Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Det vi leser i Bibelen er sannheten.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

YT videoer er poppis, men ingenting slår egne meninger og skriverier. Du bør klare å hvertfall gi en oppsummering under eller over hver video du poster.

Dere vet jo hva jeg mener. Og de videoene jeg legger ut understreker jo også hva jeg selv mener, i tillegg er de jo

bevis på at det jeg mener er riktig. Mao som i tittelen på denne tråden. Det vi  leser i Bibelen er sannheten.

Når det gjelder den "oppsummeringen" du snakker om, så er det nok å opplyse hva videoen handler om, for det er jo meningen at du skal se på videoen, og ikke på en evt "oppsummering" som jeg skriver.

Hvis du ønsker å finne frem til sannheten slik du har sagt, så må du se på videoene. Jeg legger dem jo ut for at dere skal se med egne øyne at historiene i Bibelen ikke bare er myter og eventyr.

Poenget her er jo nettopp å vise at det som står i Bibelen er sannheten, hvorfor blir jeg da kritisert for å legge ut beviser som viser at Bibelen forteller sannheten ?

Endret av Gammel Nok
Lenke til kommentar

Du er så blind og fanatisk i din tro på denne "vitenskapen" at du er ikke engang klar over at det handler om blind tro.

Når du og andre her suverent og automatisk avviser alle beviser på at denne "vitenskapen" dere tror på er feil, så handler det om blind tro.

Den dagen en "sannhet" innen et vitenskapelig emne faller, og blir erstattet av ny og bedre kunnskap, ja da tar jeg det til meg, og jeg justerer mine oppfatninger og meninger. Det er tross alt slik vitenskapen fungerer. Jeg endrer mening om vitenskapelige tema om det kommer ny og bedre informasjon i form av observasjoner, målinger, og/eller ny og bedre teori.

Så langt har du ikke presentert noe av substans, bare timevis med YouTube-videoer som du ikke engang gidder å oppsummere. Jeg orker ikke engang åpne dem om du ikke gjør en egeninnsats med å forklare hvorfor jeg skal se på dem. Det er din jobb å presentere argumenter som støtter din sak, ikke min jobb å lete etter dem blant timesvis med dårlige videoer. Har du argumenter, så kom med dem, ikke forvent at vi andre skal lete.

Er du villig til å revurdere din tro på bibelen om det påvises feil og selvmotsigelser i den?

Endret av Arve Synden
  • Liker 3
Lenke til kommentar

YT videoer er poppis, men ingenting slår egne meninger og skriverier. Du bør klare å hvertfall gi en oppsummering under eller over hver video du poster.

Dere vet jo hva jeg mener. Og de videoene jeg legger ut understreker jo også hva jeg selv mener, i tillegg er de job

bevis på at det jeg mener er riktig. Mao som i tittelen på denne tråden. Det vi  leser i Bibelen er sannheten.

Når det gjelder den "oppsummeringen" du snakker om, så er det nok å opplyse hva aideoen handler om, for det er jo meningen at du skal se på videoen, og ikke på en evt "oppsummering" som jeg skriver.

Hvis du ønsker å finne frem til sannheten slik du har sagt, så må du se på videoene. Jeg legger dem jo ut for at dere skal se med egne øyne at historiene i Bibelen ikke bare er myter og eventyr.

Forstår du hensikten med en trailer på en film? Forstår du hensikten med å lese anmeldelser?

Det virker som om du ikke har egne meninger da det eneste du klarer er å poste videoer. Hvis du vil at folk skal ta deg seriøst så bør du klare å formulere deg med egne ord. Det er ikke alle som gidder å se på timesvis med videoer du poster og det jeg har sett av videoene du har postet er rett og slett kjedelig. Det er enormt langt mellom poengene og det er ekstremt kjedelig å se gjennom alt for å få et par minutter med mening, poenger og bevis.

Du kunne hvertfall skrevet ned tidspunktene for bevisene og poengene da fyllstoffet rett og slett er tortur.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dere vet jo hva jeg mener. Og de videoene jeg legger ut understreker jo også hva jeg selv mener, i tillegg er de job

Når det gjelder den "oppsummeringen" du snakker om, så er det nok å opplyse hva aideoen handler om, for det er jo meningen at du skal se på videoen, og ikke på en evt "oppsummering" som jeg skriver.

Forstår du hensikten med en trailer på en film? Forstår du hensikten med å lese anmeldelser?

Det virker som om du ikke har egne meninger da det eneste du klarer er å poste videoer. Hvis du vil at folk skal ta deg seriøst så bør du klare å formulere deg med egne ord. Det er ikke alle som gidder å se på timesvis med videoer du poster og det jeg har sett av videoene du har postet er rett og slett kjedelig. Det er enormt langt mellom poengene og det er ekstremt kjedelig å se gjennom alt for å få et par minutter med mening, poenger og bevis.

Du kunne hvertfall skrevet ned tidspunktene for bevisene og poengene da fyllstoffet rett og slett er tortur.

Hva foreslår du at jeg skal gjøre da ? Jeg har jo før forsøkt med egne argumenter, da sier dere at alt er tuil og tøys, for dere mener jo at dere selv vet så mye bedre.

Så legger jeg ut videoer for å vise at jeg har rett, og dere svarer med å kritisere meg fordi jeg legger ut videoer som viser at jeg, og i dette tilfellet Bibelen forteller sannheten.

På toppen av det hele så er det jo faktisk dette tråden handler om, nemlig at Bibelen forteller sannheten. Den handler ikke om min mening, selv om jeg mener dette selv.

Tråden handler om at Bibelen forteller sannheten, og da må jeg jo ha lov til å bevise min påstand i trådens tema.

Hvorfor klager dere over at jeg beviser at Bibelen er sann i en tråd som handler om nettopp dette, og som jeg selv har startet for å bevise at Bibelen forteller sannheten ?

Endret av Gammel Nok
Lenke til kommentar

Youtube-klippene du poster er ikke bevis. De er ikke noen sannhet. Du har neppe sett dem selv engang. Ordentlig arkeologi og historie har fortsatt ikke funnet fnugg av israelske slaver i Egypt, ei heller noen utvandring.

Jeg har sett alle videoene jeg har lagt ut her. Og disse videoene ER bevis. Om du tror at jeg eller noen andre har laget disse videoene i et studio eller på annen måte for å lure dere, så må du fortelle oss hvordan du mener dette i såfall er gjort.

Jeg har nettopp vist med disse videoene at Israel var slaver i Egypt,  at det var en utvandring fra Egypt, og at ruten de gikk er funnet.

Det er din rett å benekte dette om du vil, men du oppnår ikke annet med det enn å latterliggjøre deg selv. For alle som gidder å se på videoene kan jo se at dette er ekte.

Det fins også mer stoff om dette, både videoer og websider.

Men hvorfor er dere så redd for å innrømme at det som står i Bibelen er sannhet, og at det fins en Gud som har utført de mirakler som Bibelen omtaler ?

Lenke til kommentar

Jehovas vitner er den eneste sanne kristne som ikke bruker kors fordi bruken av kors i tilbedelsen er avgudsdyrkelse

2.Mos 20: 4-5: Du skal ikke gjøre deg noe utskåret bilde eller noen avbildning av det som er oppe i himmelen eller av det som er nede på jorden eller av det som er i vannet nedenfor jorden. Du skal ikke tilbe dem og ikke tjene dem.

Lenke til kommentar

Jeg har sett alle videoene jeg har lagt ut her. Og disse videoene ER bevis. Om du tror at jeg eller noen andre har laget disse videoene i et studio eller på annen måte for å lure dere, så må du fortelle oss hvordan du mener dette i såfall er gjort.

Jeg har nettopp vist med disse videoene at Israel var slaver i Egypt,  at det var en utvandring fra Egypt, og at ruten de gikk er funnet.

Det er din rett å benekte dette om du vil, men du oppnår ikke annet med det enn å latterliggjøre deg selv. For alle som gidder å se på videoene kan jo se at dette er ekte.

Det fins også mer stoff om dette, både videoer og websider.

Men hvorfor er dere så redd for å innrømme at det som står i Bibelen er sannhet, og at det fins en Gud som har utført de mirakler som Bibelen omtaler ?

Jeg så kjapt på den siste av videoene du postet, da den var kort nok til at jeg orket å sette meg ned og se på en film med ukjent innhold.

Denne filmen kommer ikke med noen form for bevis. Alt den har er påstander om at det eksisterer noen korallformasjoner i Rødehavet som i form og størrelse kan minne om vognhjul forbundet med en aksel. Ikke har de tatt noen prøver av korallene, og heller ikke nevnte de noen alternative forklaringer (som for eksempel at de er ... naturlige!). Det eneste de har er at noe ligner på noe annet som de ønsker det skal være. Men bevis for at det er noe mer enn bare noen korallformasjoner med besnærende form kom ikke fram. Dette minner forøvrig mistenkelig om pareidolia, som er "the human ability to see shapes or make pictures out of randomness. Think of the Rorschach inkblot test."

Her er noen mer eller mindre tilfeldig utvalgte lenker med mer om pareidolia:

- Wikipedia

- Pareidolia: Why we see faces in hills, the Moon and toasties (BBC)

- Ansikter på Mars: https://www.universetoday.com/103326/faces-and-animals-on-mars-pure-pareidolia/

- Jesus i en fiskepinne: http://time.com/90810/its-perfectly-normal-to-see-jesus-in-toast-study-says/-

- Jesus i en hunderompe: https://imgur.com/NhHLw

NhHLw.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jehovas vitner er den eneste sanne kristne som ikke bruker kors fordi bruken av kors i tilbedelsen er avgudsdyrkelse

2.Mos 20: 4-5: Du skal ikke gjøre deg noe utskåret bilde eller noen avbildning av det som er oppe i himmelen eller av det som er nede på jorden eller av det som er i vannet nedenfor jorden. Du skal ikke tilbe dem og ikke tjene dem.

*Flirer*

Sanne kristne ja, det sier jo ikke stort..  :)

Problemet til kristne, muslimer, jøder, whatever i dag er at vi vet at disse røver historiene fra jernalderen er nettopp det, røverhistorier. Vi vet at dette er funnet på og skrevet ned av ignorante menn og at det aller meste av det som står i bibelen ikke er sant, men hvem religiøs bryr seg om hva som er sant?

De bryr seg kun om det ildsint er opptatt av, å innbille seg at de, og DE alene!!!, er de "ekte" tilbederne... Den førfølgelsen, torturen og drapene, tusener på tusener av drap, av nettopp "uekte" tilbedrere, feil tilbedere, blasfemiske tilbedere og whatnot hva kristne har kalt andre grupper av kristne oppover er jo beviset på at det ikke finnes noen kristen gud... For ikke engang drap i hopetall av egne tilbedere klarer han å stoppe, selv om drapene er gjort av hans egne tilbedere... Hvem gud ville godkjent de blodbadene som kristne har stelt i stand for andre kristne egentlig, har du som kristen noensinne spurt deg det spørsmålet? Nei, sikkert ikke, for det passer jo ikke meg løgnene om en snill, kjærlig og god gud, gjør det vel?

Vi ser det samme blandt muslimer i dag, det de "retttroende" dreper de "vranglærte" i hopetall og heller ikke de fatter at noen gud ikke kan eksistere, de er akkurat like stupide som kristne... Heller ikke de klarer å innse at en gud aldri ville godkjent at tilbederne slakter hverandre ned for fote når ALT han kunne gjort var å vist hvilken rettning av troen som var den "rette"... Så vi står igjen med to opsjoner når det kommer til guden jøder, kristne og muslimer tror på: Enten så eksisterer ikke den guden eller så er dette en skikkelig ond og grusom gud som har moro av at hans egne tilbedere dreper hverandre.... Noen god gud kan ikke finnes når det kommer til yahwe/elohim/allaah/jehova...

Finner det helt utrolig at de religiøse selv ikke innser denne mega kjempe flausen i gude forestillingen deres, men hey, de er vant til å juge og til å ikke bry seg om hva som er sant og da er vel fornektelse det man høster ut av slike livsløgner også...

Men tenk deg selv i samme situasjon: Du er guden maurene i en tue tilber. Helt innerst i tua er det noen maur som koker i hop en ny versjon av deg og begynner å drepe andre maur som også er tilbedere av deg fordi de tror de er de "ekte" tilbederne av deg. Ville du, som en gud som elsker å bli tilbedt, (det er ALT du bryr deg om, for alle de maurene som ikke tror på deg havner rett i leirbålet som straff og tilbedelse tilgir alt disse maurene har gjort i livene sine, samme hva...) ha godkjent at maurene begynte å slakte hverandre i hopetall eller ville du ha bøyd deg over tua og fjernet all tvil om din eksistens? I det minste, gitt at du var allmektig og allvitende, ha endret innholdet i hodene til de "vranglærte" maurene?

Eller ville du satt deg tilbake og ledd godt og lenge uten å bry deg mens du knipset de maurene som ikke ville tilbe deg inn i leirbålet?

Lenke til kommentar

Jehovas vitner er den eneste sanne kristne som ikke hilser noen nasjons flagg.

En nasjons flagg er et symbol eller bilde på nasjonens styremakt. Mange lands flagg har bilder av ting i himmelen, som solen, månen , stjerner og lignende, andre har bilder av dyr på jorden eller i vannet for eksempel ørner, løver, slanger og fisker. Alle slike bilder kommer inn under det som er forbudt i 2.Mos 20: 2-6 .

Selv om ikke alle ser på flagghilsenen som en religiøs og hellig seremoni, så er det ikke desto mindre en politisk seremoni og ved å utføre den, bøyer en seg for eller dyrker et symbol flagget. Når en tar del i den seremonien å hilse flagget, tilskriver en flagget og den nasjonen det representerer, makt og evne til å frelse. Den som hilser flagget, erklærer ved denne hilsenen at hans frelse kommer fra det som flagget representerer, nemlig nasjonen.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Vi holder oss til sak på en voksen måte. Humoristiske sidesprang er selvsagt fullt lov, men man behøver ikke ta den "helt ut". En håndfull innlegg er skjult. Vil også minne om at vi skal holde tonen i debattene høflige.

Kommentarer på moderering tas på PM til undertegnede eller i egnet kanal for tilbakemeldinger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Det er sant at visse ting i bibelen antagelig har skjedd basert på utgravinger og andre ting historikere forsker på.

Men, ærlige vitenskapsfolk vil ALDRI si at noe er den mest nøyaktige historiebok eller bekrefte at alt som står der er helt riktig og har skjedd nøyaktig som det står i bibelen. Det som ikke kan bevises med 100% sikkerhet er i beste fall veldig sikkert, altså ikke helt sikkert.

At ting har skjedd nøyaktig slik det står i bibelen er en umulighet rett og slett pga. at mennesker har skrevet den og at mye ble skrevet i ettertid. Det er en menneskelig ting å "krydre" historier og når historier går i arv så vil resultatet være en historie som kan være sann, men ikke nøyaktig til 100%. Stort sett så er det bare de "store" tingene som er riktige, eller rettere sagt så kommer poengene med hendelsen/historien mer eller mindre riktig frem.

Å ikke ha sunn tvil om noe som står i en bok som er skrevet for så lenge siden og historiene er skrevet lenge etter hendelsene blir bare tullete. En fornuftig prest vil snakke om poengene med historien, ikke prøve å få folk til å tro blindt.

Kristendommens "jobb" er å lede mennesker vekk fra synd, altså å få mennesker til å være snille (mot andre). Hensikten er god, men noen folk drar så mye ut av det og tolker ting til det ugjenkjennelige. Resultatet blir at det Jesus sa (hvis han eksisterte) blir vridd til det ugjenkjennelige og at de folka går så langt utenfor det som er skrevet at de rett og slett håner personen de ser opp til.

Jeg vil oppfordre alle fanatikere til å være bedre mennesker, det er rett og slett ødeleggende for alt og alle slik dere holder på. Det er trist å se at folk sier A og gjør B når A er et godt budskap og B er direkte ondt og umoralsk.

At ting som er nevnt i Bibelen har skjedd nøyaktig slik det er nevnt i Bibelen , er ikke så utrolig for det er Gud som har inspirert det som er skrevet i Bibelen. Det er mao Gud som er den virkelige forfatter av Bibelen.

Gud er også den som utfører de mirakler og hendelser som er beskrevet, og Gud profeterer også hva Israels stammer vil gjøre og hva som vil skje i fremtiden, og i endetiden som vi er i nå.

Hendelser som før ble ansett som utrolige og umulig, som feks utgangen fra Egypt, er nå bekreftet, og ruten som Israels stammer fulgte er nå funnet, inkludert den ruten de gikk over rødehavet, der Gud delte havet for dem slik at de kunne gå over på tørt land.

Endret av Gammel Nok
Lenke til kommentar

Dette er vel beskrevet i første setningen av Bibelen, i det minste den delen kristne tror på, det Nye Testamentet

... og deretter alle leddene fra Abraham til Jesus. Lukas kapittel 3 har også ættetavlen, slik at det er liten tvil om at Jesus var etnisk jøde.

Religiøse jøder derimot, de som bekjenner seg til jødedommen, enten de er etniske jøder eller ikke, tror ikke Jesus var Messias, og er derfor per definisjon ikke kristne, de er jøder.

De som tror Jesus er Messias er per definisjon kristne, uansett etnisitet, og de som tror både Jesus og Mohammed var profeter, er muslimer, å alle tror på den samme "Gud", Abrahams Gud.

Jesus var ikke etnisk jøde, for det fins ingen etniske jøder. Jesus var israelitt av Judah stamme. Judah stamme var altså kun en stamme av et folk som ble kalt for israelitter.

Lenke til kommentar

Jeg vet at det kan passe med dette:

Johannes åpenbarig 3:9:

9Look at those who belong to the synagogue of Satan, who claim to be Jews but are liars instead. I will make them come and bow down at your feet, and they will know that I love you. 

Mange antisemitter tolker det sånn. Problemet er at vi ikke vet, bibelen sier og at jøde er den som er omskjært i hjertet, og jeg kan ivertfall si at det å spre frykt osv ikke har noe for seg, for Gud vil sørge for oss kristne når "den tia" kommer, maskingevær og juggel (gull) vil ivertfall ikke redde oss fra Guds vrede som det står i bibelen, desverre kjøper mange dette, jeg var jo inne i denne frykt-tankegangen selv før jeg leste bibelen, for jeg kunne jo se at dette som foregikk ute i verden var styrt fra etellerannet sted og at enden på visa kunne bli veldig stygt. Se f.eks såkalt kristne "Steve Quayle", beskrivelsen kan jo like godt passe på disse her, uten at jeg anklager dem for å være satans synagoge men en må jo lure hvor de får dette fra, om de tror det selv eller om de bevisst sprer frykt for å misslede kristne:

https://www.youtube.com/watch?v=27KuI_zbd7g

Hele greia koker ned til at hvis du stoler på Jesus har du ingenting å være redd for.

SÅ SLAPP AV OG LES BIBELEN!

Bibelen sier ikke at  at jøde er den som er omskjært i hjertet. Gud sier ikke dette, og Jesus Har ikke sagt det. Men den jødiske fariseeren Saul fra Tarsus sier det.

Det er forøvrig ikke noe problem å se hva og hvem som er satans synagoge. For hvem er det som har synagoger i dag ?

Lenke til kommentar

Det er ingen som snakker så mye om å følge Jesus som Paulus. Det verset som det henvises til er antakelig 1 Kor 11:1. Her følger endel oversettelser:

Jeg er enig i at enkelte av oversettelsene er problematiske, fordi de tilsynelatende lar Paulus være det samme for andre, som Jesus er for ham. Det kan vi nok tilgi, da det neppe er ment på denne måten. Ingenting tyder ellers på at Paulus ønsket dette. Om vi ser på den greske originalen mener jeg at det ikke nødvendigvis er det han skriver heller.

Meningsinnholdet er her: Paulus mener at menigheten skal imitere ham  (μιμηταί μου) i å tilhøre Kristus (κἀγὼ Χριστοῦ).

Jeg er ikke den mest stødige i gresk, men dere kan se at noen av oversettelsene er nærmere min tolkning, enn den norske B11 (Bokmål 2011 versjonen).

Paulus sier ikke at vi skal følge Jesus. Det Paulus egentlig sier er at folk skal følge ham.

Lenke til kommentar

Har du lært deg gresk og lest den uendret original version i mellomtiden? Eller skal du fortsette med løgner fra den jødiske forandrete bibelen?

Litt lættis å se deg argumentere med hva som står i bibelen med Aiven, når bare en av dere har/hadde lest den uendret origianle 

Endret av Deadhound
Lenke til kommentar

Paulus sier ikke at vi skal følge Jesus. Det Paulus egentlig sier er at folk skal følge ham.

Han sier "imiter meg, for jeg tilhører Kristus". Altså gjør som ham og bli Kristus sin disippel. Dette er ikke noe annet enn enhver forkynner og prest gjør. Han har funnet mening i å tilhøre Kristus, slik du også sikkert har gjort. Og så sier han gjør som meg i dette, noe det ikke er noe galt i. Jeg siterer mitt opprinnelige innlegg, så får du en bedre begrunnelse. Og jeg er bedre i gresk nå enn jeg var for et år siden.

Det er ingen som snakker så mye om å følge Jesus som Paulus. Det verset som det henvises til er antakelig 1 Kor 11:1. Her følger endel oversettelser:

B11 1 Corinthians 11:1 Ha meg til forbilde slik jeg har Kristus til forbilde!

NBK 1 Corinthians 11:1 Bli mine etterfølgere, likesom jeg etterfølger Kristus!

N78B 1 Corinthians 11:1 Følg mitt eksempel, slik jeg følger Kristi eksempel.

N78N 1 Corinthians 11:1 Ha meg til førebilete liksom eg har Kristus til førebilete!

N30 1 Corinthians 11:1 Bli mine efterfølgere, likesom jeg efterfølger Kristus!

D92 1 Corinthians 11:1 Efterlign mig, ligesom jeg efterligner Kristus!

S00 1 Corinthians 11:1 Ha mig till föredöme liksom jag har Kristus till föredöme.

ASV 1 Corinthians 11:1 Be ye imitators of me, even as I also am of Christ.

NAB 1 Corinthians 11:1 Be imitators of me, as I am of Christ.

NET 1 Corinthians 11:1 Be imitators of me, just as I also am of Christ.

NIV 1 Corinthians 11:1 Follow my example, as I follow the example of Christ.

NRS 1 Corinthians 11:1 Be imitators of me, as I am of Christ.

LUT 1 Corinthians 11:1 Folgt meinem Beispiel wie ich dem Beispiel Christi!

ZUR 1 Corinthians 11:1 Folgt meinem Beispiel, wie auch ich dem Beispiel Christi folge!

Jeg er enig i at enkelte av oversettelsene er problematiske, fordi de tilsynelatende lar Paulus være det samme for andre, som Jesus er for ham. Det kan vi nok tilgi, da det neppe er ment på denne måten. Ingenting tyder ellers på at Paulus ønsket dette. Om vi ser på den greske originalen mener jeg at det ikke nødvendigvis er det han skriver heller.

BGT 1 Corinthians 11:1 μιμηταί μου γίνεσθε καθὼς κἀγὼ Χριστοῦ. (1 Cor. 11:1 BGT)

Meningsinnholdet er her: Paulus mener at menigheten skal imitere ham  (μιμηταί μου) i å tilhøre Kristus (κἀγὼ Χριστοῦ).

Jeg er ikke den mest stødige i gresk, men dere kan se at noen av oversettelsene er nærmere min tolkning, enn den norske B11 (Bokmål 2011 versjonen).

Lenke til kommentar

Han sier "imiter meg, for jeg tilhører Kristus". Altså gjør som ham og bli Kristus sin disippel. Dette er ikke noe annet enn enhver forkynner og prest gjør. Han har funnet mening i å tilhøre Kristus, slik du også sikkert har gjort. Og så sier han gjør som meg i dette, noe det ikke er noe galt i. Jeg siterer mitt opprinnelige innlegg, så får du en bedre begrunnelse. Og jeg er bedre i gresk nå enn jeg var for et år siden.

Jeg vet hva Paulus sier, men det han sier er ikke riktig uansett.

Det rette er selvfælgelig å si at folk skal følge Jesus, uten å nevne seg selv. For enhver skal følge Jesus, etter beste evne og på sin måte.

Det er Gud som gjennom sin ånd skal lede oss, og ingen mennesker. Jesus satte også et eksempel som vi skal prøve å følge, Alle skal på sin måte følge Jesus, direkte og personlig.

Jesus sa "følg meg" til alle apostlene  og til alle sine disipler og dem som ville følge Ham, og det sier Jesus til oss også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...