Mekanius Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Noen som har noen tanker om hvordan mulighetene vil være som geolog i årene som kommer?Vurderer å begynne på geologi til høsten, med et ønske om å ta master i pet.geologi en gang i fremtiden, men vet jo det er nesten umulig å få jobb i oljebransjen nå.Lurer også på om noen andre har studert geologi og kan komme med noen erfaringer fra studiet. Vanskelighetsgrad / realfag / ulike områder man kan arbeide som geolog osv. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Geoteknikkere er det iallefall et skrikende behov etter - får du ikke jobb i oljen, er det nok å gjøre på land... Når det kommer til geologer i oljebransjen, så fikk noen sluttpakker, men jeg aner ikke hvordan markedet er for dem nå. Lenke til kommentar
Mekanius Skrevet 19. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2017 Geoteknikkere er det iallefall et skrikende behov etter - får du ikke jobb i oljen, er det nok å gjøre på land... Når det kommer til geologer i oljebransjen, så fikk noen sluttpakker, men jeg aner ikke hvordan markedet er for dem nå. Virkelig? Når jeg ser på finn og nav sine sider ser jeg at det er ganske få stillinger ute som geolog/geotekniker osv Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 19. mai 2017 Del Skrevet 19. mai 2017 Virkelig. Det utdannes også for få mastere innen geoteknikk. Bransjen har klaget i 15 år på manglende rekrutering til faget, og mange av seniorene er godt over pensjonsalder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå