Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Økonomi og ledelse [VG3] - Eksamen 2017

Anbefalte innlegg

Hva har dere funnet ut om markedet for koffertprodusenter/selgere? Tjener de bra, eller går de fleste med underskudd? Jeg fant ikke mange butikker å sammenligne med, Morris AS kanskje, bruker proff.no

Er det lurt å innhente informasjon om konkurrenter? Vi har ikke lært dette nemlig, merkelig når det er såpass fokus for resten av økonomielever hehe. Hvilken informasjon er relevant, og i hvilken del skal man bruke informasjonen?

Dette er klart mer viktig i Økonomistyring og Samfunnsøkonomi. I årets eksamen for Økonomi og ledelse vil jeg ikke tro det vil passe inn noen steder. Det @Økonomiogledelse3 sier er mer viktig, at produktet har en klar fordel når egenvekten er sterkt redusert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har dere funnet ut om markedet for koffertprodusenter/selgere? Tjener de bra, eller går de fleste med underskudd? Jeg fant ikke mange butikker å sammenligne med, Morris AS kanskje, bruker proff.no

Er det lurt å innhente informasjon om konkurrenter? Vi har ikke lært dette nemlig, merkelig når det er såpass fokus for resten av økonomielever hehe. Hvilken informasjon er relevant, og i hvilken del skal man bruke informasjonen?

Når eg tenker over det så er det egt ikke særlig nødvendig  :nei: , ta med masse informasjon om at de står i en særskilt stilling i markedet pga deres modell er 70% lettere osv.. flere flyselskaper har lks en limit på 10 kg som håndbagasje, og gjennomsnittsvekten på de tidligere modellene er 4,5 kg, og dermed er 50% av tilgjengelig bruk allerede oppbrukt

Hmm okei, ser at dette har vært nevnt i tidligere eksamenstråder også, så du er nok ikke helt på jordet. Rart læreren min ikke har nevnt et ord om dette.  :hmm:

Lenke til kommentar

Har ingen anelse om hvordan det gikk, særlig på oppgaven med kapitalbehov og finansiering. Er det bare jeg som ikke fikk kapitalbehovet og tilgjenglig kapital til å gå opp? Altså, at det var for stort kapitalbehovet i forhold til kapitalen bedriften hadde å disponere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...