Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får spikes på Asus router

Anbefalte innlegg

God dagen, håper det er noen her som kan hjelpe meg med mitt finurlige problem.
Har en Asus RT-AC66U stående mindre en 5 meter unna pc'n min som har et Asus PCE-AC88 AC3100 PCI-E Adapter og jeg opplever noen ganger til min store frustrasjon at den spiker noe meget, det vil si at jeg pinger alt ifra 200-1200ms mellom meg og router, når dette skjer så skjer det med alle enheter på nettverket, så problemet ligger mest sannsynlig hos router, noen som veit hva det kan komme av?

post-89325-0-14226700-1495133258_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lastet ned siste firmware fra Merlin og det ble ikke noe forskjell som dere ser her, er og på channel 36+40+44+48, og det er bare mitt og et annet netverk på samme kanal så det er heller ikke problemet, blir litt rådvill for dette skjer bare oftere og oftere nå..

post-89325-0-06134900-1495821987_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ok, har du testet en annen router?

Vanskelig å si hva det er som forårsaker dette, da det både kan være selve routeren og en haug med eksterne kilder til problemene dine. Men iom. at det skjer på begge båndene ville jeg ha testet en annen router først.  Løser det problemet vet man at det er noe feil på routeren din.  Løser det ikke problemene, må du begynne å lete etter andre kilder.  Har du mange naboer kan det fort bli vanskelig.

Lenke til kommentar

Lastet ned siste firmware fra Merlin og det ble ikke noe forskjell ...

Har du bare oppdatert, eller resatt ruteren? Hvis det er en bug, så kan den følge med ved oppdateringer. Hvis det er problemer, så er det aller lureste å resette ruteren til farbrikkinnstillinger før oppdatering. Deretter oppdater og resett igjen før man setter opp ruteren til sitt nettverk.

Horribelt irriterende, visste at jeg ikke skulle ha gådd ifra gode gamle nettverkskabler :hrm:

Har du prøvd en enhet kablet for å se om det fungerer bedre?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...