Gå til innhold

Har valgt mmorpg, men trenger tips

Anbefalte innlegg

Spurte hvilket mmorpg jeg skulle velge i forrige uke og fikk mange gode svar. Valget fallt til slutt på doac, jeg hadde da prøvd Anarchy Online gratis i 7 dager også, og var lite imponert over universet(liker best middelalderen) Selv om jeg ikke har prøvd doac så må det nesten bli det...

Noen som har noe negativt å si om det er det bare å komme med det. men for all del ikke bare si at det suger, det som jeg er opptatt av er at det skal holde lenge

Noen som kan komme med noen raske forklaringer på hva som er spessielt med doac? husk at jeg har kun spillt Anarchy online i 1 uke så jeg er rimelig fersk på området...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joiner du Prydwen og spiller i Albion kan du risikere å treffe på noen andre fra Gamer.no også (for eksempel meg), bare et tips. ;)

Jeg har ikke stor erfaring med andre MMORPGs, men DAoC er i alle fall vanvittig underholdende. :) Enkelt å komme i gang med er det også. Kaller meg "Bellerophon" btw.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar
Hvilke er de forskjellige verdene? hørte at det var alver, vikinger og magi?!?! riktig? eller er det andre\flere

Albion - basert på britisk historie og mytologi, med figurer slik som Kong Arthur, Merlin, Lancelot og Morgana.

Midgard - basert på nordisk mytologi og vikinghistorie, med troll og dverger.

Hibernia - basert på keltisk mytologi, med alver og små "vetter".

Lenke til kommentar

Jeg synes DAOC er fantastisk morsomt. Det er massevis av små

"Quests", oppdrag man får av diverse folk. Jeg har selv bare spilt

i Midgard, elsker vikinger og miljøet her, snø.... *ooooh*

Uansett, bli med på Prydwen serveren og

Midgard så kan det hende vi møtes. :)

Endret av Collapse Generation
Lenke til kommentar

Du bør sjekke ut http://www.camelot-europe.com

Der finner du blant annet mer informasjon om de forskjellige realmsene. Jeg har ikke prøvd Midgard, men jeg ser frem mot å knuse dem i RvR når jeg blir "stor". Spesielt de små stygge dvergene og de forvokste trollene, ser jo ikke riktig vel bevarte ut. :p

Med andre ord: Spiller du på Prydwen/Midgard møtes vi i kamp om noen måneder. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke prøvd Midgard, men jeg ser frem mot å knuse dem i RvR når jeg blir "stor". Spesielt de små stygge dvergene....

Hva er galt med dverger ? ;)

Spiller på Prydwen-serveren jeg og. I Realm'en Albion. Bare å joine. Spiller litt sammen med Aasgaard og vi(ihvertfall jeg) har det kjempe artig.

Et viktig tips er: Finn deg en gruppe hver gang du er inne. Er så utrolig mye gøyere og dessuten letter å få exp.

Lykke til

:thumbup:

Endret av aiuL
Lenke til kommentar
PvP hva er det? player vs. player??

Ja, det stemmer. DAoC har en egen PvP-server for de som føler for det (ikke jeg), men et viktigere moment er RvR (Realm vs. Realm). Her kan spillere av høyere grad kjempe om flere festninger og mektige gjenstander mot de andre realmsene. Dette inkluderer blant annet siege-våpen. Disse kampene foregår i en bestemt grensesone (som hvert realm har), hvor de andre realmsene kan trenge inn.

Lenke til kommentar
RvR. det var det jeg mente... så teoretisk sett kan vikingene drive alvene ut?

Av det avgrensede området, ja. I praksis vil det ikke skje, for hvis Midgard skal ha mulighet til å kontrollere hele grenseområdet til Hibernia vil de ikke ha mulighet til å forsvare sitt eget. Det ser ut til at de forskjellige realmsene er ganske godt balansert, men Hibernia er kanskje en anelse svakere enn Albion og Midgard. I alle fall tilsynelatende.

Lenke til kommentar
Gleder meg:D er det mulig å kjøpe alle 3 addon pakkene samtidig?? Eller er det vits å ha alle?

Du kan kjøpe DAoC med tilleggspakken Shrouded Isles til rett under 350,- på gamezone.no. Foundations er gratis, og lastes ned via nettet, mens Trials of Atlantis ikke har kommet til Europa enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...