Gjest Slettet-376f9 Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Hva skjer egentlig med pepcall? Ingen EU-priser er lansert, de har ikke kundeservice via telefon, men verst av alt: bestillingssida deres er ikke kryptert. Selv om det står så på sida deres. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Kanskje de ikke ser noen grunn til videre drift? Om kundeservice er lagt ned, så burde alt være lagt ned i en hastighet sånn at selv ikke nettsiden er fjernet? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 (endret) Jeg lurer på hvorfor de måtte legge ned "gratis bruk opptil" abonnementet, hvor man ikke betalte noe hvis man holdt seg under en grense i måneden. I USA og EU har de jo Freedompop https://www.freedompop.com/ hvor det er gratis inntil en viss mengde bruk. SIM kortene er ikke i salg lenger så man kan ikke prøve tjenesten. Vet ikke om det ville fungert i Norge heller. Endret 27. mai 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 29. mai 2017 Del Skrevet 29. mai 2017 (endret) Utrolig useriøst. Det er jo verdt å nevne at Pepcall er operatøren bak den populære barneklokketelefonen Xplora. https://xplora.no/xplora/ Derfor er det nok mange som sitter med denne klokken og Pepcall abonnement. Og det at de ikke har lansert fri bruk i EU enda er utrolig dårlig. Men uansett om de gjør det eller ikke vil de ikke kunne ta betalt etter 15 juni for bruk i eu. Om noen får det på regningen sin etter denne datoen blir det kjapt problemer for dem. Jeg har selv en Xplora klokke med Pepcall. Vel ikke nå lenger, har byttet til Ice, for jeg gidder ikke å være kunde der lenger. Endret 29. mai 2017 av Kron Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Fikk svar fra Xplora. De sier at varslingsfristen på 30 dager ikke gjelder dem fordi prisene ikke skal endres. De planlegger ikke å informere om fri bruk i EU før 1 juli. Lenke til kommentar
Lund. Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Fra Pepcalls avtalevilkår: G. Priser og endringer av priser og vilkårGjeldende priser og eventuelle gebyrer finnes til enhver tid på www.pepcall.no. Vi har 14 dagers forfall på våre fakturaer. PepCall fakturererer månedlig og etterskuddsvis. PepCall har rett til å endre abonnementsvilkårene med 30 dagers skriftlig varsel. PepCall har også rett til å gjøre nødvendige endringer i Tjenestene for å sikre adekvat drift og sikkerhet, med 30 dagers skriftlig varsel. Endringer kan skje på kortere varsel dersom de skyldes offentlige pålegg eller omstendigheter som er utenfor PepCall sin kontroll (force majeure). Ved endringer har Kunden rett til å si opp avtalen vederlagsfritt med øyeblikkelig virkning. Kunder i bindingstid har rett til å si opp avtalen fra det tidspunkt endringen trer i kraft dersom endringen er til ugunst for Kunden. --- Så selv om priser ikke skal endres skal det ihht. avtalevilkår gis 30 dagers skriftlig varsling om endring i abonnement. Spørsmålet er om de legger seg på "force majeure", og sier dette var utenfor PepCall sin kontroll. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 30. mai 2017 Del Skrevet 30. mai 2017 Om endringene er til fordel for kunden trenger ikke operatørene å gi 30 dagers varsel, da kan de kjøre på med endring over natta. Kort sagt: Gir de mer i abonnementet etter ending enn før, uten ending av pris, kan endringen skje spontant. Jeg kan henvise til kronekrigen mellom Hello og Chilimobil tidligere før EU roaming var en ting. Totalt 5kr billigere ble det hos begge på enkelte abonnementer. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 31. mai 2017 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Fikk svar fra Xplora. De sier at varslingsfristen på 30 dager ikke gjelder dem fordi prisene ikke skal endres. De planlegger ikke å informere om fri bruk i EU før 1 juli. Da er de for seint ute. Regelverket trer i kraft fra 15. juni. En annen ting er at et hvert selskap bør strebe etter å informere sine kunder over hva som skjer. Dersom de virkelig ikke skal gjøre noe med prisene så ville en tro at en skulle benytte dette i positiv markedsføring. Det at de ikke gjør dette, hverken i media eller på sine egne websider, får en til å tvile på selskapet. Endret 31. mai 2017 av Øystein H Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 For å dra opp en eldre tråd som hadde et passende navn i emnet, hva skjer med PepCall? Går du til Pepcall.no får du følgende beskjed: Account Suspended This Account has been suspended. Contact your hosting provider for more information. Ikke sett noe i media om at de legger ned, mulig bare glemt å betale regningen til hostingselskapet sitt, noe som virker lite profesjonelt. Siste kunngjøring hos Brønnøysundregisteret er at de endret forretningsadresse, ikke noe tegn til nedleggelse eller konkurs selv om regnskapstallene deres ikke akkurat er lystig lesing. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 (endret) Jeg var akkurat inne hos Nkom og søkte etter firmaet. Fant ingen ting. Det som er litt pussig i denne saken, er at Nkom tidligere har tatt affære når en leverandør ikke har klart å betale host'en sin. Da har de blant annet varslet alle kunder om at tjenestene vil opphøre, og at det snarest må finne en ny operatør. Jeg kan jo sende dem en e-post og sjekke. Edit: da venter jeg på svar. Endret 18. oktober 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Da er Pepcall.no online igjen ser det ut til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå