AnonymDiskusjon Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Er det noe i dette? Noen avholdsmenn her som kan bekrefte om det stemmer? Anonymous poster hash: 5d319...c0a Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Ja. Alkohol er en gift. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Avholdsmenn kan vel ikke bekrefte det? Dama der var alkoholiker etter hennes egen beskrivelse. Jeg kan, som eks alkis (+ mer), bekrefte at de tingene stemmer. Å drikke moderat en gang innimellom gir ikke de effektene hun beskriver. Å ta et glass vin på kvelden er litt anerledes enn å drikke seg sørpe full 3 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Uten å ha sett videoen, og uten å ha vært en "dag-dranker", så har jeg drukket omtrent hver helg i de fleste perioder av mitt voksne liv. Av og til også en og annen ukedag. Drikker en god del også, minst 7-8 halvlitere med øl på en kveld, 2 flasker vin, eller minst 50 cl brennevin. Noen ganger opp til 50% mer. I perioder jeg har bestemt meg for å holde meg unna over lengre perioder (1-3 måneder), så har jeg merket stor forbedring på kropp og psyke. Alt fungérer bedre. Det blir jo kjedelig, da en ikke får "avreagert", på den måten en fyll kan gjøre. Men har også tatt opp trening i samme perioder, og dét har omtrent samme effekt som en fyll. Får jo ikke den samme "høy'en", og det er jo ikke like morsomt... men jeg hadde ikke blitt lei meg om all alkohol plutselig forsvant fra verdens overflate. Det tar noen uker før man merker den store forbedringen. Men overskuddet kommer i form av at man sover bedre, kroppen og hodet får virkelig slappet av, på måten den skal. Mange tror at en drink gjør at man slapper av, men dét er kunstig. Søvnkvaliteten blir dårligere. Man "lammer" muskler, på en måte. Og de slapper ikke virkelig av før denne effekten er avtatt. En fagperson jeg snakket med for lenge siden, sa at rus kan ikke brukes til personlig utvikling, fordi når man er i ruset tilstand, så kan man ikke ta med seg den erfaringen til noe nyttig senere i livet. Det kan jo være at man skriver noe i den tilstanden, og dét kan jo brukes senere. Men adferdsmessig er det ingenting å hente. Da måtte vi alle gå rundt fulle hver dag, hele dagen, og da hadde vi ikke fått gjort noe som helst.Dette er mine erfaringer. 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Hva er punktene det er snakk om da? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Hva er punktene det er snakk om da? Mer våken, mer kreativ, ser bedre ut, ingen fyllesjuke, etc. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. mai 2017 Del Skrevet 20. mai 2017 Det handler om begrensninger Jeg drikker maks en flaske øl i døgnet (Pol øl så noe høyere prosent) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Har ikke drukket siden 2015, men blir i like stor grad forkjøla og småsjuk når andre i nærheten er det. Riktignok har det blitt voldsomt mye studiepoeng siden forrige dram, så kan godt hende at alkostopp er gunstig for eksamensresultater. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Alt med måte heter det, du vil nok ikke finne noen hellig gral ved å slutte å drikke 1 gang i måneden, om det er 2 ganger uken har du dog noe å hente. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 Alkohol er absolutt en uting, og har en hau negative effekter, spesielt om trening, eller annen fysisk aktivitet er hobbyen din. Har ikke drukket på noen uker nå da trening har vært prioritert. Det som er det største problemet er dog ikke alkoholen, men mer det at det ikke er akseptert å ikke drikke, derfor må jeg nesten drikke. Når det er sagt, jeg liker å drikke, både litt og mye, alt etter anledningen, men skulle ønske kulturen vår slik at man gjerne kunne møtt opp med appelsinjuice på fest uten at folk reagerte på det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 (endret) Et moderat alkoholinntak har nok ikke så veldig stor effekt på helsen, men det er definitivt sosiale og mentale aspekter rundt å holde seg edru, blant annet så slipper du hangover, fylleangst, tap av kontroll og en tynn lommebok. Selv er jeg ingen avholdsmann, men er som oftest en av de som ikke drikker i sosiale sammenhenger, og det unnskylder jeg med å ta med meg bilen min slik at jeg slipper å bli "han som ikke drikker og ikke klarer å holde kjeft om det", da jeg kan vifte med nøklene istedet for å forklare mitt moralske grunnlag for å ikke drikke. Endret 9. juni 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 "Kom igjen da, kan du ikke bare la bilen stå og hente den i morgen" Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 "Kom igjen da, kan du ikke bare la bilen stå og hente den i morgen" "Fuck no!" svarer jeg da. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Et moderat alkoholinntak har nok ikke så veldig stor effekt på helsen, men det er definitivt sosiale og mentale aspekter rundt å holde seg edru, blant annet så slipper du hangover, fylleangst, tap av kontroll og en tynn lommebok. Selv er jeg ingen avholdsmann, men er som oftest en av de som ikke drikker i sosiale sammenhenger, og det unnskylder jeg med å ta med meg bilen min slik at jeg slipper å bli "han som ikke drikker og ikke klarer å holde kjeft om det", da jeg kan vifte med nøklene istedet for å forklare mitt moralske grunnlag for å ikke drikke. Eit moderat konsum treng ikkje føre til hangover, fylleangst og tap av kontroll. Det er noko eg prøvde i ungdomen, men i desse dagar drikk eg aldri nok til å havne der. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Avholdsmenn kan vel ikke bekrefte det? Dama der var alkoholiker etter hennes egen beskrivelse. Jeg kan, som eks alkis (+ mer), bekrefte at de tingene stemmer. Å drikke moderat en gang innimellom gir ikke de effektene hun beskriver. Å ta et glass vin på kvelden er litt anerledes enn å drikke seg sørpe full Hvis hun er alkoholiker er store deler av den Norske befolkningen alkoholikere. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 Det er ett velkjent fenomen at det er en veldig stygg drikkekultur i norge som oppfordrer folk til å drikke seg sørpe full, så skal ikke se bort ifra at veldig mange har problemer, men det er jo ''ok'' for alkohol er en lovlig gift. Logikken er ikke der, men gjennomsnittsmannen er ikke kjent for å være den skarpeste kniven i skuffen heller. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Det er ett velkjent fenomen at det er en veldig stygg drikkekultur i norge som oppfordrer folk til å drikke seg sørpe full, så skal ikke se bort ifra at veldig mange har problemer, men det er jo ''ok'' for alkohol er en lovlig gift. Logikken er ikke der, men gjennomsnittsmannen er ikke kjent for å være den skarpeste kniven i skuffen heller. Sjokolade og te inneholder theobromine som også er en gift, skal vi være like krasse mot de som spiser sjokolade og drikker te? Eller skal vi gjøre det fornuftige og heller snakke om mengde. For en alkoholiker burde det være en no-brainer at man får positive effekter av å slutte, men at man skal se noen endringer hvis man bare drikker alkohol til mat eller som kosedrikk på fredagskvelden har jeg lite tro på. Til og med de som deltar i fest-fyll i helgene tror jeg ikke vil merke noe stor forskjell. Hvis man hører på videoen i første post sier hun også at hun skiftet fra en jobb hun ikke trives i til å produsere innhold på youtube samtidig som hun sluttet å drikke, ikke bare det men hun fikk også kontroll på sin spiseforstyrrelse og begynte å trene. Her var det mange faktorer som mulig kilde til endringene hun påpeker, at hun velger å påpeke alkohol som den grunnleggende faktoren er ganske naturlig når man hører hvor sentralt det har vært i livet hennes men det betyr ikke at det var hva som drev endringene fram. Jeg var for øvrig helt avhold fram til langt ute i 20-åra, hvor jeg da ble presentert for det litt øvre segmentet av whisky. Først da fant jeg noe jeg faktisk likte, og den dag i dag er det bare Cognac og whisky jeg bruker som kosedrikker. Positiv sideeffekt med disse drikkene er også at jeg aldri opplever hangover, selv når det har blitt for mye av det gode en tidligere kveld. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 20. juni 2017 Del Skrevet 20. juni 2017 Brus er mye mer usunt enn tilsvarende mengde øl/vin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå