Gå til innhold

Nå vil LG gi oss mye jevnere TV-bilder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hva er det tekniske årsaken til at nåværende 6-serie LG OLED ikke skal kunne støtte HFR? De har jo 120Hz native paneler, likevel så leveres de med en interpolering som er fryktelig svak og kanskje det største ankepunktet med hele serien.

EDIT:

Ser også at det rapporteres at 7-serien av LG OLED støtter YouTube HDR, noe som 6-serien ikke gjør. Igjen må jeg spørre, hvorfor? Det er da ingen grunn til at 7-serien ikke skal støtte dette. Denne kunstige segregeringen av funksjonalitet er fryktelig gammeldags..

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hva er det tekniske årsaken til at nåværende 6-serie LG OLED ikke skal kunne støtte HFR? De har jo 120Hz native paneler, likevel så leveres de med en interpolering som er fryktelig svak og kanskje det største ankepunktet med hele serien.

EDIT:

Ser også at det rapporteres at 7-serien av LG OLED støtter YouTube HDR, noe som 6-serien ikke gjør. Igjen må jeg spørre, hvorfor? Det er da ingen grunn til at 7-serien ikke skal støtte dette. Denne kunstige segregeringen av funksjonalitet er fryktelig gammeldags..

Den tekniske årsaken er nok at dekoder-chipen ikke har nok ytelse og båndbredde til minnet (ikke til panelet).

Lenke til kommentar

Bra! Kan gjerne utsette 8K lenge for min del så lenge vi får bedre frame rate, bedre fargedybde, HDR, osv.

Håper 8K kommer, fordi da må det bedre prosessorer inn i utstyret, og dette kan jo gjøre at det blir mer attraktivt å optimalisere 4K-produktene også, når hardware som skal styre signalene er på plass for 8K.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...