entotre Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Sitter og prøver et program for overvåking av trafikken på nettverket. Akkurat nå er det ikke mer enn 2 maskiner som er på, men det dukker opp en lokal IP-adresse som jeg ikke forstår hva er. De to maskinene som er på har adressene 192.168.1.187 og 192.168.1.199. Den ukjente adressen er 192.168.1.255. I tillegg har jo ruteren en adresse også, og jeg finner den også. Noen som har noe forslag til hva dette kan være? Regner ikke med at det er noe skummelt, altså - men det hadde vært interessant å vite likevel. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 192.168.1.255 er jo broadcast adressen til ditt nettverk og broadcast er jo det som ethernet baserer seg på Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Tja... IP adressene vil jo være de samme uansett hva slags nett du sitter på da, så det er ikke riktig å si at Ethernet er basert seg på IP broadcast. For å snakke OSI-modell, så er Ethernet og IP på forskjellige lag. Men det er riktig at adressen du får opp er broadcastadressen (dvs. 'alle' maskiner på subnettet). timtowtdi Lenke til kommentar
entotre Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 Oh my god - at jeg kunne glemme det.. Det er jo alltid to adresser på et nett som "faller bort" og ikke brukes på maskiner, ja....de med bare 0 og de med bare 1 (binært). Takk likevel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå