Lund. Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Hvordan tror dere at dette kommer til å bli? Er jo en nyhet som kom for lenge siden, og skal komme på markedet etter sommerferien https://www.atea.no/om-atea/nyhetsarkiv/pressemeldinger/2017/atea-kaster-seg-inn-i-kampen-om-mobilkundene/ Hvordan tror dere de prislegger seg opp imot de andre leverandørene vi har i dag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Sudoku-prising. Start med prislista til Telenor, sett noen priser opp og andre ned, slik at summen blir den samme. Jeg tror nok heller at de satser på avanserte datatjenester fremfor å bli den nte bitpipen på markedet. Det eneste jeg er spent på er hvordan de forholder seg til utland og spesialnummer. Ganske lunken, altså. Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 19. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2017 (endret) https://www.insidetelecom.no/artikler/atea-valgte-telenor-nettet/383272 Atea blir å benytte seg av Telenors nettverk. Er enig med deg, Tom. Blir nok å bygge på datatjenester som skylagring og lignende. Siden Atea i dag har kontorer i Norden og Baltikum kan vi vel også kanskje se for oss en lignende løsning som Telia har med inkluderte ringeminutter til Baltikum (?). Edit: 1000 Ringeminutter til Norden og Baltikum - Gjelder ikke Island, Grønland og Færøyene, eller spesialnummer. Endret 19. mai 2017 av Lund. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 @Lund: Jeg skulle gjerne ha lest den artikkelen, og særlig begrunnelsen for å vrake Telia. Synd at den ligger bak en betalingsmur. Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 19. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2017 @Lund: Jeg skulle gjerne ha lest den artikkelen, og særlig begrunnelsen for å vrake Telia. Synd at den ligger bak en betalingsmur. Agreed! Har ikke lest den selv, men håper å få gjøre det ila. dagen. Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 @Lund: Jeg skulle gjerne ha lest den artikkelen, og særlig begrunnelsen for å vrake Telia. Synd at den ligger bak en betalingsmur. Agreed! Har ikke lest den selv, men håper å få gjøre det ila. dagen. Hvis du ser under bilde teksten står det: Atea-sjef Michael Jacobs forklarer valget med Telenors posisjon innenfor tingenes Internett. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Dette er vel mest myntet mot bedriftskunder regner jeg med. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Trenden i det norske mobilmarkedet er at nye selskaper blir kjøpt opp av Telenor eller Telia etter en kort stund. Noen merkenavn beholdes som "datterselskaper", som Chess, OneCall, Talkmore... mens andre var for gode til å være sant og blir glemt. (Banzai 100 GB) Hvor lenge varer dette selskapet? Kan privatpersoner bli kunde om de ønsker? Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 19. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2017 https://www.digi.no/artikler/atea-blir-mobilselskap/379258 Ser ut som dette er myntet for bedrifter i hovedsak ja @hedonism! Kan jo hende de også kommer til å tilby tjenester til det private markedet, men leser man på https://www.dn.no/nyheter/2017/04/04/1752/Bors/atea-med-ny-storsatsing-frir-til-telegigantene vil man se at de ønsker å ta over markedet etter phonero ble oppkjøpt av Telia. Har nok valgt Telenor med tanke på IoT som Bombasa skriver. Blir spennende å se hvordan de prislegger seg, og om de vil komme med løsninger for det private markedet i tillegg! Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 19. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2017 Trenden i det norske mobilmarkedet er at nye selskaper blir kjøpt opp av Telenor eller Telia etter en kort stund. Noen merkenavn beholdes som "datterselskaper", som Chess, OneCall, Talkmore... mens andre var for gode til å være sant og blir glemt. (Banzai 100 GB) Hvor lenge varer dette selskapet? Kan privatpersoner bli kunde om de ønsker? Med tanke på at Atea allerede er en stor aktør på andre markeder tror jeg de vil bestå. Om noe skal skje hvis man tenker på oppkjøp, ser jeg heller for meg et samarbeid mellom Atea og Telenor i fremtida. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Tele2 er også store, for eksempel i Sverige. De er nå ute av Norge. Det finnes ingen garantier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå