Gå til innhold

Trust 1200 Wireless Tablet og Office 2003

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nylig fått en Trust 1200 Wireless Tablet (tegnebrett) i bursdagsgave. Jeg jobber til daglig som systemutvikler og bruker Microsoft One Note aktivit i planlegging/notater knyttet til utviklingsprosjekter. Jeg håper å kunne bruke tableten aktivt i OneNote til f.eks å tegne databasediagrammer/skisser. :dontgetit:

Problemet er dette: Jeg installerte driverene og koblet tableten til PC'en. Tableten oppførte seg rart, og pekeren flyttet seg hele tiden opp til venstre hjørne og utførste et venstre-klikk. Det var håpløst å bruke tableten både i OneNote, Photoshop og paint. :wow:

For å sjekke at det ikke var noe galt med hardwaren koblet vi tegnebrettet til bærbaren til samboeren min. Her var det ingen problemer.

I og med jeg lenge hadde planlagt å formatere disken og legge inn Windows XP, Office 2003 og VS.NET 2003 på nytt valgte jeg å gjøre dette, i håp om at dette ville rette feilen. :ermm:

Etter å ha installert OS'et på nytt og installert tegnebrettet, fungerte det utmerket i Paint. Straks jeg installerte Office 2003 begynte oppstod problemene. Det rare er at problemene ikke bare gjelder Office 2003 applikasjoner, men også Paint og Photoshop. :scared:

Jeg mistenker at Office 2003 installerer noen enheter for "ink recognition" eller noe i den duren, uten at jeg er helt sikker.

Det jeg lurer på er om det finner plugins til OFfice 2003 som lar deg bruke tegnebrett som inking-device. Det burde være mulig. Tegnebrettet har 500 nivå med følsomhet, og denne funksjonaliteten er integrert fint i photoshop (hvor tykkelsen på en "brush" avhenger av hvor hardt du trykker).

Jeg har tatt opp litt screencapture med Microsoft Media Encoder slik at dere kan se problemet... Klippet er 300kb og finnes på følgende adresse: http://jonas.greit.no/problem.wmv . I klippet ser dere problemet illustrert i Paint.

Håper noen kan hjelpe. :thumbs:

Med vennlig hilsen

Jonas Follesø

Systemutvikler GreIT AS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...