Gå til innhold

Tøffeste herrebunad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skal velge bunad etter der du har tilhørighet til. Det er hele poenget med plagget.

 

Se på bunader fra hvor du er født, hvor du har bodd store deler av livet, hvor foreldrene/besteforeldrene dine kommer fra. Da vil du nok sitte med en 3-4 alternativer å velge mellom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du skal velge bunad etter der du har tilhørighet til. Det er hele poenget med plagget.

 

 

Jeg er ikke enig i det. Kjøper den som er kulest. Så lenge det er et norsk plagg er jeg fornøyd. 

 

Dessuten er bunaden der jeg er fra utrolig stygg. Når man først skal svi av flere titusener på et plagg så bør det være noe fint. 

Lenke til kommentar

pass deg for bunads-politiet, de er strenge damer. og ikke bli overasket om de ikke selger deg en bunad om du ikke har lokal tilhørighet ( om du ikke kjøper kina bunad , men da er du jo på skråplanet allerede og fritt vilt .

 

jeg fant noen bunadsregler , her er det bare og pugge og kunne på rams , og helst ta regelbrytere selv

http://astmaogallergi.blogg.no/1462291882_03052016.html

 

 

 

 

 

 

;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

pass deg for bunads-politiet, de er strenge damer. og ikke bli overasket om de ikke selger deg en bunad om du ikke har lokal tilhørighet ( om du ikke kjøper kina bunad , men da er du jo på skråplanet allerede og fritt vilt .

 

jeg fant noen bunadsregler , her er det bare og pugge og kunne på rams , og helst ta regelbrytere selv

http://astmaogallergi.blogg.no/1462291882_03052016.html

 

 

 

 

 

 

;)

 

Hvordan skal de bevise at jeg ikke har slekt i Nordland? :p Har uansett en stebror som har gått på folkehøgskole der oppe, så det bør gå bra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nordlandsbunaden har veldig, veldig mange (stort sett hele Nord-Norge) som har den som sin lokale bunad. Derfor vinner den ofte kåringer, i tillegg til at den ikke er holstygg. Da får den vel også noen "nøytrale" stemmer (de som ikke har noen lokal bunad/bryr seg om tilhørighet).

Lenke til kommentar

Personlig tenkte jeg som så at hvis jeg ikke likte mine "legitime" valg, altså der jeg, mine foreldre eller besteforeldre er fra har bunad jeg liker, så kan jeg heller få 2 fine, skreddersydde dresser med plenty tilbehør til den prisen. Så kan man jo gå for et bunadslips for å matche damen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...