Joachim Stensen92 Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Hei, Jeg bare lurte på om TVer med 4k oppløsning skalerer seg automatisk mellom 4k og 1080p? Eller må man gjøre det manuelt.. Jeg har en Xbox One der det er utrolig mye 'etterslep' i spill osv, og jeg tror det har med å gjøre at TVen står som 4k og Xboxen kun har Full HD. Selve bildet fra Xbox er normalt, men når man f.eks skal gå i ett spill med kontrolleren så er det litt "delay" på en måte. Jeg har testet med flere spaker jeg vet funker normalt og samme problemet oppstår. Jeg har også kontaktet Xbox kundeservice og de kunne ikke hjelpe meg. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 Slå av bildeprosessering i TVen, hvis mulig. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Jeg bare lurte på om TVer med 4k oppløsning skalerer seg automatisk mellom 4k og 1080p? Ja, ellers hadde du hatt et veldig lite bilde på skjermen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Hva snakker du om Mr D, antall pixler har ingenting med størrelse på bildet å gjøre. Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Hva snakker du om Mr D, antall pixler har ingenting med størrelse på bildet å gjøre. Jo, akkurat det denne tråden handler om. TS lurer på om bildet skaleres opp, definisjonen er da at en piksel fra blir strekt til fler piskler på skjermen. Hadde det ikke skjedd, og TVen hadde vist bildet med 1:1 pikselmapping så hadde bildet på TVen blitt mindre, siden færre piksler hadde vært i bruk. 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Hva snakker du om Mr D, antall pixler har ingenting med størrelse på bildet å gjøre. Hvorfor måler vi bildestørrelsen da i piksler? Se godt svar fra MegaMann2. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Da må det spesifiseres MegaMann2. Bildestørrelse måles ikke i pixler, det måles stort sett i tommer diagonalt. Mange som surrer med det. Det finnes både 10" skjermer og 70" skjermer med akkurat like mange pixler Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Men han har en 4k-skjerm, og hvis bildet ikke hadde blitt skalert opp, hadde det blitt mindre enn skjermen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Skalert til skjermstørrelsen og skalert opp til 4K er to forskjellige ting Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Hallo... 1920*1080 er 1920*1080 uansett om skjermen er 10" eller 70"! Og er skjermoppløsningen 4096*2160, så er dette fire ganger så mye som 1920*1080 uansett hvor stor skjermen er fysisk. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Da må det spesifiseres MegaMann2. Bildestørrelse måles ikke i pixler, det måles stort sett i tommer diagonalt. Mange som surrer med det. Det finnes både 10" skjermer og 70" skjermer med akkurat like mange pixler Hvem surrer her da? Bildet som vises på skjermen måles i piksler, men skjermen som viser bildet måles i tommer (eller cm). Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Størrelse måles ikke i pixler som det ble skrevet, det var det jeg svarte på. Antall punkter/prikker skjermen kan vise på en gang måles i pixler, stort sett så tenker folk at fler pixler er bedre kvalitet, noe som også er feil. Jeg surrer desverre for deg ikke Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Du skriver at antall punkter skjermen kan vise måles i piksler også skriver du at størrelsen ikke måles i piksler. Hvordan måler du størrelsen på et bilde som er 1920*1080 piksler hvis du ikke måler piksler med piksler? I km eller kg... Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 (endret) Størrelse måles ikke i pixler som det ble skrevet, det var det jeg svarte på. Antall punkter/prikker skjermen kan vise på en gang måles i pixler, stort sett så tenker folk at fler pixler er bedre kvalitet, noe som også er feil. Jeg surrer desverre for deg ikke Hvis trådstarter skal ha 1080p til å strekke seg over hele 4k skjermen sin, så må bildet skaleres. Endret 18. mai 2017 av RRhoads Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 (endret) Mye diskusjon her gitt Sett tven i Game mode så forsvinner etterslepet. Noen ganger må man endre navn på input til Console for å kunne aktivere game mode. Game mode deaktiverer alle disse forsjellige bildeprosseseringer som bruker mye resurser og skapet etterslep. Endret 18. mai 2017 av Complexity Lenke til kommentar
Joachim Stensen92 Skrevet 18. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2017 Problemet er løst! Takker så mye for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå