Redaksjonen. Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Volvo-sjefen vurderer å heller putte pengene i hybrider og elbiler.Volvo kan ha utviklet sin siste generasjon dieselmotor Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 https://www.youtube.com/watch?v=Tcs87rRKuRA Jag åkte ner till Stockholm och då fick jag seGlänsande Porschar och BMWMen jag har en kärra som är bättre ändåDet är en Volvo 142 Och bilen den går utav helveteJag blåser om varenda BMWDäcken dom spinner när jag gasar påMed min Volvo 142 Solen den skiner på blåan skynNär jag åker bort från byn Kör upp i 170, blåser om en RenaultMed min blåa 142 Köra så långt söderutÄnda tills min motor är slutSätta upp ett tält och där ska vi boJag och min Volvo 142 Volvo, Volvo, aha-ahaVolvo, Volvo, aha-ahaVolvo, Volvo, aha-ahaVolvo, Volvo, aha-ahaJag och min Volvo 142 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Toyota har vel allerede stoppet å selge diesel-personbiler? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Om ikke annet så har dieselmotoren gitt bensinmotoren litt konkurranse og press på videreutvikling. Forhåpentligvis går det ikke lenge før bensin og diesel blir utkonkurrert og ender opp i nisjeprodukter i bilbransjen. Lenke til kommentar
paaland Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Hvor mange av disse 80.000 registrerte el-bilene i Tyskland kjører rundt i Norge? Vet at blant annet Kia med sin Kia Soul selv paralellimporterer tyske biler til det norske markeded. Blir en slik "bruktimportert" bil med 1 km på speedometeret telt som en elbil både i Norge og Tyskland? 3 Lenke til kommentar
Stefse Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Det kommer til å bli ca. slik som dette: Alle biler blir elbiler, og noen kan fås med rekkeviddeforlenger i form av diesel eller bensinmotor, kanskje også brenselscelle. De som vil kjøre på diesel må bruke urearensing(adblue) og motorene kommer til å gå på konstant turtall og belastning, og jobbe sammen med batteripakken. Du kommer ikke til å få direkte kontroll over forbrenningsmotoren med gasspedalen, automatikken vil styre dette for deg. 2 Lenke til kommentar
Superprofessor X Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Hybrid-biler er litt mer for improvisering... Hvis man skal et sted og ikke vet om det er mulig å lade bilen sin der.. Sånn sett så går det jo ann å lage en elektrisk bil som kan modifiseres til å bli hybrid, slik som BMW i3 Lenke til kommentar
Fridtjof Eilertsen Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Det kommer til å bli ca. slik som dette: Alle biler blir elbiler, og noen kan fås med rekkeviddeforlenger i form av diesel eller bensinmotor, kanskje også brenselscelle. De som vil kjøre på diesel må bruke urearensing(adblue) og motorene kommer til å gå på konstant turtall og belastning, og jobbe sammen med batteripakken. Du kommer ikke til å få direkte kontroll over forbrenningsmotoren med gasspedalen, automatikken vil styre dette for deg. BMW sin i3 har dette som opsjon. Men: Det viser seg at de færreste bruker denne "forlengeren" som den lille bensintanken defineres som. Med stadig tettere ladenettverk, samt at batteripakkene blir bedre, så vil ikke dette være noe å satse på, slik du tror. Kjører selv en Nissan Leaf, som har inntil ca.16 mils rekkevidde. Med dobling av dette, blir det ikke noe annerledes enn å kjøre med en fossilbil på langtur. I hverdagen holder den i massevis. Og hvorfor ha en fossiltank i tillegg? Det tar mer plass, du kan ikke plassere den mest mulig hensiktsmessig, samt at det krever dyrere vedlikehold, siden den krever flere deler enn med bare en batteripakke. Til slutt: Allerede nå har du flere elbilmodeller som går fra 25 mil og oppover før du må lade. Og de blir det flere av fremover. Altså: Ingen grunn til å tviholde på noe som blir fordyrende og ikke vil bidra miljømessig. 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 (endret) Med hurtiglading og mange ladestasjoner langs veien er begrenset rekkevidde ikke et stort problem. Har du kjørt 16-30 mil, trenger kropp og sjel en pause uansett. Det handler om trafikksikkerhet. Hvis ladingen bare tar 20 minutter, går dette bra i de fleste tilfeller. For dem som daglig kjører til jobb, og til hytta hver sommer, er elbil en god løsning. Andre mennesker har andre behov, så fossilbilen vil fremdeles eksistere en god stund. Vi trenger flere og bedre hurtigladere, så forsvinner mye av behovet for fossilbiler. Hybridbiler er bare tyngre og mer kompliserte. Endret 19. mai 2017 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå