Petrvs Romanvs Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Ser at L C Audio har kommet med nytt oppgraderingssett, LClock XO 3 og AD8065. (ZAPfilter Mk2 for de kresne) Har selv LClock XO1 på mitt drivverk og er meget fornøyd, skal nok på nyåret kjøpe AD8065 til min dac. Men dette settet kan også benyttes på DVD, CD og SACD spillere, oppgraderingen vil definitivt forbedre lydkvaliteten. Anmeldelse av LClock XO hos TNT-Audio Norsk Audio Teknikk er den norske forhandleren, for de som ikke kan/ vil lodde tar de seg også av monteringen. Fra første strengeanslag på Metheny og Hadens "Missori sky" var det klart at det hadde skjedd dramatiske ting. Rominformasjonen var mye bedre, tredimensjonaliteten var voldsomt forbedret, og lydbildet var i besittelse av en hittil uopplevd ro, som om man hadde fjernet en støykilde fra oppsettet. Det var betraktelig mer luft og rom rundt musikerene, dynamikkem som er en av Copland 288 sterke sider, var enda friere, og transientoppstarter hadde ikke lenger det litt nølende digitalpreget, men hadde riktig energi og forløp. Diskanten var mer gjennomsiktig og bassen både strammere og mer impulsvillig. Lyden synes å være friere og mer oppløst, og forbedringen var på høyde med hva jeg hadde ventet etter en kostbar oppgradering av systemet. Når en dyr spiller blir såvidt mye bedre, kan man bare tenke seg hva som kan oppnås med en rimligere. Bassen er blitt mye mer kontant og distinkt, lydbildet blir dypere og atskillig videre, og lydscenen blir faktisk høyere. Men det er ikke bare bassen som klarner opp, hele frekvensområdet klarner opp slik at instrumentene blir lettere å kjenne igjen, og plasseringen i lydbildet blir supernøyaktig. Diskanten var før operasjonen svært luftig og utstrakt om enn litt kledelig diffus. Diskanten er nå like distinkt som resten av frekvensområdet og virker uhyre presis, heldigvis uten tendenser til det analytiske eller kliniske. Endret 7. desember 2003 av Nisje Olm Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 5. desember 2003 Del Skrevet 5. desember 2003 Spennende saker men det er kanskje ikke så stor interesse for denslags her inne. hifisentralen er vel mer markedet for slike dedikerte hifi saker. Bare for å være nysgjerrig, hva slags cdspiller har du? Har selv en rotel rcd02 som koster mellom 3,5-5k Er det noe vits i å bruke penger på å oppgradere denne tror du? Det koster jo ca 1500,- gjør det ikke? En annen ting er disse AD8065. Er det slik at de kan "installeres" uten å lodde, kun ved å vippe av den gamle og sette inn denne? Skjønte meg ikke helt på infoen fra lcaudio. Er ikke veldig familiær inne i en cd spiller, min mekking begrenser seg stor sett til pcer Aner du prisen for en slik AD8065 hos norskaudioteknikk ? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 5. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2003 (endret) Har Rotel RDD-980 og Cambridge Audio DAC3, var veldig plaget med bl.a. jitter inntil oppgradering. Kjøpte komponentene i '97 for 7K,- (prutet), vurderte ny cd spiller inntil jeg oppgraderte. Leste på L C Audio sin side at de hadde modda en 3,5K Sony spiller, den spilte faktisk bedre enn Sony modellen som kostet minst det dobbelte hvis jeg husker riktig, så det er verdt pengene. Man kan jo først skifte ut op-amps og se/ høre om eventuelt skifting av klokke merkes. (Vanskelig å gi råd ettersom lyd er veldig individuelt, eks: noen synes WD caviar ikke bråker, jeg eide før en disk som i mine øyne hadde gjort Torquemada misunnelig) Ble litt usikker på om op-ams bare kan smettes på, har sendt mail til L C Audio og spurt (har også spurt om de er litt dyslektiske og ved en feiltagelse kan være så uheldig å f.eks skrive 175dkr på fakturaen) Endret 5. desember 2003 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 6. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2003 (endret) De skal selvfølgelig loddes i.Du er velkommen til at kontakte vores repr. i Norge: Norsk Audio Teknikk, OSLO. Tel 22200095 Endret 6. desember 2003 av Nisje Olm Lenke til kommentar
pal.carlsen Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 He, ja noe annet hadde vel vært for godt til å være sant. Så er det noen som vet hva det vil koste, de ulike delene? Både XO3 og op-amps? Den nettsiden til NAT er jo ikke akkurat god... Er mye de ikke har inne på den. Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hei PålPot! Det er jo bare å ta opp telefonen å ringe da. Kan da ikke være så vanskelig. Tipper at samlet pris inkl montering hos NAT ligger på drøye 2000 kroner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå