formannen Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hei jeg har et lite PHP-problem i dag også...: Jeg har laget en side som jeg kan velge mellom 3 css filer. F.eks: index.php?css=bluestyle (dette virker) Jeg har laget flere sider som skal bruke samme css som er valgt videre. Men dette kommer ikke opp når jeg f.eks: index.php?fil=bilder Hvordan lager man en slik: index.php?fil=bilder&css=bluestyle Vil selvfølgelig ha den samme css-fila som er valgt med videre i surfingen på siden. Lenke til kommentar
entotre Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Hva med å legge navnet på CSS-filen i en session eller cookie og så bruke den videre? Lenke til kommentar
formannen Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 hmm... Hadde vært greit om du kunne forklare dette gjennom kode. Har ikke brukt sessions eller cookies før... Lenke til kommentar
entotre Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Tja, vet ikke om dette blir helt 100, men kan prøve. session_register($css); //Denne oppretter en session for "css". Du må også passe på at denne blir tatt med på alle sider, f.eks. ved bruk av session_start(); Så kan du lage en if-setning som sjekker vilken css som skal brukes: if ($css = 'bluestyle') { ?> html-kode for bruk av bluestylecss-fil her <? } else if ($css = 'en_annen_style') { ?> html-kode for bruk av en_annen_stylecss-fil her <? } else (bla, bla, bla... Det er sikkert noen som kommer til å skyte meg for bruk av denne koden, men det er bare et kjapt forslag... P.S. Regner med at du bruker include på de ulike sidene, slik at det skal vel da holde å bruke den if-setningen i index-siden din (den siden som inkluderer de andre sidene). Endret 5. desember 2003 av entotre Lenke til kommentar
formannen Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 dette virker fornuftig... jeg skjønner iallefall hva du mente med det... takk for svar... skal prøve meg litt frem... Lenke til kommentar
entotre Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Som sagt er det sikkert noen som har forslag til en bedre variant, men de vil sikkert poste forslagene sine etterhvert Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 $_SESSION['css'] = 'bluestyle'; les mer om sessions her: http://no.php.net/manual/en/ref.session.php se spesielt eksemplene lenger ned så skjønner du hvordan det brukes Lenke til kommentar
msolberg Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Det er vel ikke noe verre enn å bare gjøre som du skrev tidligere? som dette: index.php?fil=bilder&css=bluestyle , bare send css variablen videre til alle sidene dine, hvis denne da er lagret i en session variabel vil ikke dette være noe problem? Har gjort noe av det samme selv og det fungerer veldig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå