SheldonC Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Kjører rundt i en gammel Mazda nå der regreim og bremser må byttes. Bilen har nok bare en verdi på 10-15000kr. Jeg er student med fullt studielån + at jeg jobber 20% i butikk, men blir som regel litt mer. Kunne tenkt meg en bil rundt 50-75000kr, vis mulig. Angående nedbetaling, hvor mange år burde jeg maksimalt ta? Kan jeg betale mer enn det bestemte månedsbeløpet on jeg har litt ekstra penger en måned? Har ingen betalingsanmerkninger. Tror dere bankene vil gi lånet? Vis ikke, hvorfor? Lenke til kommentar
fiskerdigg123 Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Du vil få lån ja, null problem. Du burde ta minimum antall år for lånet som du selv ser at fungerer i forhold til din økonomi. Dvs, den kostnaden pr måned som passer best for deg. Vanlig er da 5 år, men det varierer utifra behov og slikt. Jeg har en bil jeg har tenkt til å beholde en god stund, og den valgte jeg 7 år på fordi jeg kommer til å beholde den såpass lenge, og da er månedsprisen lavere. Min andre bil har jeg derimot 5 år på, fordi den skal byttes etterhvert. Ja, du kan betale inn ekstra pr måned om du har ekstra penger, det gjør jeg titt og ofte. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Angående nedbetaling, hvor mange år burde jeg maksimalt ta? Kortest mulig tid. Hvor lenge har du tenkt å ha den? Kjipt å fortsette å betale ned på en bil etter at den er solgt eller vraka... 1 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 16. mai 2017 Del Skrevet 16. mai 2017 Og repparere din bil er fortsatt billigere enn å investere 50-70k i en "ny" Lenke til kommentar
SheldonC Skrevet 18. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2017 Hvilken måte er lurest å betale med billån i et privatkjøp? Holder det som regel med lånebevis? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 (endret) Og repparere din bil er fortsatt billigere enn å investere 50-70k i en "ny" Henger meg på denne.Å kjøpe en bil til 50-75 betyr ikke gratis bilhold. Kjøpte meg selv en bil til 68 tusen for ett og ett halvt år siden. Har byttet drivreim (7000 på verksted) flushet girkassen (4000kr på verksted), byttet glødeplugger (2800kr på verksted) og nå er begge demperne fremme gåen (8000kr på verksted) tipper alle bremsene må byttes snart og. Pluss to runder med filterbytte og olje. Nå skrur jeg bil selv så det blir ikke så dyrt for meg, men med mindre du finner en 100% strøken feilfri bil vil jeg tippe at det vil lønne seg å få en kompis til å fikse mazdan. Kjørte en gammel sierra før, og den var mye billigere å ha på veien. Endret 18. mai 2017 av Complexity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå