Gå til innhold

stabilitet på mini-itx

ways

Anbefalte innlegg

har lest noen kommentarer her på forumet ang dårlig stabilitet på disse små, vakre kortene. en som påstod de krasjet hele tiden. mulig dette var en tidligere modell, men likevel. det plaget meg en stund. for ikke lenge siden kjøpte jeg meg et slikt kort (apple prosjekt), og kan nå konstatere at 'det funker som ******'. den lille halv-ferdige boksen står i stua som http-, ftp-, nedlastings-, video- og musikkserver (m/XP). har nå en oppetid på nesten en uke. eneste grunn til restart har vært installasjoner av div.

selvfølgelig; dette er ingen ****** av en maskin. åpner man en side i ie med for mye java og flash på, tar dette veldig mye av prosessorkraften, men den spiller all video og dvd, samtdig som den deler filene sine med andre, problemfritt. og idle cpu-temp'en ligger på kroppstemperatur med den lille orginalvifta. noe annet enn hva jeg kan si om amd'en min.

eneste problemet jeg har så langt er at jeg ikke får ejectet cd/dvden i windows. må restarte maskinen for å få den ut (må trykke på knappen under oppstart). men dette er sikkert bare et lite kompatibillitetsproblem med spilleren min. hvis noen aner en løsning på dette, bare si i fra. oppdatere bios kanskje? :ermm:

så konklusjonen er; kortet anbefales til alt av mediaboks, server, ol. spesielt for de som har en trang til å putte en pc i alt de ser av små, passende kasser, bokser, radioer, brødristere, leker osv. bare ta en titt på .mini-itx.com :thumbup:

Edit: øyh! jeg skrev da ikke masse stjerner, jeg skrev ******! kuk..

Endret av ways
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bra tilbakemelding.

Når det gjelder edit'en din, vil jeg bare si at jeg synes det er bra med litt senduerer og at de blir erstattet med stjerner i stede for andre "snillere" ord for da ser man tydelig hvor utrolig teit det ser/høres ut når man stadig vekk må putte inn slike unødvendigheter.

Lenke til kommentar
Har selv en epia 933 og kan bekrefte det samme. Hadde den som hovedmaskin i en måned, og den fungerte som en drøm hele tiden. Og det var faktisk med den "kjipe" men geniale 55 watts strømforsyningen. :thumbup:

det virker veldig praktisk med ekstern psu. men jeg kjørte 'billig billig billig', og brukte en vanlig psu jeg hadde fra før av. førte til at jeg har nok effekt til å bruke både stor slot-dvd og 3,5" hdd (begge 2 som jeg også hadde fra før av). veldig enkelt og greit, men de tar jo sinnsykt med plass i mitt "lille" kabinett.

skal prøve å fjerne cpu-vifte, og la psuvifte trekke luft gjennom cpu-ribbe (når eksamen er ferdig). psu-viften er nemlig tilnærmet lydløs. det er IKKE cpuviften. men faktisk ble seagaten veldig hørbar (seek) klemt inni alu'en. har ikke plass til strikkoppheng.. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...