Holy Skrevet 1. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2017 Hva har dere funnet ut om markedet for koffertprodusenter/selgere? Tjener de bra, eller går de fleste med underskudd? Jeg fant ikke mange butikker å sammenligne med, Morris AS kanskje, bruker proff.no Er det lurt å innhente informasjon om konkurrenter? Vi har ikke lært dette nemlig, merkelig når det er såpass fokus for resten av økonomielever hehe. Hvilken informasjon er relevant, og i hvilken del skal man bruke informasjonen? Dette er klart mer viktig i Økonomistyring og Samfunnsøkonomi. I årets eksamen for Økonomi og ledelse vil jeg ikke tro det vil passe inn noen steder. Det @Økonomiogledelse3 sier er mer viktig, at produktet har en klar fordel når egenvekten er sterkt redusert. Lenke til kommentar
Dexterity Skrevet 1. juni 2017 Del Skrevet 1. juni 2017 Hva har dere funnet ut om markedet for koffertprodusenter/selgere? Tjener de bra, eller går de fleste med underskudd? Jeg fant ikke mange butikker å sammenligne med, Morris AS kanskje, bruker proff.no Er det lurt å innhente informasjon om konkurrenter? Vi har ikke lært dette nemlig, merkelig når det er såpass fokus for resten av økonomielever hehe. Hvilken informasjon er relevant, og i hvilken del skal man bruke informasjonen? Når eg tenker over det så er det egt ikke særlig nødvendig , ta med masse informasjon om at de står i en særskilt stilling i markedet pga deres modell er 70% lettere osv.. flere flyselskaper har lks en limit på 10 kg som håndbagasje, og gjennomsnittsvekten på de tidligere modellene er 4,5 kg, og dermed er 50% av tilgjengelig bruk allerede oppbrukt Hmm okei, ser at dette har vært nevnt i tidligere eksamenstråder også, så du er nok ikke helt på jordet. Rart læreren min ikke har nevnt et ord om dette. Lenke til kommentar
Dexterity Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Hvordan gikk det for folk i dag? Vanskelig/lett? Lenke til kommentar
InsertUsername Skrevet 2. juni 2017 Del Skrevet 2. juni 2017 Har ingen anelse om hvordan det gikk, særlig på oppgaven med kapitalbehov og finansiering. Er det bare jeg som ikke fikk kapitalbehovet og tilgjenglig kapital til å gå opp? Altså, at det var for stort kapitalbehovet i forhold til kapitalen bedriften hadde å disponere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå