Stoly Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hei! har en drøss nummererte filer og en sfv fil, det skal være en cd, tror jeg. Finnes det et program som man f.eks bruker sfv filen til å lage en bin/cue fil? Hva må jeg gjøre for å få noe vettugt ut av filene? MVh Stoly Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Dette med .sfv var oppe i en post for et par dager siden. Det er bare en sjekksumfil eller noe i den duren, og brukes ikke til annet enn å sjekke at alle filene har kommet riktig frem. Skal altså ikke brukes av deg til noe som helst. Hva du skal gjøre, er avhengig av hva de andre filene heter. .rar eller .zip kan du f.eks bruke WINRAR til. Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 .sfv er bare en verifiseringsfil til de pakka filene. Bruk WinRAR, god som gull det. (Før i tiden når du brukte disketter eller analogt modem fikk du ofte korrupte pakker, med sfv finner du fort den ene filen som er fcuked så laster du bare den ene ned igjen.) Bruk Google hvis det frister å vite mer. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Anbefaler Easy SFV Creator hvis du skal sjekke filene. Men som sagt, SFV er bare en kontroll om filene du har mottatt er hele. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Anbefaler Easy SFV Creator hvis du skal sjekke filene. Men som sagt, SFV er bare en kontroll om filene du har mottatt er hele. riktig. CRC sjekking for å være nøyaktig. Enda enklere: I Total Commander (tidligere Windows Commander), er det bare å klikke på fila så sjekker den alle filene automatisk... Lenke til kommentar
Zhen.Jen Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Knights of the Old Republic tok meg 22timer. Poster jeg feil? Det er bare å åpne en av de 15 andre filene du tror er en cd med winrar. Måtte svare bare.. EDIT: Skriveleif... Endret 5. desember 2003 av Zhen.Jen Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Eh Zhen.Jen, ingen vits å dra "warez" inn i denne diskusjonen... .sfv brukes også til andre områder.. Lenke til kommentar
Stoly Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Takk folkens Lenke til kommentar
mandela Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 .sfv brukes også til andre områder.. jeg bruker MD5 på min musikk-cd ripping bl.a pga. bruk av replay-gain i ettertid Lenke til kommentar
CFD Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Selv har jeg ikke helt fattet hva SVF filer er for.. http://home.no.net/svaking/Wank/crc.feil.png Og dette skjer bare hvis jeg tar dem ned.. GÅr helt fint og pakke ut ifra den maskinen jeg lastet det ned ifra.. Fatter det egentlig ikke helt.. Lenke til kommentar
Folo Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Selv har jeg ikke helt fattet hva SVF filer er for.. http://home.no.net/svaking/Wank/crc.feil.png Og dette skjer bare hvis jeg tar dem ned.. GÅr helt fint og pakke ut ifra den maskinen jeg lastet det ned ifra.. Fatter det egentlig ikke helt.. Det er vel slik at det ikke er så farlig om det er feil på filmer, da det antagelig er snakk om noen få pixler i et MS så det er liksom ikke noe du vil merke. Hvorvidt det er relevant i dette tilfellet er jeg ikke sikker på. Derimot så er det ganske vesentlig at det er korrekt når du laster ned software. Lenke til kommentar
Torbjørn. Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Skal altså ikke brukes av deg til noe som helst. I min mening bør sfv-filene brukes aktivt. Nettopp for å unngå ufullstendige filer, f.eks. i mp3-album som det er snakk om her. Hvis man vil kontrollere om mp3-filene man har er identiske med "originalene", tar man vare på sfv-filen, og bruker f.eks. QuickSFV til å sjekke mp3-filene med. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Selv har jeg ikke helt fattet hva SVF filer er for.. Er ikke vanskelig. Noen ønsker å overføre en eller flere filer fra A til B. For å være sikker på at filene ikke blir korrupt i overføringen, bruker den som sender filene et program som Easy SFV Creator til å generere en fil som inneholder en rekke sjekksummer. Eksempel på innhold: ; Generated by Easy SFV Creator 2.5.6 on 29 juni 2002 at 9:48:04 PM. ; ; File Size (Bytes) Time/Date ; ------- ------------ --------- ; CD1.ace 15 360 000 20:48:24 29-06-2002 ; CD1.c00 15 360 000 20:49:09 29-06-2002 ; CD1.c01 15 360 000 20:50:19 29-06-2002 CD1.ace D948E41A CD1.c00 63CE2F82 <-- sjekksum CD1.c01 D0721A0D Når den som har mottatt filene (inkl. SFV-filen) kjører SFV-filen i Easy SFV Creator, så sjekker Easy SFV Creator hver enkelt fil som har blitt overført mot den sjekksummen som ligger i SFV-filen. Hvis summen på mottaksiden er lik den som ligger i SFV-filen, så er overføringen korrekt. Ellers er enten den overførte filen korrupt eller SFV-filen korrupt. Vet ikke helt hva ditt problem kommer av, men har hatt god nytte av SFV-filer. Spesielt ved ftp-overføringer der binære filer har blitt overført som ASCII, og visa versa. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Selv har jeg ikke helt fattet hva SVF filer er for.. Er ikke vanskelig. Noen ønsker å overføre en eller flere filer fra A til B. For å være sikker på at filene ikke blir korrupt i overføringen, bruker den som sender filene et program som Easy SFV Creator til å generere en fil som inneholder en rekke sjekksummer. Eksempel på innhold: ; Generated by Easy SFV Creator 2.5.6 on 29 juni 2002 at 9:48:04 PM. ; ; File Size (Bytes) Time/Date ; ------- ------------ --------- ; CD1.ace 15 360 000 20:48:24 29-06-2002 ; CD1.c00 15 360 000 20:49:09 29-06-2002 ; CD1.c01 15 360 000 20:50:19 29-06-2002 CD1.ace D948E41A CD1.c00 63CE2F82 <-- sjekksum CD1.c01 D0721A0D Når den som har mottatt filene (inkl. SFV-filen) kjører SFV-filen i Easy SFV Creator, så sjekker Easy SFV Creator hver enkelt fil som har blitt overført mot den sjekksummen som ligger i SFV-filen. Hvis summen på mottaksiden er lik den som ligger i SFV-filen, så er overføringen korrekt. Ellers er enten den overførte filen korrupt eller SFV-filen korrupt. Vet ikke helt hva ditt problem kommer av, men har hatt god nytte av SFV-filer. Spesielt ved ftp-overføringer der binære filer har blitt overført som ASCII, og visa versa. Skjønner jo det ,men når jeg får en melding om at alle CRC filene er overført riktig og når det alikvell har skjedd en feil så kan man jo åpenbart ikke stole på sfv filene da.. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Skjønner jo det ,men når jeg får en melding om at alle CRC filene er overført riktig og når det alikvell har skjedd en feil så kan man jo åpenbart ikke stole på sfv filene da.. Har aldri hatt problemer med SFV-filene, bortsett fra når de har blitt overført i feil format eller har blitt overført ukomplett. Hvilket program bruker du på SFV-filene? Har du åpnet SFV-filen i en teksteditor og sjekket om strukturen er OK? Systemet fungerer, så det må nok være et problem hos deg. Lenke til kommentar
Zhen.Jen Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Har ikke nevnt warez jeg... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Det er vel slik at det ikke er så farlig om det er feil på filmer, da det antagelig er snakk om noen få pixler i et MS så det er liksom ikke noe du vil merke. Hvis det er .avi, kan du fort slite litt. Uansett er korrupte arkiv typisk noe man ikke får pakket ut okkesom, så du sitter liksom der med skjegget i postkassen. Endret 5. desember 2003 av LarsC Lenke til kommentar
CFD Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Skjønner jo det ,men når jeg får en melding om at alle CRC filene er overført riktig og når det alikvell har skjedd en feil så kan man jo åpenbart ikke stole på sfv filene da.. Har aldri hatt problemer med SFV-filene, bortsett fra når de har blitt overført i feil format eller har blitt overført ukomplett. Hvilket program bruker du på SFV-filene? Har du åpnet SFV-filen i en teksteditor og sjekket om strukturen er OK? Systemet fungerer, så det må nok være et problem hos deg. Systemet burde fungere ja.. Har selv aldri opplevd noe slikt tidligere... Vet ikke helt hva det er ,men vi får se.. Har opplevd det på flere maskiner.. Men hvis noen kan forklare hvorfor det blir slik så er jeg takknemelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå