Dillyduzit Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Hei og hopp! Er fullstendig klar over at det finnes utallige videoer på youtube om hvordan man får til dette, men etter å ha nesten fått det til én gang, finner jeg nå ikke ut av noen ting, så jeg er med andre ord tilbake på null. Og, selvfølgelig, håndboken er en god start, hadde den bare vært på norsk. Det er mulig å koble opp, men jeg lurer nesten på om de tid. eierne har fiklet med noe, som gjør det vanskelig for meg å justere tilbake. Info; iPhone 5S VW Golf 6, 2011-2012 style edition. Jeg 'ække særlig bilkyndig, jeg vet det jeg må, og finner ut av ting som det kommer, men akkurat her står jeg litt på stedet hvil. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Instruksjonsboka er nok det beste stedet å begynne, og du vil nok finne den rette her https://www.bruksanvisningpdf.no/bil/volkswagen Men en del VW og Skoda utgaver har egne instruksjonsbøker for en spesifikk Radio eller et spesifikt Infotainment system. Enkleste er jo å aktivere bluetooth på mobilen og gjøre den synlig/søkbar og så det samme på bilen, når de så «finner» hverandre så må du som oftest godkjenne tilkoblingen med en kode/tallkombinasjon som vises likt på begge to, når det er gjort så skal sammenkoblingen være utført 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Sikker på at din bil har Bluetooth installert? Min 2011 Golf har ikke dette, selv om den har valg for BT Audio og div annet i menyen, så det er tydeligvis noe som den som kjøpte bilen i sin tid ikke hadde krysset av. Min har AUX i midtkonsollen (under armlenet), så jeg bruker en AUX-BT-overgang, som gir meg BT Audio. Funker ikke så bra til samtaler, da man er avhengig av mobilens mikrofon, men lyden er grei. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 (endret) Sikker på at din bil har Bluetooth installert? Min 2011 Golf har ikke dette, selv om den har valg for BT Audio og div annet i menyen, så det er tydeligvis noe som den som kjøpte bilen i sin tid ikke hadde krysset av. Min har AUX i midtkonsollen (under armlenet), så jeg bruker en AUX-BT-overgang, som gir meg BT Audio. Funker ikke så bra til samtaler, da man er avhengig av mobilens mikrofon, men lyden er grei. Dette har du jo (muligens) helt rett i @Zanta. Jeg tok dette for gitt etter at TS skriver i i sitt startinnlegg at han nesten hadde fått det til......... Men årsaken til at TS ikke har fått det til er kanskje rett og slett at det ikke er Bluetooth i bilen hans? Jeg har en VW Transporter 2012 som arb.bil og der er i hvert fall Bluetooth integrert i bilens radio, men det behøver jo ikke være det i TS sin Golf av den grunn...... Endret 16. mai 2017 av fotonisse Lenke til kommentar
Dillyduzit Skrevet 17. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2017 (endret) Instruksjonsboka er nok det beste stedet å begynne, og du vil nok finne den rette her https://www.bruksanvisningpdf.no/bil/volkswagen Men en del VW og Skoda utgaver har egne instruksjonsbøker for en spesifikk Radio eller et spesifikt Infotainment system. Enkleste er jo å aktivere bluetooth på mobilen og gjøre den synlig/søkbar og så det samme på bilen, når de så «finner» hverandre så må du som oftest godkjenne tilkoblingen med en kode/tallkombinasjon som vises likt på begge to, når det er gjort så skal sammenkoblingen være utført Vi har forsåvidt lest der også, samt i brukermanualen for "radio"systemet, om jeg kan kalle det dét. Sjekker en gang til, hvis ikke får jeg vel kjøre innom Møller og høre med dem, men takk for link! Sikker på at din bil har Bluetooth installert? Min 2011 Golf har ikke dette, selv om den har valg for BT Audio og div annet i menyen, så det er tydeligvis noe som den som kjøpte bilen i sin tid ikke hadde krysset av. Min har AUX i midtkonsollen (under armlenet), så jeg bruker en AUX-BT-overgang, som gir meg BT Audio. Funker ikke så bra til samtaler, da man er avhengig av mobilens mikrofon, men lyden er grei. Bilen har bluetooth tilgang ja, det er en sen 2011, tidlig 2012 (altså prod 2011, modell 2012) og auxinngang sitter ved radosystemet. Bilen du sikter til har jeg forsåvidt også kjennskap til, som du nevner med aux i midtkonsoll under armnlene, som mamma har, og hun kan heller ikke koble seg opp på bluetooth. Selger sa at det var enkelt å fikse på, bare å gå inn på ditt, koble opp telefonen på datt også skulle det være koblet til, men som nevnt, fikk det nesten til før telefonen bestemte seg for å gå tom for batteri, etter det har jeg enda ikke fått det til. Men, jeg takker for hjelp, og skal se hva jeg finner ut av med linken over her! EDIT: RNS315 systemet er det jeg har, problemet er å finne hvordan jeg får til denne delen" If you have RNS 315, your Golf “discovery” mode must be activated within your system settings. " Det har fungert før, men ikke nå. within your system settings. Endret 17. mai 2017 av Dillyduzit Lenke til kommentar
Dillyduzit Skrevet 21. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2017 Hadde det bare vært så lett :-) Trykker jeg på telephone så skjer det ingenting annet enn at lyden skrur seg av, så spørsmålet er om jeg kanskje må gå tilbake til fabrikkinstillinger. Og ja, det er sjekket ut; de tidligere eierne av bilen hadde telefonen koblet til bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå