Gå til innhold

HP Deskjet 960c

Anbefalte innlegg

Heisann

Min far har en HP Deskjet 960c og vil printe ut en faktura fra excel.

Problemet er att 960c har noen faste minimums-marger. Margen i bunnen er ihvertfall for stor.

Det vil si att bunnen av fakturaen kommer på ett nytt ark, i stedet for å bli skrevet på faktura-blanketten.

Noen som har en løsning på hvordan dette kan fikses? Noen modifiserte drivere, evt.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kan jo fikses fra Excel. Bruk (fra menyen) View - Page Break Preview og juster radhøydene slik at det passer inn.

Ellers kan du gå inn på File - Page Setup og justere zooming til 99-98-97% helt til det passer.

Det er de enkle metodene iallefall...

timtowtdi

Lenke til kommentar

hvis man manuellt markerer utskriftsområdet i excell, vil excell automatisk forminske innholdet til det passer på et a4 ark (eller annet valgt format). Husk å vurdere om du skal ha "landscape" eller "portrait" utskrift.

edit:

markering av utskriftområde finner du under file -> print area

...men denne posten burde kanskje vært under programvare?

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Har prøvd alle de enkle metodene. ;)

Problemet er ikke Excel sine marger. De er på null og alt skal stemme.

Problemet er att skriveren nekter å skrive på bunnen av arket. Tror det ligger i driverene.

Med tanke på att det er driver-problem, evt. firmware, så er ikke dette direkte programvare-del...

Jeg vil ikke att excel skal tilpasse siden til ett A4 ark. Jeg vil att printeren skal printe ut siden på hele A4 arket. Det er trossalt en faktura-blankett det skal skrives på...

Endret av shabador
Lenke til kommentar
hvis man manuellt markerer utskriftsområdet i excell, vil excell automatisk forminske innholdet til det passer på et a4 ark (eller annet valgt format).

Nei. Dette er ikke riktig, har ikke vært slik fra versjon 5.0 til 2000 iallefall.

Men det finnes mulighet for å krysse av for 'Fit to x pages wide y pages tall' i Page Setup.

timtowtdi

Lenke til kommentar
hvis man manuellt markerer utskriftsområdet i excell, vil excell automatisk forminske innholdet til det passer på et a4 ark (eller annet valgt format).

Nei. Dette er ikke riktig, har ikke vært slik fra versjon 5.0 til 2000 iallefall.

Men det finnes mulighet for å krysse av for 'Fit to x pages wide y pages tall' i Page Setup.

timtowtdi

hm.. har for meg det fungerte hos meg... men, whatever

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...