Joachim Stensen92 Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Hei! Jeg har en Xbox One der det er en god del etterslep/delay når man spiller. Jeg skal gå f.eks til høyre å tar en stund før karakteren snur seg. Jeg har også testet med forskjellige spaker som jeg vet fungerer, men blir akkurat likens. Jeg har kontaktet Xbox Kundeservice, og de kunne ikke hjelpe meg. Jeg har en formening at det kan ha med 4k TVen min å gjøre? Xbox One 1.generasjon støtter vel igrunn bare Full HD? Jeg vet ikke hva problemet kan være, så håper på noen kloke svar takk. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Du har aktivert spill modus på TV? Lenke til kommentar
Joachim Stensen92 Skrevet 17. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2017 Hei, Aner ikke. Skal se når jeg kommer hjem. Har det noe å si foresten? Om den står på film, spill eller standard modus? Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Spillmodus disabler det meste av bildeprossesseringsteknologi som kan skape lagg/delay i bildet, så du får litt dårligere bildekvalitet men i gjengjeld mindre delay. Hvor effektivt dette er varierer veldig fra TV til TV. Hvis ikke TVen er problemet her så opplevde jeg en gang at min Xbox ble sinnsykt treg og uresponsiv med ekstra lange loadetider, halvering av framerate og konstant input lagg i alle spill. Jeg gjorde dette som fikset problemet for meg: 1 - Settings>Disk and Blu-ray>Persistent Storage>Clear Persistant Storage 2 - Settings>Network>Advanced Settings>Alternate MAC Address>Clear>Restart Xbox. Om dette ikke gir noen effekt så må du nok prøve å factory resette Xboxen. Lenke til kommentar
Joachim Stensen92 Skrevet 18. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2017 Takk for svar, skal sjekke når jeg kommer fra jobb. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 (endret) Når du har byttet over til spillmodus, ta så og bruk den innebygde kalibrering oppsettet til konsollen for å justere inn bildet mest mulig optimalt. Finnes selvsagt bedre løsninger, men den er grei å starte med Forøvrig veldig kjekt for oss å vite hvilken TV-modell det er snakk om også. Endret 18. mai 2017 av Mala Lenke til kommentar
Joachim Stensen92 Skrevet 18. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2017 Problemet er løst! Takker så mye for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå