Gå til innhold

TEST: Er Doro-telefoner så enkle som de lover?

Anbefalte innlegg

"Mange synes dagens smarttelefoner er vanskelige å bruke, unødvendig dyre og i altfor rask endring til å følge med på."

Det blir ikke vanskeligere enn man gjør det til. Det meste blir vanskelig hvis man på forhånd har bestemt seg for at tilnærminga til produktet er vanskelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller viljen til å lære om det som er relevant. Da må man søke opp informasjon samt bruke produktet ofte. Jeg for eksempel kan mye mer engelsk enn det jeg gjorde på ungdomsskolen. Da hadde ikke internett kommet og jeg lærte kun å vite sangtekster. Skal jeg søke og finne frem på nettet og lese engelske aviser, så er jeg nødt til å pugge.

Lenke til kommentar

Smarttelefoner er ikke vanskelige å bruke. Man har de vanlige funksjonene tilgjengelig på skjermen gjennom lett gjenkjennelige ikoner. Man trenger ikke benytte øvrige funksjoner med det samme, det kommer etter en tids bruk. Det eneste man trenger å lære er å "gå tilbake" eller lukke apper, ellers så er virkemåten som en hvilken som helst telefon etter 2000 om ikke enklere.

Lenke til kommentar

Smarttelefoner er ikke vanskelige å bruke. Man har de vanlige funksjonene tilgjengelig på skjermen gjennom lett gjenkjennelige ikoner. Man trenger ikke benytte øvrige funksjoner med det samme, det kommer etter en tids bruk. Det eneste man trenger å lære er å "gå tilbake" eller lukke apper, ellers så er virkemåten som en hvilken som helst telefon etter 2000 om ikke enklere.

Du tar litt feil her. Prøv å f.eks bytte språk på tastaturet på en Android telefon.

Ganske innviklert og jeg har ikke tall på hor msange jeg har hjulpet dette med.

På Doro er det to enkle tastetrykk. Og det er flere eksempel på ting som er enklere lagt opp i forhold til stock android.

Forøvrig har Doro ekstra stor skrift, ekstra høy lyd og HAC kompabilitet. Dette finner man vel nesten ingen andre telefoner med.

Lenke til kommentar

Og for en person som til nå kun har forholdt seg til gamle fastlinjetelefoner - har du forståelse for at en smarttelefon kan være en ganske stor bøyg for dem å forstå?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...