinger i Google Photo. Skal også være en funksjon for å konvertere det du allerede har lasta opp til høy kvalitet slik at det ikke lenger teller mot kvota di. 1 Lenke til kommentar
klakkelakk Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Det vanlige har alltid vært ved "major" oppdateringer, så bør man ta backup og kjøre factory restore. Som Complexity nevnte.Nei, nyere telefoner blir IKKE tregere ved å oppdatere FW. 1 Lenke til kommentar
JonH Skrevet 22. mai 2017 Del Skrevet 22. mai 2017 Hvordan skrur man av oppdateringene? Sliter med det samme som TS. Kan utsette oppdatering inntil 30 dager, etter det starter den automatisk neste gang mobilen restartes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå