kaaasen Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Hei. Har vært i kontakt med Komplett Mobil angående nedgradering av abonnement da de økte prisene. Har hatt 10Gb for 299,- pr. mnd., nå blir det 6Gb for 299,- pr. mnd. De kan fint bytte abonnementet, men jeg vil da miste all oppspart data. Jeg ser ikke helt hvorfor de trenger dette, da man uansett bare kan ta med seg kvoten sin over til neste mnd. Vurderer å true med å flytte alle abonnementene våre til en annen operatør dersom de ikke gir rollover den måneden også. Synes egentlig det er ganske dårlig kundeservice. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Slik er det med tjenester, de kan endre produktet slik de vil med 1 måned varsel, er vel bare å si opp hvis du ikke har bindingstid. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 18. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2017 (endret) Det er ikke selve endringen som er problemet, mennheller at de sletter oppspart data - selv om vi fortsetter som kunder i selskapet. Endret 18. mai 2017 av kaaasen Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Og der har du gitt operatørene et argument eller en "trussel" mot kunder som vil nedgradere og gi dem mindre penger. Du mister en tjeneste eller en gulrot du tidligere har hatt. Nå må du bruke et par måneder igjen på å spare opp, om det absolutt er så viktig. Selv om rollover er en høyst triviell tjeneste, ser det ut til at folk flest sluker det agnet med glede. Hva med å heller ha et abonnement som er tilpasset bruken over tid istedet? Er jo tullete å ha et for stort abonnement en ikke bruker opp inkludert kvote på? 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Godt poeng kynxx problemer er ofte datapakker store, er billigere på lengere tid. Problemet er vel heller folk kan ha forskjell bruk per måned da er det fordel med litt for stor datapakke. Men trådstarter kan jo vurdere chess. vertfall de 2 første månedene. Så kanskje bytte igjen? Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Jobber selv innenfor telebransjen, og den beste kommentaren jeg har hørt fra en kollega er: "Hvis det er slik at du faktisk klarer å spare opp det meste av data du har i abonnementet ditt hver måned, tyder det på at du bare har feil abonnement!" LMH1: De fleste operatørene har prøveløsninger der man kan teste ut for en liten sum i et par måneder. Chess er jo et alternativ, men der har du kun det du har i abonnementet til vanlig. Onecall's "prøv oss" gir en maksgrense på 50gb for samme pris. Talkmore har samme som chess. Selv har jeg en prøveløsning hos Telenor. Alt dette er også uten bindingstid, så om man ønsker å holde prisene lavest mulig, men "gidder" å ta seg tid og krefter til å bytte frem og tilbake, vil man i lengden finne ut hvilken operatør som ønsker å ta best vare på deg. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 (endret) Jeg lukter et smutthull her. Hva om Chess, Onecall og Talkmore har 2 mnd prøvetid hver, og en sperre for hvor mange ganger en kan gjøre det hos hver, la oss si 3 mnd sperregrense. Da kan man faktisk ha et abonnement til 99,-/mnd hele tiden, om man orker maset med å bytte operatør hver andre måned og bytte simkort, men i prinsippet ser jeg en fin måte å spare penger på, ikke minst ha en datapakke som kanskje er stor nok for vanlig bruk, til 99,-/mnd. *edit* la til noe tekst på slutten. Endret 18. mai 2017 av Kynxx Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Jeg lukter et smutthull her. Hva om Chess, Onecall og Talkmore har 2 mnd prøvetid hver, og en sperre for hvor mange ganger en kan gjøre det hos hver, la oss si 3 mnd sperregrense. Da kan man faktisk ha et abonnement til 99,-/mnd hele tiden, om man orker maset med å bytte operatør hver andre måned og bytte simkort, men i prinsippet ser jeg en fin måte å spare penger på, ikke minst ha en datapakke som kanskje er stor nok for vanlig bruk, til 99,-/mnd. *edit* la til noe tekst på slutten. Ikke glem to måneder helt gratis hos Talkmore dersom du finner noen som kan verve deg. Tips; Vi har et eget underforum på diskusjon.no hvor man kan finne personer til å verve deg, jeg la inn forespørsel der da jeg bestilte Talkmore og fikk to-tre PM etter fem minutter fra personer som ville verve meg. 1 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Så da kan man i prinsippet ha kun 400 kr i utgifter på 6 mnd. Det er da sannelig ikke så verst. Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Den største faktoren her blir jo om du orker å ta deg bryet eller ikke Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Jeg for min del har ingen planer om det nå, fordi Onecall og Chess bruker Telia dekning. Jeg oppholder meg i områder der Telia har dårlig dekningskvalitet, mens Telenors nett er strålende på aktuelle steder. Selv hjemme har jeg kun 2G hos Telia, mens Telenor har full og skvælpende pupp på alle frekvensbånd inni blokka. Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Skjønner det godt! Det som kan være lurt å tenke på om dekning ikke er et problem, er jo at prisforskjeller har jo blitt ikke-eksisterende (Med unntak av de som faktisk bare trenger 1gb), Selv for de som ikke velger å binde opp et abonnement hos Telia eller Telenor. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Husk på at du ikke får kreditert måneden du har forskuddsbetalt, slik at om du planlegger kan det lønne seg å velge minste/billigste abonnement måneden før du bytter. Da rammes du forhåpentligvis ikke i praksis. Etter hva jeg har forstått så har både Komplett og Telio denne praksisen, og sikkert også flere. Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Men tilbake til tråden: Om man nedgraderer til et 6gb abo. Skal man i teorien og ihht vilkår kunne ta med seg så mye som 12gb (6gb x 2) til neste måned, selv om man har spart opp mer enn dette på et 10gb abo. Unntak i dette tilfellet er jo om man har kjøpt en datapakke som overføres videre til neste måned. Om dette ikke har vært tilfellet for deg, ville jeg anbefalt å se på pros/cons ved å bytte vekk fra Komplett. Se litt på hvor mye data du faktisk trenger, og hvor mye du klarer deg med. På internett finner man alltid veiledende priser, og på et kundesenter vil det alltid være trainees som sitter på bestillingslinjene. Tips: Hør på hva en selger har å si før man reserverer seg eller legger på Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Husk på at du ikke får kreditert måneden du har forskuddsbetalt, slik at om du planlegger kan det lønne seg å velge minste/billigste abonnement måneden før du bytter. Da rammes du forhåpentligvis ikke i praksis. Etter hva jeg har forstått så har både Komplett og Telio denne praksisen, og sikkert også flere. Lurt er det også å avtale porteringsutsettelse til utgangen av faktureringsperiode, da slipper man også dette. (Uavhengig av leverandør) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Husk på at du ikke får kreditert måneden du har forskuddsbetalt, slik at om du planlegger kan det lønne seg å velge minste/billigste abonnement måneden før du bytter. Da rammes du forhåpentligvis ikke i praksis. Etter hva jeg har forstått så har både Komplett og Telio denne praksisen, og sikkert også flere. Lurt er det også å avtale porteringsutsettelse til utgangen av faktureringsperiode, da slipper man også dette. (Uavhengig av leverandør) Jo, men da vil man jo få en faktura til siden det er forskuddsbetaling, og jeg regner med denne også må betales, eller slipper man dette siden man på en måte skal ha ny leverandør? Om man har porteringsdato 30. juni så har man allerede fått faktura for juli som forfaller tidligere i juni. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Noen mennesker har en trang til å spare og hamstre, litt slik som ekorn med nøtter. For noen år tilbake var det pakker på sms og taletid, og da hadde en kamerat av meg spart opp flere tusen av dette og var livredd for å låne bort telefonen et par minutt fordi det ville ødelegge oppsparingen... Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Husk på at du ikke får kreditert måneden du har forskuddsbetalt, slik at om du planlegger kan det lønne seg å velge minste/billigste abonnement måneden før du bytter. Da rammes du forhåpentligvis ikke i praksis. Etter hva jeg har forstått så har både Komplett og Telio denne praksisen, og sikkert også flere. Lurt er det også å avtale porteringsutsettelse til utgangen av faktureringsperiode, da slipper man også dette. (Uavhengig av leverandør) Jo, men da vil man jo få en faktura til siden det er forskuddsbetaling, og jeg regner med denne også må betales, eller slipper man dette siden man på en måte skal ha ny leverandør? Om man har porteringsdato 30. juni så har man allerede fått faktura for juli som forfaller tidligere i juni. Ikke hvis man ordner dette god tid i forveien. Har hos de fleste muligheten til å utsette portering 3 måneder frem i tid. Og porteringen er jo noe som nåværende leverandør får beskjed om, så vil jo ikke fakturere for August i Juli, dersom de vet at porteringen skal skje. Det er derfor man må si ifra før neste faktureringsperiode starter (som regels er denne fra den 1. i hver måned). Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Noen mennesker har en trang til å spare og hamstre, litt slik som ekorn med nøtter. For noen år tilbake var det pakker på sms og taletid, og da hadde en kamerat av meg spart opp flere tusen av dette og var livredd for å låne bort telefonen et par minutt fordi det ville ødelegge oppsparingen... Jeg mistenker at det kanskje ligger en eller flere andre tilstander og eventuelle diagnoser bak også. Har denne personen mange eiendeler ellers i huset per dags dato, som ikke benyttes daglig, fordi det er så mange av de? Merk at jeg selv liker å bunkre opp mat, fordi jeg har hatt et par regnværsdager for mye før i tiden da jeg var blakk og ikke hadde mat. Nå derimot har jeg en 400L fryseboks med aaaaaalt for mye. Den dagen jeg får smake på data rollover blir jeg nok bitt av basillen selv, selv om jeg per dags dato bruker langt mindre enn det jeg betaler for (variabel bruk siden jeg er student og har egen laptop med mobilt bredbånd på skolen) Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Noen mennesker har en trang til å spare og hamstre, litt slik som ekorn med nøtter. For noen år tilbake var det pakker på sms og taletid, og da hadde en kamerat av meg spart opp flere tusen av dette og var livredd for å låne bort telefonen et par minutt fordi det ville ødelegge oppsparingen... Jeg mistenker at det kanskje ligger en eller flere andre tilstander og eventuelle diagnoser bak også. Har denne personen mange eiendeler ellers i huset per dags dato, som ikke benyttes daglig, fordi det er så mange av de? Merk at jeg selv liker å bunkre opp mat, fordi jeg har hatt et par regnværsdager for mye før i tiden da jeg var blakk og ikke hadde mat. Nå derimot har jeg en 400L fryseboks med aaaaaalt for mye. Den dagen jeg får smake på data rollover blir jeg nok bitt av basillen selv, selv om jeg per dags dato bruker langt mindre enn det jeg betaler for (variabel bruk siden jeg er student og har egen laptop med mobilt bredbånd på skolen) Får du ikke rollover på mobilt bredbånd nå også? Om du ikke bruker så mye som 5gb på mobilt bredbånd vil jo uansett mobilabonnement med datasim være en reell mulighet også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå