totto222 Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 jeg har flere dataskiner som står og kjører presentasjoner eller film.. og ønsker å betjene disse ved hjelp av et trådløst tastatur.Studerte litt på Logitech's Unifying receiver, men det ser ut til å være beregnet på motsatt vei - en maskin og flere tastaturer...Noen som har en ide om hvordan jag kan få til det oppsettet jeg vil? (Ønsker ikke å flytte/bytte dongle i maskinene hele tiden..) Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 KVM (Keyboard Video Mouse) switch er vel det du er ute etter så bruker du bare mus/tast delen. Lenke til kommentar
totto222 Skrevet 17. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2017 KVM (Keyboard Video Mouse) switch er vel det du er ute etter så bruker du bare mus/tast delen. mmm..trådløst...? maskinene står for langt fra hverandre Lenke til kommentar
0laf Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 (endret) Hva mener du med at de står for langt fra hverandre? Med en KVM switch så er du jo avhengig av kabler fra maskinene til switchen, så setter du mottakeren til det trådløse tastaturet i switchen, å bruker en tastekombinasjon til å endre maskin. Det finnes også diverse soft-KVM løsninger, remote desktop, teamviewer og hva det ikke er alt sammen, dersom du beskriver oppsettet ditt med betydelig mer nøyaktighet enn "ønsker å betjene maskiner med trådløst tastatur", så kanskje noen kan foreslå noe ? Endret 17. mai 2017 av adeneo Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 17. mai 2017 Del Skrevet 17. mai 2017 TeamViewer eller RDP er nok den løsningen jeg kunne tenkt meg. Om du trenger mere direkte kontakt er det løsninger som https://symless.com/synergy Lenke til kommentar
totto222 Skrevet 17. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2017 Hva mener du med at de står for langt fra hverandre? Med en KVM switch så er du jo avhengig av kabler fra maskinene til switchen, så setter du mottakeren til det trådløse tastaturet i switchen, å bruker en tastekombinasjon til å endre maskin. Det finnes også diverse soft-KVM løsninger, remote desktop, teamviewer og hva det ikke er alt sammen, dersom du beskriver oppsettet ditt med betydelig mer nøyaktighet enn "ønsker å betjene maskiner med trådløst tastatur", så kanskje noen kan foreslå noe ? De står for langt fra hverandre for kabling.. Remote dekstop og teamviewer o.l er uaktuelt siden de ikke nødvendigvis er på nett de stedene de brukes.. Logitech har et med tre bluetooth-kanaler, men det har ikke pekeplate... Både logitech og andre har tastaturer med pekelate, som har bluetooth eller annen trådløs forbindelse, men jeg har ikke lyktes i å finne noen som kombinerer pekeplate og flere kanaler... Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Du kan kanskje sjekke ut dette programmet?https://symless.com/synergy25% lavere pris gjennom denne linken: https://symless.com/synergy/linus6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå